Jako nowoczesną wizytówkę firmy można używać m.in. oryginalną i atrakcyjną wizualnie naklejkę. Są niewielkie, ale odpowiednio zaprojektowane szybko zwracają uwagę. Pełnią one coraz ważniejszą rolę w marketingu, gdyż są niedrogie, a skuteczne zarówno jako prosta reklamy, jak i wizytówka.
Do wyboru jest wiele rodzajów naklejek, m.in. papierowe oraz foliowe, ale to ten drugi rodzaj wyróżnia się wysoką wytrzymałością oraz odpornością na warunki atmosferyczne, m.in. słońce czy wodę. Foliowa naklejka może znakomicie służyć jako nowoczesna wizytówka przez długi czas – na zewnątrz nawet około 5 lat.
Z kolei naklejki papierowe zyskały popularność ze względu na niższą cenę, ale będą odpowiednie na ekspozycjach czasowych, zwykle wewnątrz obiektów. Są podatne na działanie warunków atmosferycznych (jak śnieg, silny deszcz, promieniowanie słoneczne itd.), szybciej ulegają zniszczeniu. Znacznie wytrzymalsze są wodoodporne naklejki drukowane na folii.
Co jeszcze wyróżnia foliowe naklejki?
Poza odpornością i trwałością naklejki tego typu charakteryzuje atrakcyjna plastyka obrazu i wyraźne barwy. Dodatkowo pokrycie ich laminatem sprawia, że stają się one jeszcze ciekawsze i szybciej zwracają uwagę. Mimo swojej ceny są chętnie stosowane, gdyż zapewniają wysoką i wieloletnią odporność.
Naklejki jako narzędzie marketingowe
Można wyróżnić wiele działań i narzędzi marketingowych – każde z nich ma inną skuteczność i wymaga różnych nakładów finansowych. Naklejki są jednym z najprostszych i niedrogich rozwiązań, świetnie wspierają też inne działania reklamowe, stanowiąc ich atrakcyjne dopełnienie.
Wśród rodzajów etykiet to m.in. naklejki foliowe są chętnie wykorzystywane w tym celu. Zwracają uwagę na dany produkt, markę lub przekazują konkretny komunikat. Są szybkie w aplikacji, można je też dowolnie zaprojektować, dostosowując do konkretnych wymogów. Można na nich zamieścić dowolną treść, logo, hasło przewodnie kampanii itd. Poza reklamą naklejka foliowa jest też często wykorzystywana w akcjach społecznych – zwraca uwagę na jej przekaz lub pełni rolę ostrzegającą.
Naklejka jako wizytówka
Odpowiednio zaprojektowana i skuteczna naklejka staje się też elementem identyfikacji wizualnej, a zatem pełni rolę wizytówki. Zdobywa uwagę, zyskuje zainteresowanie – to dzięki niej często nawiązuje się pierwszy kontakt między firmą lub produktem a potencjalnym nabywcą. Świetnie promują markę i sprawiają, że dana firma czy produkt trafiają do świadomości kupujących, głównie wśród młodszych grup odbiorców.