Wybuch pandemii CODIV-19 przyniósł wiele zmian na całym świecie. Kolejne obostrzenia i lockdowny sprawiły, że zamknęliśmy się w swoich domach, a wyjścia ograniczyliśmy do niezbędnego minimum. Koronawirus najmocniej uderzył w branżę eventową – z powodu epidemii wszelkiego rodzaju imprezy masowe i wydarzenia kulturalne zostały odwołane lub przełożone. W trakcie trwania pandemii zdecydowana większość zaplanowanych eventów przeniosła się do strefy online. Wydarzenia w formie wirtualnej na dobre zagościły w naszej codzienności, a my nauczyliśmy się odnajdywać coraz więcej zalet modelu zdalnego. Szybko powstały też zupełnie nowe warianty, jak wydarzenia hybrydowe, łączące eventy tradycyjne z transmisją online. Z naszego artykułu dowiesz się, czym są eventy hybrydowe i jak je stworzyć.
Ostatnie miesiące były szczególne dla całej branży eventowej. Format online praktycznie zdominował rynek, szybko stając się standardem w nowej rzeczywistości. Stało się tak nie tylko ze względu na reżim sanitarny, ale też dlatego, że narzędzia cyfrowe przynoszą wiele korzyści zarówno uczestnikom, jak organizatorom. Imprezy i spotkania odbywające się w przestrzeni internetowej są nowoczesne, dostępne dla wszystkich i skrojone na miarę potrzeb. Chcąc przygotować wirtualny event możemy skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów, zajmujących się kompleksową obsługą imprez w sieci. Takie usługi oferuje np. firma wydarzeniaonline.pl, mająca na swoim koncie setki udanych realizacji. Niewątpliwą zaletą eventów wirtualnych jest znaczna redukcja kosztów związanych z organizacją w porównaniu do tradycyjnych wydarzeń, większa dostępność i lepsza frekwencja. Wydarzenia online nie dają nam jednak pełnego spektrum możliwości: choć mają mnóstwo zalet, nigdy nie zastąpią bezpośredniego kontaktu. Nietypowa sytuacja zmusiła ludzi do poszukiwania nowych rozwiązań. W branży nastąpił zwrot w chwili, gdy pojawiły się nowatorskie projekty – wydarzenia hybrydowe. To eventy organizowane w fizycznej lokalizacji, z publicznością i uczestnikami dołączającymi częściowo w tradycyjny sposób, a częściowo łączącymi się zdalnie. Wydarzenia hybrydowe są swego rodzaju mieszanką najskuteczniejszych form i metod prowadzenia działań, ponieważ łączą zarówno element osobisty, jak i wirtualny. To połączenie jest możliwe dzięki wykorzystaniu technologii transmisji audio i wideo.
Wydarzenia hybrydowe są ciekawym i skutecznym narzędziem komunikacji, a ich efektywność jest bardzo wysoka. Dzięki eventom hybrydowym możliwe stało się połączenie ze sobą sfery on-line i off-line. Takie imprezy zapewniają uczestnikom elastyczność: można w nich brać udział wirtualnie za pośrednictwem dowolnego urządzenia (smartfona, komputera, tabletu) albo odwiedzić lokalizację na miejscu. Aby zorganizować wydarzenie hybrydowe, gospodarz musi wybrać miejsce (na przykład siedzibę firmy lub profesjonalne studio nagrań), zaprosić do niego prelegentów i widzów, a następnie na żywo transmitować obraz z sali na platformę webową. Aby wydarzenie wzbudzało zainteresowanie publiczności i przyciągało zarówno zwolenników spotkań na żywo, jak i miłośników transmisji online, warto zadbać o stworzenie interaktywnych i angażujących doświadczeń widzów. Kluczowy jest wybór odpowiedniej platformy streamingowej, umożliwiającej uczestnikom nie tylko patrzenie i słuchanie, ale też prowadzenie między sobą dyskusji czy zadawanie pytań w czasie rzeczywistym. Możliwość aktywnego współudziału w wydarzeniu sprawia, że uczestnicy poczują jego niezwykłą energię i zapamiętają je na dłużej. Nie ma już chyba wątpliwości, że wydarzenia hybrydowe są rozwiązaniem, które z powodzeniem będzie można stosować przez wiele kolejnych lat. Wszystkim zainteresowanym tematem organizacji eventów hybrydowych zachęcamy do przeczytania ciekawego artykułu, którego link znajduje się tutaj: https://bluplatform.io/wydarzenia-hybrydowe-czym-sa-i-jak-je-zorganizowac/.