29 września 2021 r. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu podpisał ze spółką COLAS Polska umowę na budowę drogi łączącej drogę wojewódzką nr 260 z DK nr 15 w Gnieźnie. W podpisaniu udział wzięli m.in. Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego i Jarosław Grobelny, Wiceprezydent Gniezna. Inwestycja zlokalizowana na terenach gmin Gniezno i Niechanowo ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa i rozwoju komunikacyjnego regionu oraz korzystnie wpłynąć na ruch turystyczny i gospodarczy.
Początek inwestycji stanowi pięciowlotowe rondo w rejonie skrzyżowań z ulicami: Graniczną, Cisową i Jastrzębią (w ciągu drogi krajowej nr 15). Wybudowany zostanie dodatkowy odcinek ul. Jastrzębiej do obsługi nieruchomości, które dotychczas miały dostęp z drogi krajowej. Następnie łącznik krzyżuje się z ulicami Grunwaldzką i Sosnową. W ciągu głównej trasy zaprojektowano dodatkowe pasy ruchu dla lewoskrętów. Koniec realizacji zadania to 3-wlotowe rondo przy DW 260. Tutaj po stronie zachodniej poprowadzona będzie dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości 2 m.
Cieszymy się, że wspólne, samorządowe przedsięwzięcie znajduje pozytywny finał w postaci podpisania umowy i w końcu możemy rozpocząć realizację tak zwanej „małej obwodnicy” – mówił Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego. Należy pamiętać, że podpisanie umowy jest zwieńczeniem wieloletnich przygotowań inwestycji – szerokich i czasochłonnych starań, procedur, konsultacji. Ta nowa droga z pewnością zmieni na korzyść oblicze Gniezna, rozwiąże wiele problemów mieszkańców i poprawi sytuację komunikacyjną.
Z kolei Jarosław Grobelny, Wiceprezydent Gniezna, podkreślał, że przebieg drogi to wynik kompromisu między mieszkańcami tej części Gniezna a Lasami Państwowymi.
Przypomnę, że pierwotnie nowo budowana droga miała przebiegać ul. Leśną jako ulicą zbiorczą. Mieszkańcy najbliższej okolicy chcieli jednak zmiany jej przebiegu. W związku z tym Lasy Państwowe przedłożyły 3 propozycje, najmniej uciążliwe zarówno z punktu widzenia gospodarki leśnej, jak i komfortu najbardziej zainteresowanych mieszkańców. W trakcje konsultacji mieszkańcy wybrali jedną z nich – tłumaczył zastępca prezydenta Gniezna Jarosław Grobelny.
I dodał, że budowa nowej drogi łączącej jest istotna, bo tu planowane jest przekierowanie ruchu tranzytowego, co ma odciążyć i ograniczyć natężenie ruchu na ul. Wolności.
- Długość odcinka: 2,2 km
- Wartość robót: 21,9 mln zł
- Dofinansowanie Unii Europejskiej: 16,8 mln zł
- Udział finansowy Miasta Gniezno: 3,4 mln
- Udział finansowy Budżetu Państwa: 1,7 mln złotych
- Wykonawca: COLAS Polska
- Termin odbioru ostatecznego inwestycji: 404 dni od daty podpisania umowy (listopad 2022)
Zakres robót obejmuje m.in.:
- budowę dwóch rond
- budowę dwóch czterowlotowych skrzyżowań
- budowę przejść dla pieszych wraz z oświetleniem drogowym
- budowę zatok autobusowych, chodników i ciągów rowerowych
- budowę kanalizacji deszczowej
- budowę elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym znaków aktywnych na wyspach wzniesionych
- budowę przepustów, przebudowę istniejących zjazdów
Samorząd Województwa Wielkopolskiego realizuje w tym roku również rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 260 wraz z wiaduktem nad linią kolejową nr 353 Poznań Wschód -Skandawa oraz linią kolejową Oleśnica-Chojnice w Gnieźnie, odnowę nawierzchni ulic Kiszkowskiej i Poznańskiej w Gnieźnie oraz remont dylatacji na estakadach w ciągu Trasy Zjazdu Gnieźnieńskiego.
5 komentarzy
Przecież można było zrobić ten skrót w Niechanowie DO ŻYDOWA I BEZ WYCINKI BY SIĘ ODBYŁO ,COŚ MI SIĘ WYDAJE ,ŻE KTOŚ TU COŚ PRZYTULIŁ KOSZTEM PRZYRODY??????nIC TU NIE PASUJE KILKA KILOMETROW PRZED LASEM BYŁBY PIĘKNY ZJAZD Z 260 I SZEŚĆ KILOMETRÓW I JEST WJAZD NA 15 POPRAWIĆ TĄ DROGĘ W NAJGORSZYCH MIEJSCACH I PO SPRWIE ,KOSZT NIEPORÓWNYWALNIE ,MNIEJSZY WIEĆ O CO CHODZI?????
Jak codziennie giną miliony drzew z przeznaczeniem na materiały budowlane, MEBLE, PAPIER i inbne to jakoś was nie MA, nie krzyczycie…bo potrzebne żeby luksusowo się ŻYŁO i nie podcierało szkłem i mieszkalo w LEPIANCE. A jak drogę budują to ZARAZ oj jak źle i niedobrze.
A co z przepustami dla zwierzą ?
404 dni brzmi jak 404 NoT Found . Nie do znalezienia…
I kolejne setki dRZEW lekką ręką zostaną WYRŻNIĘTE…