Z początkiem marca rusza program lojalnościowy pn. Karta Piasta. Spotkanie w tej sprawie z przedstawicielami hotelarstwa i gastronomii odbyło się w piątek, 26 lutego. Organizatorami spotkania byli koordynator Szlaku Piastowskiego oraz Starostwo Powiatowe w Gnieźnie.
Program lojalnościowy Karta Piasta kierowany jest zarówno do turystów zwiedzających Szlak Piastowski, jak i do przedstawicieli branży turystycznej świadczących usługi w jego przestrzeni. Turystom, tak grupowym jak i indywidualnym, ma na celu zapewnić zniżki na atrakcyjne dla nich usługi oraz wskazać zweryfikowane i rekomendowane przez biuro koordynatora miejsce ich świadczenia. Dla świadczących usługi jest natomiast dodatkowym narzędziem promocji wyróżniającym ich ze względu na ich poziom oraz atrakcyjny z punktu widzenia odbiorcy charakter. Karta Piasta jest więc narzędziem pozwalającym w korzystny dla obu stron sposób skojarzyć usługodawców i usługobiorców w przestrzeni Szlaku Piastowskiego. Karta Piasta jest to program lojalnościowy – mówi Agnieszka Rzempała-Chmielewska, Zastępca Dyrektora Wydziału Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji Starostwa Powiatowego. Mamy dwie strony porozumienia. Z jednej strony są uczestnicy, czyli odbiorcy – zwykli ludzie, którzy odwiedzając Szlak Piastowski korzystają z programu zniżkowego, a z drugiej strony podmioty na Szlaku Piastowskim, którzy oferują te zniżki w swoich obiektach, hotelach, restauracjach. Im więcej podmiotów będziemy mieli w programie, tym większy będzie sens użytkowania tej karty. Na tą chwilę Karta Piasta jest bezpłatna i można ją uzyskać u koordynatora.
Dla koordynatora szlaku program Karta Piasta ma dostarczyć konkretnych danych statystycznych na temat osób korzystających z usług branży i obiektów zlokalizowanych na Szlaku Piastowskim. Na tę chwilę karta jest bezpłatna, należy jednak zarejestrować się w programie poprzez wypełnienie prostej karty rejestracyjnej, która niebawem dostępna będzie na stronie www.szlakpiastowski.pl lub poprzez polubienie profilu szlaku na Facebooku pod adresem www.facebook.com/ZwiedzajSzlakPiastowski. Docelowo chcemy, żeby partnerów było jak najwięcej – mówi Przemysław Burian, koordynator Szlaku Piastowskiego. Na tę chwilę zainteresowanie jest raczkujące dlatego, że dopiero zaczynamy ten projekt. Dobrze, że jest odpowiedź ze strony branży. Dobrze, że jest zainteresowanie. Nie ograniczamy ilości podmiotów, które mogą przystąpić do projektu. Chcemy jednak, żeby do projektu należały podmioty świadczące usługi dobre dla turystów na szlaku. Stała zniżka dla posiadaczy kart to będzie 10%. Chcemy jednak, żeby w czasie święta szlaku na przełomie września i października te zniżki były większe. Ofertę kierujemy przede wszystkim do branży hotelarskiej i gastronomicznej.
Już wkrótce na stronie internetowej www.szlakpiastowski.pl/kartapiasta zostanie zamieszczony spis obiektów, które respektują program lojalnościowy i oferują posiadaczom kart zniżki. Program ma charakter rozwojowy, z czasem ilość obiektów winna się systematycznie zwiększać.
W przyszłości dopuszcza się wprowadzenie odpłatnego członkostwa w programie. Odpłatność nigdy nie będzie dotyczyła usługobiorców, natomiast każdy z usługodawców będzie mógł w dowolnym momencie, bez konsekwencji odstąpić od udziału w programie. Zapisanie się więc do grona członków w momencie jego darmowego charakteru nie obliguje do późniejszego opłacania składek członkowskich.
Wszyscy potencjalni usługodawcy zainteresowani udziałem w programie mogą kontaktować się z koordynatorem Szlaku Piastowskiego w Wielkopolsce, Panem Przemysławem Buryanem pod adresem koordynator@szlakpiastowski.pl lub telefonicznie pod nr tel. 798 072 200.
Piątkowe spotkanie w starostwie rozpoczęło również cykl spotkań z branżą turystyczną w zakresie tworzenia pakietów na Szlaku Piastowskim. Partnerem działania jest Klaster Turystyczny "Szlak Piastowski w Wielkopolsce" (w trakcie rejestracji w KRS).