Może po testach ID.3 mamy już spatrzoną psychikę i nastawienie, może popadliśmy w uwielbienie elektryków ze względu na ich zalety, których nie mają „spalinówki”, ale jednogłośnie twierdzimy, że ID.4 to krok milowy wśród e-aut z koncernu VW.
Stylistyka i estetyka
Wsiadamy do środka i …
Widoczność, podobnie jak w ID.3, bardzo dobra. Nieco kojarzy nam się z Touranem, gdzie także możemy swobodnie obserwować wszystko dookoła, aczkolwiek w testowanym elektryku także … to co nad nami. Auto posiada panoramiczny dach (nasz ulubiony dodatek) z roletą odsuwaną oczywiście manualnie … dobra, żartowaliśmy – elektrycznie przy użyciu dotykowego panelu. W połączeniu z czarną podsufitką jazda nocą na fotelu pasażera staje się naprawdę magiczna.
Z tyłu mamy bardzo dużo miejsca, więc spokojnie zmieszczą się tam wyższe osoby lub fotelik z dzieckiem. Przy jego montażu nie będziemy musieli się gimnastykować, przesuwać przedniego fotela itp. Czterostrefowy klimatronik pozwala każdemu na ustawienie optymalnej temperatury.
Schowki – minus ID.3, zdecydowany plus ID.4. Mamy ich zdecydowanie więcej w środkowym tunelu. Są zarówno miejsca na kubki, jak i przegrody na klucze, portfel, a także indukcyjna ładowarka telefonu! Korzystaliśmy z niej przez cały czas.
Oświetlenie LED w środku jest dykretne, ale wieczorem sprawia, że jadąc dodatkowo się odprężamy. Współgra z harmonią wnętrza, nie razi i pozwala nam na dostoswanie do własnych potrzeb.
Deska rozdzielcza wyposażona jest w wyświetlacz head-up. To bardzo ułatwia kontrolowanie prędkości i pozwala na stałą koncentracjęn a drodze.
Podgrzewana kierownica przydała się już pod koniec sierpnia. Weekend, kiedy testowaliśmy ID.4 niestety nie należał do najcieplejszych. Z poziomu „steru” mamy dostęp do wielu funkcji, w tym sterowania głosem (genialny gadżet).
Bierzemy się za jazdę – także w terenie!
Apropos parkowania i zawracania. Samochód jest niezwykle zwrotny i to nie tylko jak na swoje gabaryty, ale nawet porównując go do zdecydowanie mniejszych aut. Parkowanie w mieście jest wręcz przyjemne. Biorąc po uwagę prześwit i 21-calowe koła, nie straszny nam także żaden krawężnik, progi zwalniające to bułka z masłem, a drobne nierówności są praktycznie niewyczuwalne.
Jeździliście kiedyś eletrykiem na torze motocrossowym? My też nie … do ostatniego weekendu. ID.4 to miejski crossover, a jak już przezwyczailiśmy dealera Volkswagen Berdychowski, miejskie auta testujemy w terenie. Oczywiście nie katowaliśmy tej ważącej dwie tony gabloty. Chcieliśmy sprawdzić jak poradzi sobie z nierównościami, piachem i wzniesieniami. Zaskoczył nas – pozytywnie. Zawieszenie, giga-felgi, zwrotność sprawiły, że bez problemu pokonaliśmy kilka ostrych jak na „cywilne” auto wzniesień i zjazdów. Nigdzie nie przytarliśmy, nie zakopaliśmy się, nie pokulaliśmy z górki. Dodatkowo skupiliśmy na sobie uwagę fanów „pozadrogowych” jednośladów.
Daleka podróż lub wyjazd rodzinny
Artykuł nieco nam się rozciągnął, więc odnośnie tego dla kogo jest samochód elektryczny odsyłamy do opisu testu ID.3 („Elektryczny Volkswagen ID.3! Poznaliśmy jego zalety i wady”). Warto jednak zapamiętać, że ID.4 daje nam większy zasięg, lepszą jakośc wykończenia wnętrza i niekoniecznie będzie pełnił rolę drugie auta w rodzinie. Może nie wyjdzie na prowadzenie przed dalekobieżnego diesla, ale w codziennym użytkowaniu będzie co najmniej na równi z nim.
Kupując „elektryka” w Volkswagen Berdychowski dealer oferuje dodatkowo stację ładowania, którą można zamontować w swoim garażu lub na ścianie domu w cenie raptem 2 500 zł! Dodatkowo przy salonie na Winogradach w Poznaniu możemy dożywotnio ładować swoje auto zupełnie za darmo! My skorzystaliśmy z instalacji fotowoltaicznej i ładowarki od AuraEnergia. W Gnieźnie niestety nie ma ogólnodostępnych stacji szybkiego ładowania.
Cena testowanego egzemplarza to 243 990 zł. Auto jest dostępne w programie "Mój elektryk", leasingu oraz korzystym kredycie.
Chcesz poznać szczegóły, zapraszamy do salonu – odwiedź VW Berdychowski lub zadzwoń:
Monika Kowalewska-Gross
Specjalista ds. Sprzedaży
tel.: (61) 827 31 13
tel. kom.: 502 606 069
Dawid Gawłowski
Dział Sprzedaży Samochodów
tel.: 61 8273 109
tel. kom: 519 135 126
Rafał Zamiara
Specjalista ds. Sprzedaży
tel.: (61) 827 31 15
tel. kom.: 609 696 560