moje-gniezno.pl

PORTAL INFORMACYJNY POWIATU GNIEŹNIEŃSKIEGO

Kurierzy DPD Polska do zadań specjalnych

Poniedziałek, 15 czerwca 2020
  • Kurierzy DPD Polska do zadań specjalnych

Zakupy bez wychodzenia z domu - kiedyś wizja przyszłości, dziś nasza rzeczywistość. Zwłaszcza w czasie epidemii koronawirusa, gdy normalna aktywność obywateli została ograniczona. Narzucone rygory administracyjne i sanitarne oraz obawa o bezpieczeństwo zakupów w tradycyjnych sklepach spowodowały zmianę roli kurierów, stawiając dostawców paczek na pierwszej linii frontu. Rosnące zainteresowanie zakupami w sieci to trend, który obserwujemy od dawna, ale pandemia jeszcze go wzmocniła. Jak kurierzy DPD Polska radzą sobie coraz większym popytem na ich usługi?

Gdy paczek coraz więcej
Wartość rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) w minionym roku wzrosła o 7,9% r/r. Wysokie zainteresowanie zakupami w sieci można także zaobserwować w okresie społecznego lockdownu - jak wskazuje raport „E-commerce w czasie kryzysu” opublikowany przez E-Izbę w kwietniu tego roku, w czasie kwarantanny aż 38% badanych dokonało zakupów w sieci.

Sprostać wyzwaniu
Wzmożone zainteresowanie zakupami online postawiło branżę logistyczną przed nie lada wyzwaniem. Jeżeli e-commerce odczuwa wzrosty, automatycznie kurierzy mają więcej paczek do dostarczenia. Choć DPD Polska ma doświadczenie w utrzymywaniu dostaw w sytuacji kryzysowej, firma musiała wykazać się umiejętnością szybkiego reagowania na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość, by mimo trudności rzetelnie wykonywać swoje zadania i nie zawieść odbiorców. Kurierzy stali się bowiem ważnymi łącznikami między konsumentami a dostawcami dóbr i usług.
U progu pandemii firma podjęła szybkie decyzje operacyjne i biznesowe oraz wprowadziła dodatkowe zabezpieczenia. Przesyłki szybko i sprawnie trafiają w ręce odbiorców za sprawą zaangażowanych kurierów, a także innowacyjnych usług ułatwiających zarządzanie doręczeniem. Interaktywne powiadomienia Predict pozwalają określić okno czasowe odbioru paczki i ułatwiają kontakt z dostawcą zamówienia. To dzięki nim w czasie pandemii firma zachęca konsumentów do ustalenia bezpiecznej formy doręczenia. Rozszerzeniem usługi jest portal „Moja Paczka” o znacznie większym zakresie funkcjonalności.
Skuteczne dostawy w sytuacji kryzysowej możliwe są także dzięki gęstej i efektywnej sieci połączeń drogowych i ciągłemu rozwojowi infrastruktury. DPD Polska od lat rozszerza flotę pojazdów, unowocześnia swoje obiekty oraz otwiera nowe, takie jak oddana do użytku w 2018 roku sortownia w Parzniewie i zaplanowana na ten rok sortownia w Rudzie Śląskiej. To intensywny rozwój i umiejętność szybkiego reagowania na zmieniająca się rzeczywistość pozwalają firmie spełniać oczekiwania odbiorców w tym trudnym czasie.

Kurier w maseczce i rękawiczkach

W czasie epidemii koronawirusa priorytetem stała się ochrona zdrowia wszystkich uczestników procesu doręczenia. DPD Polska wprowadziła szereg nowych zasad i rozwiązań, by spełnić oczekiwania przebywających w domach konsumentów i zapewnić im skuteczną, a co najważniejsze bezpieczną dostawę.
Gdy tylko pojawiły się pierwsze sygnały o zagrożeniu koronawirusem, kurierzy DPD zostali wyposażeni w niezbędne środki ochronne, takie jak rękawiczki, maseczki czy żele antybakteryjne. Już w pierwszej połowie lutego zostali odpowiednio przeszkoleni, otrzymali instruktaż higieniczny zgodny z zaleceniami Głównego?Inspektora Sanitarnego oraz Ministerstwa Zdrowia.
DPD Polska znacząco uprościła także procedury, by zminimalizować kontakt między kurierem a odbiorcami. Przesyłki dostarczane są pod drzwi i bez podpisu. Zgodnie z rekomendacjami służb sanitarnych firma promuje rozliczenia pobrań kartą, a odbiorcy coraz chętniej z tego korzystają, zwłaszcza że od końca marca limit płatności zbliżeniowej bez PIN został zwiększony do 100 zł. Wysyłane są także wiadomości SMS z prośbą do osób przebywających na kwarantannie o informowanie o tym kuriera.
Trudno prognozować, co przyniosą następne miesiące, ale już dziś wiemy, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa logistyka. DPD Polska rozwija oferowane usługi tak, by były skuteczne, wygodne i przede wszystkim bezpieczne.

O DPD Polska

DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 6 tys. kurierów. Firma dysponuje siecią ponad 2,5 tys. punktów nadań i odbiorów Pickup i oddziałów miejskich. Dzięki innowacyjnym technologiom, znajomości lokalnej specyfiki i doskonałej obsłudze, DPD dostarcza usługi najwyższej jakości nadawcom i odbiorcom paczek. W 2016 r. DPD Polska wprowadziła jako pierwsza na rynku możliwość dokonania płatności za pobranie kartą u kuriera. W 2018 r. firma rozwinęła sieć oddziałów miejskich i wprowadziła nowe usługi dla biznesu - DPD Today i Dostawy Nocne.
Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD oraz firmę spedycyjną ACP Global Forwarding.
DPDgroup doręcza codziennie 5,3 mln przesyłek na całym świecie w sposób neutralny dla środowiska. Dysponuje zespołem 77 tys. ekspertów od doręczeń działających pod markami DPD, Chronopost, SEUR i BRT oraz siecią 46 tys. punktów DPD Pickup. Jest siecią kurierską holdingu GeoPost, który należy do poczty francuskiej La Poste.
 

tekst: Informacja prasowa

Napisz komentarz

Komentarze(0)

PODOBNE TEMATY
Doręczenie przesyłki w DPD i InPost - ile to kosztuje? Koszt wysłania paczki to kwestia, na którą warto zwrócić uwagę, nim zdecydujemy się nadać przesyłkę.... Wtorek, 7 września 2021
Dopłata za przesyłkę kurierską - za co bywa doliczana? Szacujesz koszt przesyłki, składasz zlecenie, a następnie widzisz na fakturze zaskakująco wysoką kwotę... Poniedziałek, 12 lipca 2021
Skąd czerpać informacje o numizmatach? Zainteresował Cię świat srebrnych i złotych monet kolekcjonerskich i chcesz zacząć tworzyć własne zbiory?... Wtorek, 22 czerwca 2021
Dlaczego warto wysyłać paczki za pośrednictwem serwisu allekurier.pl? Korzystanie z przesyłek kurierskich w ciągu ostatnich kilku lat stało się bardziej popularne niż nadawanie... Czwartek, 4 lutego 2021