moje-gniezno.pl

PORTAL INFORMACYJNY POWIATU GNIEŹNIEŃSKIEGO

Rekordowa ilość naruszeń! Przewoźnikowi grozi 18 tys. zł kary!

Piątek, 9 kwietnia 2021
  • Rekordowa ilość naruszeń! Przewoźnikowi grozi 18 tys. zł kary!

Każdy sprawdzony parametr dotyczący normatywności został przekroczony: dopuszczalna masa całkowita, nacisk osi na drogę, szerokość, wysokość oraz długość zespołu pojazdów. Kierowca okazał do kontroli wielkopolskim inspektorom tylko prawo jazdy i wykresówkę z dnia kontroli.

6 kwietnia na krajowej „92” w Siedlcu, na odcinku Września - Kostrzyn, został zatrzymany dynamicznie nienormatywny zespół pojazdów. Kierowca jechał z koparką gąsienicową na naczepie po trasie Krągola - Poznań i wykonywał niezarobkowy przewóz drogowy rzeczy na potrzeby własne. Tylu naruszeń na raz, o tak dużych przekroczonych wartościach, inspektorzy z Gniezna sobie nie przypominają. Dopuszczalna masa całkowita, przy normie 40,0 t, po zważeniu wyniosła 61,55 t, czyli była przekroczona o 21,55 t, to jest aż o 53,87 proc. I dalej: dopuszczalny nacisk grupy osi ciągnika zamiast 19,0 t miał 26,05 t, a więc przekroczenie o 37,1 proc. Z kolei dopuszczalny nacisk grupy osi w naczepie przy normie 24,0 t wyniósł 28,45 t. I tutaj przekroczenie okazało się wyższe o 4,45 t, czyli o 18,54 proc. Inne dopuszczalne parametry okazały się także przekroczone: szerokość była większa o 23,52 proc., długość o 19,39 proc., a wysokość o 5 proc. Przy przewozie brakowało jednego pojazdu wykonującego pilotowanie, co było wymagane w przypadku pojazdu, który przekroczył masę całkowitą 60 t. Kierowca nie okazał inspektorom zezwolenia kategorii piątej na przejazd pojazdem nienormatywnym. Zespół pojazdów został usunięty na parking strzeżony, a przewoźnikowi grozi w postępowaniu administracyjnym kara pieniężna w wysokości 18 tys. zł. Kierowca zainkasował 200 zł mandatu karnego za przejazd bez zezwolenia. Dodatkowo zostały zatrzymane dowody rejestracyjne. Od ciągnika siodłowego w związku z niezgodną ze stanem faktycznym liczbą osi. W rzeczywistości były trzy, a w systemie CEPiK i dowodzie rejestracyjnym wpisano dwie. Naczepa nie miała aktualnego okresowego badania technicznego potwierdzającego jej zdatność do ruchu drogowego.

tekst: WITD
foto: WITD

Napisz komentarz

Komentarze(1)

  • 10.04.2021 20:06  Odpowiedz na komentarz

    Osie sugeruję ze miał dobrze wpisane 2 chociaż miał 3.Był czas ze legalnie rejestrowano bo był taki przepis,a raczej homologacja fabryczna taką wydawano ze pojazd 3 osiowy uznawano za 2 osiowy.Tak samo tyczy się przyczep .Jeśli odległość osi jednej od drugiej ileś tam wynosiła to uznawano dwie osie jako jedną oś. Inspektorzy nie mieli wiedzy w tym temacie śmiem sądzić.

PODOBNE TEMATY
Tysiąc złotych mandatu za wyprzedzanie na skrzyżowaniu Widzieliście kogoś kto wyprzedza na skrzyżowaniu drugie auto? Gnieźnieńscy policjanci niestety tak. Sobota, 22 stycznia 2022
Lód na drodze pokonał ciężarówkę i autolawetę W czwartek ok. godz. 19.00 służby ratunkowe otrzymały informację o samochodzie ciężarowym, który wpadł... Piątek, 21 stycznia 2022
Zezwolnie na przejazd było, ale nieważne Zezwolenie rosyjskiego przewoźnika było źle wypełnione. Zabrakło wpisanych numerów rejestracyjnych ciągnika... Piątek, 21 stycznia 2022
Przesunięte półtusze świń powodem zatrzymania do kontroli Źle zabezpieczone półtusze przesunęły się do tyłu chłodni i spowodowały przekroczenie nacisku osi na... Piątek, 21 stycznia 2022