Zakończył się międzynarodowy projekt „Królowa Pyra”, którego głównym organizatorem był Klub Nauczycieli Polskich i Polonijnych Gniezno PL.
Serdecznie dziękujemy za włączenie się w realizację naszego międzynarodowego projektu "Królowa Pyra" – mówi Małgorzata Tomczak, pomysłodawczyni pomysłu oraz prezes Klubu Nauczycieli Polskich i Polonijnych Gniazdo PL. Dzięki wspólnej pracy dzieci poznały wartości odżywcze i przemysłowe pyry, czyli ziemniaka, kartofla. Mogły to warzywo wykorzystać w zabawach i w zajęciach kulinarnych. Pyra ściśle związana jest z Pyrlandią, czyli Wielkopolską. Na zajęciach promowaliśmy Gniezno, województwo, a nawet Polskę. Cieszy nas fakt, że do realizacji zadań włączyły się szkoły polonijne. Przesłane sprawozdania i zdjęcia zostały wysłane do włodarzy miasta Gniezna i powiatu oraz patronów honorowych projektu. Otrzymają je też szkoły polonijne i będą one dydaktyczną pomocą do pracy z dziećmi i młodzieżą. Przesłane przepisy na potrawy z pyry chętnie wykorzysta także środowisko polskie i polonijne. Gratulujemy pomysłów i jeszcze raz dziękujemy w imieniu swoim i "Królowej Pyry".
Uczestnicy projektu z Polski:
- Weronika Nowak kl.3b z SP 10 w Gnieźnie, Aleksandra i Zuzanna Stefaniak kl.6 z SP 8 w Gnieźnie, Zosia Sienkiewicz kl. II b z SP 8 w Gnieźnie,
- Przedszkole nr 5 „Mali Przyrodnicy” , Przedszkole nr 3 „Kubuś Puchatek, Przedszkole nr 12 „Plastusiowo ”, Przedszkole nr 10 „Janek Wędrowniczek”, Przedszkole nr 6 "Polne Kwiaty "
- Szkoła Podstawowa nr1, 5, 9 w Gnieźnie, Zespół Szkół w Jankowie Dolnym, Szkoła Podstawowa w Zdziechowie,
- III LO w Gnieźnie, Zespół Szkół Technicznych im. Papieża Jana Pawła II w Gnieźnie, Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Gnieźnie
Międzynarodowy projekt
Głównym celem projektu było przedstawienie ziemniaka ze stron, z których go jeszcze dzieci nie znają oraz uświadomienie im, że ta zwyczajna roślina jest ważną częścią wielu dziedzin naszego życia. Projekt realizowano zarówno w nauczaniu tradycyjnym jak i zdalnym czyli był aktualny w dzisiejszych realiach związanych z pandemią na całym świecie. Realizując projekt uczniowie poszukali informacje na temat historii ziemniaka, wykonali gazetki o jego uprawie, opisywali budowę i fizjologię ziemniaka, poznawali cykl uprawy ziemniaka, przeprowadzali doświadczenia, poznali wartości odżywcze ziemniaka i samodzielne wykonywali niektóre potrawy, poszukiwali i gromadzili produkty pochodzenia ziemniaczanego, wyszukiwali ziemniaka giganta oraz ziemniaka o ciekawym kształcie, brali udział w konkursie na najcięższego ziemniaka, wykonali „Cudaka – kartoflaka”, projektowali wzór na tkaninę ze stempli ziemniaczanych, samodzielne układali wierszyki, bajki i opowiadania o ziemniaku – mówi Małgorzata Rakowska z MOS Gniezno
Głównym celem projektu było przedstawienie ziemniaka ze stron, z których go jeszcze dzieci nie znają oraz uświadomienie im, że ta zwyczajna roślina jest ważną częścią wielu dziedzin naszego życia. Projekt realizowano zarówno w nauczaniu tradycyjnym jak i zdalnym czyli był aktualny w dzisiejszych realiach związanych z pandemią na całym świecie. Realizując projekt uczniowie poszukali informacje na temat historii ziemniaka, wykonali gazetki o jego uprawie, opisywali budowę i fizjologię ziemniaka, poznawali cykl uprawy ziemniaka, przeprowadzali doświadczenia, poznali wartości odżywcze ziemniaka i samodzielne wykonywali niektóre potrawy, poszukiwali i gromadzili produkty pochodzenia ziemniaczanego, wyszukiwali ziemniaka giganta oraz ziemniaka o ciekawym kształcie, brali udział w konkursie na najcięższego ziemniaka, wykonali „Cudaka – kartoflaka”, projektowali wzór na tkaninę ze stempli ziemniaczanych, samodzielne układali wierszyki, bajki i opowiadania o ziemniaku – mówi Małgorzata Rakowska z MOS Gniezno