moje-gniezno.pl

PORTAL INFORMACYJNY POWIATU GNIEŹNIEŃSKIEGO

Volkswagen Touran - rodzinny minivan dla jednej lub siedmiu osób

Wtorek, 11 sierpnia 2020
  • Volkswagen Touran - rodzinny minivan dla jednej lub siedmiu osób

Volkswagen Touran to kolejne auto, które dostaliśmy do testów od salonu Volkswagen Berdychowski z Poznania. Siedmioosobowy van zaskoczył nas swoją wszechstronnością.

Przyznamy szczerze - vany to nie jest nasz ulubiony segment samochodów. Nieco sceptycznie odbieraliśmy z salonu 7-osobowego Volkswagena Tourana w wersji Highline. Szybko jednak okazało się, że to auto jest bardzo wszechstronne.

Rodzinny czy nie? Co zmieścimy do środka?

Volkswagen Touran z 2020 roku, z 1,5-litrową benzyną o mocy 150 koni mechanicznych się idealnym samochodem nie tylko dla dużej rodziny, ale także dla jednej lub dwóch osób - w szczególności lubiących  wycieczki krajoznawcze  i aktywny styl życia. Chociaż w środku jest wystarczająco miejsca dla pięciu dorosłych osób i dwójki dzieci, po złożeniu wszystkich siedzeń przestrzeń bagażowa staje się naprawdę spora. Składanie i rozkładnie foteli jest banalnie proste i jest w stanie to zrobić nawet dziecko. Po złożeniu siedzeń podłoga jest na jednym, równym poziomie.
Co da się przewieźć? My załadowaliśmy 28 kartonów kafli, które naprawdę sporo ważyły. Co ciekawe - zawieszenie niewiele się ugięło. Wszystko dlatego, że dzięki sporej ilości miejsca można równomiernie rozłożyć ciężar ładunku. Bez problemu wejdą do środka także dwa rowery górskie ... praktycznie bez rozkładania. To naprawdę wygodne. Jeżeli rowery górskie, to wiadomo - wjeżdżamy w teren. Auto jest wysoko zawieszone, co sprawia, że nie musimy obawiać się normalnych bezdroży.
Jeżeli chcielibyśmy wybrać się w dwójkę na zwiedzanie np. Lazurowego Wybrzeża, jeżeli nie znajdziemy noclegu możemy przespać się w przestrzeni bagażowej. Zmieścimy się tam bez problemu.
 

Dodatkowe wyposażenie - czy warto?

Wyposażenie testowanego auta to między innymi hak chowany pod tylnym zderzakiem. To dodatkowo zwiększa możliwości „ciężarowe” tego vana. Duża tylna klapa bagażnika otwierana jest elektrycznie i tak samo zamykana, co jest wygodne w szczególności dla kobiet podczas zakupów. Co bardzo istotne i na co warto wydać dodatkowe złotówki - kamera cofania. Nowy Touran ma zdecydowanie mniejsze lusterka niż jest praprzodek. Kamera cofania bardzo ułatwia manewrowanie na parkingach pod galeriami handlowymi czy nawet pod blokiem. Jest bardzo precyzyjna, a linie w różnych kolorach wyznaczają strefy bezpieczeństwa. Parkowanie z tym gadżetem jest naprawdę przyjemne nawet dla mniej wprawionych osób. System bezkluczkowy (keyless) to także bardzo wygodny dodatek. Wystarczy, że mamy przy sobie pilot do auta w kieszeni, torebce czy plecaku i bez problemu możemy otworzyć drzwi. Nasze auto testowe miało także czujniki martwego pola w lusterkach aczkolwiek widoczność jest naprawdę bardzo dobra. Dodatkowo w opcji jest radar informujący o aucie hamującym z przodu kiedy jesteśmy zbyt blisko niego (front assist). Volkswagen sam pomoże nam wyhamować, jednak pamiętajmy - nic nie zastąpi czujności kierowcy. Małe trójkątne szybki między przednimi drzwiami a słupkiem A zdecydowanie zwiększają pole widzenia kierowcy. To właściwie pierwsza rzecz, którą zauważyliśmy po zajęciu pozycji za kierownicą.
 

Wygodny? Zdecydowanie tak!
Właśnie - pozycja za kierownicą. Regulacja wszystkich foteli (oprócz dwóch tylnych) jest naprawdę duża. Zarówno niskie osoby, jak i te o wzroście zbliżonym do dwóch metrów będą czuły się wygodnie za kółkiem. Dodatkowo spłaszczona kierownica w dolnej części pozwala na uzyskanie kilku centymetrów przestrzeni więcej między nogami a sterem. Zawieszenie - to Volkswagen, więc niewiele trzeba tutaj tłumaczyć. Precyzyjne, niezbyt miękkie, dobrze trzymające się drogi.

Ekonomia i cena
Spalanie - producent deklaruje 6,8 litra, jednak nam komputer pokazał 7,4 litra w cyklu mieszanym i jest to naprawdę dobry wynik na auto tej klasy o takiej pojemności. Automat na pewno spali trochę więcej. Dodatkowo benzyniak ma - oprócz oczywistych zalet technicznych - dodatkowy plus w postaci bardzo cichej pracy. W środku praktycznie nie słyszymy pracy silnika. Wnętrze jest nie tylko wykonane z bardzo dobrych materiałów, ale także świetnie wygłuszone.
Za dobrze wyposażone auto ze wszystkimi dodatkami, o których wspomnieliśmy (i kilkoma, które pominęliśmy, żeby Was nie zanudzić), zapłacimy 137 850 zł brutto. Oczywiście Volkswagen Berdychowski pomoże nam sfinansować auto w najbardziej korzystny dla nas sposób oraz dodatkowo sprezentuje rabat dla poszczególnych grup zakupowych.
 
Chcesz poznać szczegóły, zapraszamy do salonu - odwiedź VW Berdychowski lub zadzwoń.

Monika Kowalewska-Gross
Specjalista ds. Sprzedaży
tel.: (61) 827 31 13
tel. kom.: 502 606 069

Dawid Gawłowski
Dział Sprzedaży Samochodów
tel.: 61 8273 109
tel. kom: 519 135 126

Rafał Zamiara
Specjalista ds. Sprzedaży
tel.: (61) 827 31 15
tel. kom.: 609 696 560

https://berdychowski.otomoto.pl/

tekst: Andrzej Bukowski
foto: Andrzej Bukowski

Napisz komentarz

Komentarze(0)

PODOBNE TEMATY
Auta z segmentu kombi - jak sprawdzają się w przypadku firm? Firmowe auta bardzo często spełniają kilka różnych funkcji. Są regularnie wykorzystywane w pracy oraz... Środa, 19 stycznia 2022
Motomikołaje obdarowały Dom Dziecka i Matki Caritas Archidiecezji Gnieźnieńskiej W niedzielę Motomikołaje zorganizowały zbiórkę dla Domu Dziecka i Matki Caritas Archidiecezji Gnieźnieńskiej.... Wtorek, 7 grudnia 2021
Motomikołaje już 5 grudnia w Gnieźnie! 5 grudnia na placu przed Teatrem w Gnieźnie pojawią się Motomikołaje! Akcja ma wymiar charytatywny -... Niedziela, 28 listopada 2021
Fani czterech kółek zakończyli sezon Ponad 2 700 złotych oraz ok 250 kilogramów nakrętek zebrano w sobotę podczas zakończenia sezonu samochodowego... Poniedziałek, 18 października 2021