moje-gniezno.pl

PORTAL INFORMACYJNY POWIATU GNIEŹNIEŃSKIEGO

Nowa linia MPK z Kawiar na Fabryczną

Czwartek, 20 września 2018
  • Nowa linia MPK z Kawiar na Fabryczną

MPK uruchamia nową linię autobusową. Od 1 października "czternastka" na wniosek mieszkańców os. Grunwaldzkiego skomunikuje tę część miasta z ul. Kawiary, centrum i Tysiącleciem.

O nową linię wnioskowali nie tylko, choć przede wszystkim mieszkańcy os. Grunwaldzkiego. Z podobnym postulatem zwracali się także mieszkańcy ul. Kawiary. Priorytetem był dla nas remont tej bardzo zniszczonej i zaniedbanej ulicy - mówi prezydent Gniezna Tomasz Budasz. Ta inwestycja kosztowała 3 mln 300 tys. zł. Powstały tu nie tylko obustronne chodniki, ścieżka rowerowa a także dwie zatoki autobusowe z przystankami oraz pętla autobusowa. Właśnie po to, by mógł wreszcie tędy pojechać autobus.

Nowa linia nr 14 ruszy w trasy 1 października trasą: Kawiary - Słoneczna - 17 Dywizji - AK - Grunwaldzka - Cymsa - Wrzesińska - Dworcowa / Kościuszki - Lecha - Chrobrego - Łubieńskiego / Dąbrówki - Wyszyńskiego - Roosevelta - Fabryczna. Autobus będzie kursować w każdy dzień roboczy, a w rozkładzie wakacyjnym wystąpią drobne korekty wynikające ze znaczącego zmniejszenia ruchu szkolnego. Priorytetowymi założeniami tej linii jest obsługa ruchu szkolnego z Kawiar do Szkoły Podstawowej nr 8 na 1 i 2 lekcję, odbiór po 4, 5 i 6 lekcji a także skomunikowanie os. Grunwaldzkiego z punktami przy ul. Wrzesińskiej, Roosevelta i Podkomorskiej.

Ul. Kawiary została wyremontowana na odcinku od ul. Słonecznej do ul. Osiniec. Na mocno wysłużonym, blisko półkilometrowym fragmencie ulicy, oprócz nowej nawierzchni jezdni powstały obustronne chodniki, ścieżka rowerowa, dwie zatoki autobusowe z przystankami oraz pętla autobusowa. Na remontowanym odcinku zbudowano także szeroki chodnik, którego wielkość jest związana bezpośrednio z istniejącą infrastrukturą, kablami energetycznymi i siecią gazową, które znajdują się pod nawierzchnią. Szerokość chodników została dostosowana do przebiegu tych urządzeń, które muszą znajdować się pod nawierzchnią rozbieralną. Z uwagi na wymienione urządzenia nie było możliwości poszerzenia jezdni.