Klaster Turystyczny „Szlak Piastowski w Wielkopolsce” po raz kolejny zaprasza na bezpłatne spotkania w ramach „Cyklu szkoleń i warsztatów na Szlaku Piastowskim”, współfinansowane przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego. W świat skutecznego marketingu turystycznego wprowadzili Kasia i Maciej Marczewski – „Ruszaj w drogę!” podczas majowego spotkania w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie. Uczestnicy poprzedniego szkolenia na Szlaku Piastowskim uzyskali umiejętności konstruowania ciekawych treści promujących atrakcje ze szlaków tematycznych. Teraz nadszedł czas na ich efektywne wykorzystanie w środowisku mediów społecznościowych.
Docieranie do turystów i budowanie społeczności poprzez social media, to dla wielu podmiotów i firm, również z branży turystycznej, nowe wyzwanie. Zwłaszcza instytucje kultury spotykają się z dużymi problemami w pracy nad zwiększaniem liczby osób obserwujących czy subskrybujących ich strony i profile typu "fanpage". Właśnie do pracowników tych instytucji oraz przedstawicieli innych sektorów branży turystycznej (hoteli, restauracji) kierowana jest opisywana inicjatywa. Dodatkowym celem szkoleń jest zwiększenie zaangażowania uczestników w promocję sieciową Szlaku Piastowskiego, w tym także obiektów, grup działania oraz stowarzyszeń i przełożenie tego zaangażowania na wymierne efekty całej branży turystycznej w regionie.
Każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu. Przede wszystkim jednak, uzyska dostęp do sporej dawki wiedzy na temat budowania marki i angażującego odbiorców przekazu na najpopularniejszych współcześnie platformach – Facebook i Instagram. O zdobywanie nowych, praktycznych kompetencji zadba Mateusz Chęclewski, przedstawiciel agencji interaktywnej HESNA IMS.
Co w programie?
Dwa dwudniowe warsztaty dedykowane są wszystkim przedstawicielom branży turystycznej, działającym w obrębie Szlaku Piastowskiego. W programie warsztatów znajdzie się:
DZIEŃ I
Marketing na Facebooku – wprowadzenie:
- Profil biznesowy na Facebooku – podstawy.
- Panel zarządzania profilem biznesowym.
- Jak publikować? Na co pozwala regulamin Facebooka i prawo polskie?
- Nie bądź dzban! Poznajemy język social media i marketingu.
- Budowanie zaangażowania i pozyskiwanie fanów I:
- Jak pozyskiwać fanów?
- Kupowanie fanów i polubień – zagrożenia.
- Jakie posty najlepiej budują zaangażowanie i jakich postów unikać?
- Gdzie szukać inspiracji kiedy zabraknie nam materiałów do publikacji?
- Wykorzystanie zewnętrznych narzędzi do skutecznych publikacji.
- Bądź interaktywny! Jak skutecznie tworzyć treści video, GIF, Panoramy i transmisje na żywo? – zajęcia praktyczne.
- Przykłady angażujących publikacji.
- W jaki sposób zwracać się do użytkowników?
- Niewygodne komentarze i posty użytkowników – co możemy zrobić?
- Bieszczady! Czyli jak zapobiegać kryzysom zanim się wydarzą?
- Mamy kryzys! Co robić?
Instagram marketing – wprowadzenie:
- Różnica między użytkownikami Instagrama i Facebooka.
- Zarządzanie kontem na Instagramie.
- Jak budować duże zasięgi na Instagramie?
- Jak często publikować posty?
- Jak skutecznie dobierać hashtagi?
- Follow4Follow? Ma to sens?
- Influencerzy – z którymi warto współpracować?
- Boty.
- Sztuczne konta.
- Udawani influencerzy.
- Zapoznanie z Facebook Ads, tworzenie pierwszej kampanii – zajęcia praktyczne.
- Jak skutecznie kierować reklamę tylko do moich potencjalnych klientów?
- Podstawy skutecznej reklamy – co najlepiej się „klika”?
- Średniozaawansowane kierowanie reklam.
Do wyboru są dwa terminy szkoleń. Spotkamy się w Poznaniu (w sali dydaktycznej Rezerwatu Archeologicznego Genius Loci, ul. Ks. I. Posadzego) 17-18 października br. lub 28-29 października br. o godzinie 9:00. Zgłoszenia kierować można na adres koordynator@szlakpiastowski.pl. Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje zatem kolejność zgłoszeń.
Uczestnicy są zobowiązani do przybycia na warsztaty z własnym laptopem. Organizator zapewnia drobny poczęstunek i dostęp do materiałów szkoleniowych, jednak ewentualny nocleg uczestnicy powinni zorganizować sobie we własnym zakresie.
Projekt „Cykl szkoleń i warsztatów na Szlaku Piastowskim” realizowany przez Klaster Turystyczny „Szlak Piastowski w Wielkopolsce” jest współfinansowany przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego.