Mija rok od uruchomienia usługi rezerwacji wizyt w urzędzie skarbowym. W ten sposób umówiono już 4 mln 753 tys. wizyt. Miesięcznie to 400 tys. wizyt, a średni czas obsługi podatnika wynosi 14 minut. Podnosimy komfort podatników podczas załatwiania spraw w urzędach, a także zwiększamy poziom bezpieczeństwa w czasie pandemii.
Zwiększa to bezpieczeństwo klientów, którzy przychodząc na konkretną godzinę, nie przebywają w dużych grupach osób. Przede wszystkim jednak ułatwia to załatwianie spraw urzędowych. Do umówionej przez podatnika wizyty urzędnik może się wcześniej przygotować. Pozwala to na szybsze załatwienie sprawy podczas jednej wizyty – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.
Najpopularniejsze tematy wizyty
Najczęściej urzędy skarbowe odwiedzają podatnicy, którzy, chcą uzyskać zaświadczenia (30 proc. wszystkich wizyt), załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi (27 proc.) oraz w sprawach deklaracji i zeznań podatkowych (12 proc.).
Umówienie wizyty jest bardzo proste
Najłatwiej i najszybciej można to zrobić, rezerwując wizytę przez internet. Wystarczy skorzystać z elektronicznego formularza na podatki.gov.pl, wskazać urząd, w którym chcemy załatwić sprawę, a następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Potwierdzenie rezerwacji otrzymamy na podany adres e-mail.
Stale ulepszamy usługę
Na stronie umawiania wizyt dostępna jest także wyszukiwarka, która przy użyciu słów kluczowych pozwala szybko znaleźć rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić.
Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze i podała adres e-mail, może również wyrazić swoją opinię na temat wizyty w urzędzie wypełniając elektronicznie anonimową ankietę. Wskazówki pozyskane w ten sposób KAS wykorzystuje do dalszej poprawy jakości obsługi.