YouTube to platforma, z której korzysta się z reguły w świadomy, zamierzony sposób. Zazwyczaj oglądamy filmy o określonej, ciekawej dla nas tematyce którą sami wyszukaliśmy lub te, które proponuje nam platforma YouTube w czasie oglądania innego filmu. Obecnie na platformie YouTube można wyszukać materiały praktycznie na każdy interesujący nas temat. Pierwszą rzeczą, która zwraca naszą uwagę jest niewątpliwie tytuł filmu oraz jego miniatura.
ZDOBĄDŹ TAKTYKĘ I DZIAŁAJ
Tytuł jest elementem kluczowym już na etapie funkcjonowania samej wyszukiwarki Youtube. Przedstawmy to na przykładzie. Wyobraź sobie, że jesteś przedsiębiorcą sprzedającym obuwie dla biegaczy. Aby przyciągnąć potencjalnych klientów do twojego sklepu nagrywasz poradnik pomagający początkującym osobom wybrać dla siebie odpowiednie buty. Planując film musisz dobrze zastanowić się jakich wyrażeń użyje w wyszukiwarce twój potencjalny klient szukając pomocnego filmu dla siebie. Często popełnianym błędem jest tworzenie idealnie brzmiących tytułów, które raczej nie zostaną wpisane w wyszukiwarkę przez statystycznego użytkownika YouTube co może zaszkodzić w zdobywaniu wyświetleń na YouTube. Tytuł powinien w prosty sposób nawiązywać do treści przekazywanej w filmie, inaczej algorytm nie zaproponuje tego filmu widzowi korzystającemu z wyszukiwarki. Można korzystać z darmowego narzędzia jakim jest Google Trends i dowiedzieć się jakie frazy są często wpisywane w wyszukiwarkę YouTube. Najczęściej sprawdza się używanie ogólnych, zrozumiałych dla każdego użytkownika form, jak na przykład: "Jak zacząć biegać", "Najlepsze buty do biegania". Kolejna prostsza taktyka to kupowanie wyświetleń na YouTube.
WZBUDŹ ZAITERESOWANIE WIDZA
Bardzo istotnym elementem zwiększającym liczbę przy tworzeniu treści w serwisie YouTube jest wstawienie odpowiedniej dla filmu miniatury. Po wstawieniu filmu serwis YouTube automatycznie zaproponuje Ci trzy losowe stopklatki. Wielu użytkowników korzysta z tego rozwiązania, jednak warto zastanowić się czy stworzenie ciekawego, estetycznego zdjęcia lub grafiki nie będzie kluczem do wybrania właśnie twojego filmu spośród kilkunastu innych zaproponowanych potencjalnemu widzowi przez algorytm YouTube. To oczywiste, im bardziej wzbudzająca zainteresowanie miniatura, tym więcej osób zdecyduje się w nią kliknąć i obejrzeć film.
PROMUJ SWÓJ FILM W INNYM FILMIE
Platforma YouTube udostępnia swoim użytkownikom pomocne narzędzia, dzięki którym każdy twórca ma szansę maksymalizować czas, jaki widz spędza w serwisie. Są to karty i ekrany końcowe po obejrzeniu filmu. Można skorzystać aż z 5 takich kart w jednym materiale. Tworzenie kart, które odsyłają widza do innego filmu są doskonałym pomysłem na to, aby ten zapoznał się z jak największą ilością treści stworzonych przez Ciebie w serwisie YouTube. Sprawdza się to zwłaszcza w sytuacjach, kiedy tematyka twoich filmów jest ze sobą w jakiś sposób powiązana. Warto zatem tworzyć je w taki sposób, aby móc reklamować jeden w drugim. Przed końcem każdego filmu możesz także dodawać ekran końcowy odsyłający widza do innej twojej treści. Wielu widzów ogląda kolejno filmy jednego twórcy podczas wykonywania codziennych czynności. Warto zatem pamiętać o możliwościach umieszczania kart i ekranów końcowych, które niewątpliwie przyczyniają się do częstszych odtworzeń filmów.
UDOSTĘPNIAJ NA INNYCH PLATFORMACH
Każdy autor filmów na YouTube powinien wyrobić w sobie nawyk promowania własnych treści na różnych platformach social media. Wykorzystuj użytkowane przez ciebie serwisy społecznościowe do przypominania widzom o premierze nowego filmu. Nie zniechęcaj się do publikowania linków do filmów na własnym profilu Facebook. Możesz nagrać krótki film na Facebooka zachęcający do odwiedzenia twojego kanału co w efekcie końcowym przyniesie kolejne wyświetlenia na YouTube! Warto dodawać instastory zapraszające widzów do sprawdzenia treści tworzonych przez Ciebie. YouTube Analics pozwoli ci kontrolować, jak duże zainteresowanie wzbudzają linki umieszczane przez ciebie poza serwisem YouTube. Będziesz zdziwiony jakie korzyści niesie za sobą kilka kliknięć "udostępnij".