moje-gniezno.pl

PORTAL INFORMACYJNY POWIATU GNIEŹNIEŃSKIEGO

Gry społecznościowe, które podbiły Facebooka

Czwartek, 11 marca 2021
  • Gry społecznościowe, które podbiły Facebooka

Gry społecznościowe to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów w branży. Jak nietrudno się domyślić, jest to przede wszystkim rozrywka dla użytkowników mediów społecznościowych, ze szczególnym uwzględnieniem posiadaczy urządzeń mobilnych.

Kto nigdy nie spędził kilku godzin w długiej podróży bez umilania sobie czasu wciągającą gierką niech pierwszy rzuci smartfonem. Niektóre z bardziej znanych tytułów z gatunku social networking games to prawdziwe hity, wyznaczające swego czasu światowe trendy. Przyjrzyjmy się kilku takim grom, które szczególnie zapadły fanom w pamięć.

Farmville

To jedna z tych pozycji, które od razy podbiły serca graczy. Kiedy wystartowała w 2009 roku z miejsca stała się najbardziej popularną grą na Facebooku i nie oddała tego tytułu przez po-nad dwa lata. W swoim najlepszym momencie, czyli w marcu 2010 roku, liczba aktywnych użytkowników w ujęciu miesiąca osiągnęła liczbę 83 760.

Z czasem jej popularność sukcesywnie malała, również za sprawą rozwoju innych, podobnych tytułów. Gdy ogłoszono z końcem roku koniec wyświetlania treści w popularnym Flash Playerze, oznaczało to także koniec Farmville, które tego programu wymaga do prawidłowego funkcjonowania. Tradycje poprzedniczki kontynuują jej dwie nowsze wersje.

Rozgrywka w serii Farmville obejmowała uprawę warzyw i owoców, które po pewnym czasie były gotowe do zbiorów. Kiedy nie dopilnowaliśmy swoich obowiązków, efekty ciężkiej pracy szły na marne. To sprawiało, że przestrzeganie terminarza stawało się niejako rutyną zapalonych społecznościowych farmerów.

Angry Birds Friends

Ta pozycja to zapewne dla wielu użytkowników urządzeń mobilnych żadne zaskoczenie. Wątpliwości budzić może jedynie nazwa, która w momencie światowej premiery w 2009 roku istotnie brzmiała po prostu Angry Birds. Developer tej gry, Rovio Entertainment, długo pracował nad edycją specjalnie przeznaczoną dla największego przedstawiciela social me-diów, co udało się w 2012 roku.

W roku następnym wypuszczono także wersje na Androida i iOS. Co więcej, gra pozwalała na synchronizację postępu rozgrywki na kilku różnych urządzeniach. W 2014 natomiast Rovio zaprezentował użytkownikom globalną ligę, gdzie można rywalizować z graczami z całego świata, także w regularnie rozgrywanych turniejach.

Casino social games

Na osobną wzmiankę zasługuje sektor gier kasynowych. Kasyno online to niezwykle popular-na rozrywka na całym świecie. Dotyczy to między innymi gier przeglądarkowych, tych z użyciem odpowiedniego oprogramowania oraz specjalnych aplikacji. Sektor społecznościowy również cieszy się sporym powodzeniem wśród internautów zarejestrowanych na Facebooku.

Idea przyświecająca takiej zabawie jest niezwykle prosta i polega na przyjacielskiej rywalizacji z innymi graczami w popularne gry kasynowe. W asortymencie znajdziemy zatem takie klasyki jak ruletka, maszyny wrzutowe, poker, blackjack i inne gry kasynowe. Wśród wiodących przedstawicieli tego sektora znajdziemy amerykańską Zyngę, a także spółkę, która niedawno debiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych - Huuuge Games.

Candy Crush Saga

Na koniec kolejny hit wyprodukowany przez King Digital Entertainment dla medialnego gi-ganta w 2012. Była to społecznościowa wersja wcześniejszej, przeglądarkowej gry pod tytułem Candy Crush.

Zabawa polega na łączeniu słodyczy o tych samych kolorach w liczbie co najmniej trzech. Oznaczone elementy znikają i są zastępowane przez nowe, które mogą być dalej łączone w grupy. Poprzez eliminację symboli i wypełnianie kolejnych celów na planszy wchodzimy na kolejne poziomy.

Candy Crush Saga jest znakomitym przykładem udanego wykorzystania modelu freemium, który wprawdzie pozwala na bezpłatne przejście rozgrywki, ale umożliwia również zakup akcji specjalnych, pomagających w trudniejszych sytuacjach. W szczytowym momencie popularności takie działanie przynosiło ogromne zyski - nawet milion dolarów dziennie.