W obecnym roku mamy do czynienia z utrwalaniem się kilku istotnych trendów na polu optymalizacji i pozycjonowania stron WWW. Z racji nieustannie zachodzących zmian w algorytmach wyszukiwarki fachowcy z branży muszą jeszcze dokładniej śledzić wszelkie zawirowania i rezultaty wdrażania poszczególnych strategii. Oznacza to, że ilość pracy spadającej na ekspertów z agencji interaktywnych okazuje się często znajdować swoje odzwierciedlenie w cenie i okresie oczekiwania na rezultaty zabiegów. Poniżej postaramy się pokazać Państwu, na czym dziś koncentrują się marketerzy w przypadku dostosowywania witryny.
Gra w przypadku pozycjonowania jest z pewnością warta przysłowiowej świeczki. Optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe, będąca częścią procesu pozycjonowania, stanowi absolutną podstawę w rywalizacji z internetową konkurencją. Pytanie jednak, które coraz częściej zadają sobie profesjonaliści w dziedzinie Search Engine Marketingu, spędza sen z powiek niejednemu sieciowemu sprzedawcy. Mianowicie, czy w optymalizacji nastawiać się na oczekiwania użytkownika, czy może robota? Oraz: na ile interesy tej dwójki się pokrywają?
Oczywiście, zarówno Googlebot jak i regularny internauta potrzebują, aby strona renderowała się w klarowny i rzetelny sposób. Deweloper nie może karmić robota indeksującego inną zawartością, niż ta skierowana do surfującego po globalnej pajęczynie potencjalnego klienta. Ponadto, w ostatnich latach jesteśmy zasypywani metodami, które w swej złożoności stawiają w centrum uwagi nie robota, a czytelnika i odbiorcę z krwi i kości. UX, a więc User Experience, to filozofia designu, która nakazuje zwiększanie funkcjonalności i intuicyjności nawigacji oraz innych elementów przy jednoczesnym zachowaniu harmonii i estetycznej spójności projektu. W poczet spraw związanych z dobrym odbiorem strony wchodzą oczywiście także czynniki czysto techniczne, jak choćby czas ładowania serwisu czy też obecność użytecznych widgetów oraz danych strukturalnych. Idea pozostaje taka, że dziś w ramach SEO używamy wszystkiego, co polepsza komfort człowieka, a zarazem nie utrudnia zadania robotom (na podstawie: https://afterweb.pl/).
Rozpędź swoją działalność z linkami Google Ads
Jak zwykle jednak batalia o przynoszącą korzyści pozycję w wyszukiwarce nie może ograniczać się do oczekiwania na skuteczność SEO i pozycjonowania. Często nim content marketing wraz z linkowaniem zaczną zbierać żniwo, mija nawet kilka miesięcy. Stąd też, aby szybciej znaleźć się na widoku, powinniśmy wykupić reklamę bezpośrednio w Google. Za pomocą narzędzia Ads pozostawionego w rękach specjalisty będziemy w stanie w krótkim czasie ściągnąć w nasze wirtualne progi znaczne ilości potencjalnych nabywców. Dodatkowo, najczęściej zapłacimy jedynie za kliknięcia w reklamujący nas baner (PPC), nie zaś, jak moglibyśmy się spodziewać, za jego wyświetlenie.