moje-gniezno.pl

PORTAL INFORMACYJNY POWIATU GNIEŹNIEŃSKIEGO

Starcie gigantów - kto wypada najlepiej?

Czwartek, 17 października 2019
  • Starcie gigantów - kto wypada najlepiej?

Kurier InPost się cieszy. Powodów do radości zarządowi InPost dostarczył raport "e-commerce w Polsce w 2017 roku, Gemius dla e-Commerce Polska". Według raportu kurier InPost osiągnął trzecią pozycję na wciąż dynamicznie rozwijającym się rynku usług kurierskich w Polsce, wyprzedzając znane marki takie jak Pocztex, UPS, Fedex, czy GLS.

Kuriera InPost wyprzedziły tylko DHL i DPD. Sukces jest tym bardziej znaczący, że kurier InPost jest na rynku usług kurierskich dopiero od sierpnia 2015 i rozwija usługę organicznie, a nie przez wykupienie istniejącej marki. Niewątpliwie do tego sukcesu przyczyniła się rozpoznawalność marki, którą InPost zawdzięcza przede wszystkim dynamicznie rozwijanej i sprawnie działającej sieci paczkomatów. Paczkomaty były zresztą według raportu Gminusa drugą najczęściej (22%) wybieraną formą dostawy w 2017 roku, co samo w sobie jest ogromnym sukcesem dla InPost, którego dostawy paczkomatowe w 2015 roku były wybierane przez 11% klientów. Tym samym paczkomaty InPost podwoiły swój udział w rynku dostaw przy zakupach e-commerce wyprzedzając usługi Poczty Polskiej. Jednocześnie aż 50% respondentów stwierdziło, że dostępność dostawy do paczkomatu motywuje ich do dokonywania zakupów on-line.
 
Raport o firmach kurierskich w Polsce
Firmy kurierskie w Polsce mają się według raportu Gemiusa o e-Commerce w Polsce za 2017 rok bardzo dobrze. Dostawa kurierem do domu albo do pracy jest najczęściej (82%) wybieraną spośród różnych form dostawy przesyłki przez Polaków kupujących w sieci. Tych Polaków jest zresztą też coraz więcej. Według raportu Geminusa w 2017 roku przynajmniej jednego zakupu on-line dokonało 54% internautów, co jest wzrostem o 6 pkt procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. W efekcie wzrostu popularności zakupów on-line wartość sektora e-commerce zbliżyła się do 40 mld zł.

Najczęściej podawanymi przyczynami wyboru zakupów on-line jest dostępność sklepów internetowych przez całą dobę oraz wygoda. Wygoda jest też najczęściej (67%) podawaną przyczyną wyboru kuriera jako formy dostawy.

Jak już wspomniano, według raportu Gemiusa, najczęściej wybieranymi firmami kurierskimi w Polsce były w 2017 roku DHL, DPD i InPost. Przy czym ten ostatni jest także jedynym operatorem drugiej najpopularniejszej formy dostawy - paczkomatów. Do niewątpliwego sukcesu paczkomatów i kuriera InPost zapewne przyczyniła się też współpraca z Allegro w ramach usług Allegro Kurier24 InPost, Allegro Paczkomaty24/7 InPost i Allegro miniKurier24 InPost, ponieważ według raportu Geminusa Allegro pozostaje największym operatorem e-commerce w Polsce. W 2017 roku serwis Allegro odpowiadał za około 40% wartości dokonywanych w Polsce zakupów on-line. Był też najbardziej rozpoznawalną marką e-handlową (spontaniczna znajomość marki w Polsce wynosiła aż 71%).

Jeżeli te trendy się utrzymają a InPost zdoła zachować dynamikę rozwoju oferowanych przez siebie usług, to firma ta jest na drodze do świetlanej przyszłości, jeżeli nie wręcz dominacji na rynku usług logistycznych w Polsce, szczególnie w sektorze e-commerce.
 

Napisz komentarz

Komentarze(0)

PODOBNE TEMATY
Doręczenie przesyłki w DPD i InPost - ile to kosztuje? Koszt wysłania paczki to kwestia, na którą warto zwrócić uwagę, nim zdecydujemy się nadać przesyłkę.... Wtorek, 7 września 2021
Dopłata za przesyłkę kurierską - za co bywa doliczana? Szacujesz koszt przesyłki, składasz zlecenie, a następnie widzisz na fakturze zaskakująco wysoką kwotę... Poniedziałek, 12 lipca 2021
Skąd czerpać informacje o numizmatach? Zainteresował Cię świat srebrnych i złotych monet kolekcjonerskich i chcesz zacząć tworzyć własne zbiory?... Wtorek, 22 czerwca 2021
Dlaczego warto wysyłać paczki za pośrednictwem serwisu allekurier.pl? Korzystanie z przesyłek kurierskich w ciągu ostatnich kilku lat stało się bardziej popularne niż nadawanie... Czwartek, 4 lutego 2021