Kilka dni temu na ulice Gniezna wyjechał autobus elektryczny. Od razu zwrócił on uwagę mieszkańców, chociażby przez inny kolor nadwozia oraz wyjątkowo cichą pracę silnika.
O komentarz poprosiliśmy Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Gnieźnie. Autobus elektryczny Solaris Urbino 12 Electric, długość 12 metrów, będzie odbywał testy w naszym mieście do 29 maja 2020 r. – informuje MPK. Pojazd może zabrać około 75 osób. Przy obecnym ruchu (mniejsze napełnienia), jego zasięg to około 220 km, a moc maksymalna około 240 kW. Cena tego typu autobusu wynosi około 2,5 mln zł netto, gdzie dla porównania – taki sam autobus z silnikiem diesla kosztuje około 1 mln zł netto. Na chwile obecną nie mamy planów zakupu autobusów elektrycznych ani hybrydowych. Po pierwszych dniach jazdy możemy stwierdzić, że autobus się sprawdził, jest bardzo cichy, dysponuje dużym zapasem mocy, ponadto nie emituje żadnych zanieczyszczeń (zeroemisyjny).
Niestety MPK nie wyjaśniło dlaczego nie planuje zakupu autobusów zeroemisyjnych skoro pojazd sprawdza się na ulicach Gniezna. Można się jedynie domyślać, że jest to podyktowane kwestiami finansowymi.
Jeden komentarz
W całym kraju, opiekun osoby niedowidzącej z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności (O4-O), z wyjątkiem miasta Świętego Wojciecha,(dawniej Grodu Lecha), korzysta, przy podróżowaniu z tym inwalidą, z bezpłatnych przejazdów MPK. Moje kilkuletnie pisanie do UM o zmianę zapisu okazało się bezskuteczne. Sugeruję zamieścić przed wejściem do UM napis: Odrzućcie wszelką nadzieję na pozytywne załatwienie sprawy – Wy, którzy tu wchodzicie.