Nikogo nie trzeba już dziś chyba przekonywać, że nie należy lekceważyć zagadnienia promocji w internecie. Dobrze przygotowana witryna to niezbędna wizytówka, od której zależeć będzie to, czy uda nam się wzbudzić zainteresowanie i zaufanie potencjalnych odbiorców naszych usług i skłonić ich do decyzji o zakupie. Z jakąkolwiek treścią trzeba jednak najpierw do nich dotrzeć i to jest konieczny warunek tego, by najbardziej nawet efektowna strona mogła spełniać swoje zadanie.
Nie od wczoraj wiadomo, jak wielkie korzyści niesie ze sobą posiadanie wysokich lokat w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Wyszukiwarka ta, skutecznie zdominowawszy rynek, stała się wszak naszym codziennym pomocnikiem i tam właśnie zaczynamy poszukiwanie wszelkich potrzebnych nam na co dzień usług czy wyrobów. Aby ta jej użyteczność będąca podstawą jej sukcesu nie uległa zmianie, internetowy gigant przed paroma laty zmienił sposób działania swoich algorytmów. Słowa kluczowe nadal są oczywiście… kluczowe, jednak nie wystarczą do tego, byśmy mogli liczyć na odpowiednio wysokie lokaty. Zadbaj o to, by optymalizację Twojej strony wykonali fachowcy, a zyskasz cenne atuty!
Istotnych zagadnień jest tu bardzo wiele, wymieńmy więc jedynie kilka. Roboty wyszukiwarki będą regularnie sprawdzać naszą witrynę – ich uwadze nie ujdą żadne błędy i zbędne znaczniki w kodzie. Część uwzględnianych przez nie cech jest istotnych także z punktu widzenia przeciętnego użytkownika. Trzeba więc maksymalnie skrócić czas ładowania, a także uczynić witrynę responsywną, czyli dostosowującą się do różnych ekranów – w tym urządzeń mobilnych. Dużą rolę odgrywa również struktura, właściwa nawigacja i linkowanie wewnętrzne, a także takie szczegóły jak adresy podstron. Podejmij współpracę ze specjalistami wykonującymi pozycjonowanie stron jeszcze zanim zakończysz pracę nad swoją stroną internetową, a unikniesz jej ponownej przebudowy.
Pozycjonowanie stron trwa, ale korzyści są bezsprzeczne
Dobrze zoptymalizowana strona to jeden z filarów, na których opierają się prace specjalistów SEM walczących dla nas o zyskowne pozycje w Google. Drugim jest budowa odpowiedniej bazy linków. Jak zwracają uwagę specjaliści z firmy ESEO, dawno skończyły się czasy, gdy rzecz sprowadzała się do tego, by były po prostu jak najliczniejsze. Dziś zbyt liczne i zbyt słabe mogą spowodować nałożenie karnego filtra lub nawet bana. Nie ryzykuj więc amatorskich działań!
To, jak długo będzie trwała nasza wspinaczka na szczyt listy wyników zależy przede wszystkim od siły i liczebności rywali. Trudne, a więc bardzo konkurencyjne frazy wymagają najwięcej cierpliwości – na miejsce w pierwszej dziesiątce trzeba czekać nawet rok, podczas gdy przy łatwiejszych zdobędziemy je nawet w ciągu trzech. M.in. dlatego tak ważne jest, by zadanie te realizował profesjonalny zespół. Umiejętna strategia i dobór właściwych fraz pozwoli podnieść zyski w czasie tak krótkim, jak będzie to w danym przypadku możliwe. Im wcześniej będą mogły rozpocząć się prace, tym szybciej się o tym przekonasz.