Każdego roku w dziedzinie reklamy online pojawiają się nowe trendy i narzędzia, za którymi trudno nadążyć. Gromadząc wszystkie używane w branży terminy w jednym miejscu, można by stworzyć obszerną encyklopedię. Dziś przedstawiamy mini słownik kluczowych pojęć używanych w e-marketingu.
Audyt SEO
Audyt SEO dotyczy strony internetowej. Przeprowadza się go przed rozpoczęciem pozycjonowania witryny, aby najlepiej przygotować ją do działań SEO poprzez optymalizację.
Copywriting
Copywriting oznacza tworzenie treści marketingowych w formie tekstowej. Termin odnosi się zarówno do powstawania hasła reklamowego, jak i znacznie dłuższych tekstów wykorzystywanych w marketingu.
Content marketing
Znany również jako marketing treści – obejmuje dostarczania użytkownikom atrakcyjnych i angażujących treści o charakterze przede wszystkim poradnikowym. Content marketing dotyczy tekstów pisanych, na przykład na blogu firmowym, ale także materiałów wideo, infografik, e-booków, czy podcastów.
CTR
CTR to po polsku współczynnik klikalności. Wykorzystuje się go przede wszystkim do oceny kampanii Google AdWords, aby przedstawić, ile razy konkretny link został kliknięty w stosunku do liczby jego wyświetleń.
E-commerce
E-commerce to termin odnoszący się do handlu internetowego. W wąskiej definicji obejmuje tylko sklepy internetowe, natomiast w szerszej również platformy typu marketplace oraz bezpośrednią sprzedaż w social media.
Konwersja
Konwersja, a konkretnie współczynnik konwersji informuje o tym, jak pewne działania przekładają się na realizację celów. Współczynnik konwersji może dotyczyć liczby transakcji w stosunku do liczby odwiedzin sklepu internetowego, albo liczby odwiedzin strony w porównaniu do jej wyświetleń w wyszukiwarce. Konwersję wyraża się w procentach.
Marketing mobilny
Marketing mobilny obejmuje wszystkie aktywności marketingowe dotyczące urządzeń mobilnych, a przede wszystkim smartfonów. W jego skład wchodzą między innymi aplikacje mobilne, marketing SMS-owy, jak również samo tworzenie stron responsywnych dopasowujących się do ekranu urządzenia.
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie jest procesem, który w dłuższej perspektywie czasowej sprawia, że algorytmy wyszukiwarki windują daną stronę internetową na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Reklama displayowa
Reklama displayowa jest jedną z najpopularniejszych form reklamy online. Zawiera elementy graficzne dostępne w kilku formatach i wyświetlające się użytkownikom w formie banerów między innymi na stronach internetowych, ale także w mediach społecznościowych czy serwisach wideo.
Remarketing
Czym jest remarketing? Za tym terminem kryją się aktywności marketingowe skierowane do odbiorców, którzy odwiedzili już daną stronę internetową. Remarketing ma zachęcić ich do powrotu, na przykład w celu finalizacji transakcji.
User Experience
UX stanowi ważny trend we współczesnym marketingu. Pojęcie dotyczy zbioru doświadczeń użytkownika korzystającego ze strony internetowej lub aplikacji. Pod uwagę bierze się funkcjonalność, intuicyjność, estetykę, a w przypadku sklepów internetowych ścieżkę zakupową prowadzącą do finalizacji transakcji, aby remarketing nie był konieczny.