moje-gniezno.pl

PORTAL INFORMACYJNY POWIATU GNIEŹNIEŃSKIEGO

Czy On-site SEO a off-site SEO znaczy to samo?

Czwartek, 17 grudnia 2020
  • Czy On-site SEO a off-site SEO znaczy to samo?

Jeśli masz swoją stronę internetową, z pewnością zależy Ci na tym, aby była ona dobrze widoczna w sieci, a tym samym dopasowana do kryteriów wyszukiwarki Google. Temu właśnie służy SEO. Optymalizacja strony internetowej pod wytyczne Google obejmuje z kolei dwa rodzaje działań, popularnie określane jako on-page SEO oraz off-page SEO. Na czym polega różnica?

Czym jest SEO
Zacznijmy od samego początku, czyli krótkiego wyjaśnienia czym jest SEO. Termin ten, z języka angielskiego Search Engine Optimization, określa optymalizację stron internetowych pod wyszukiwarki, w naszym przypadku głównie pod wyszukiwarkę Google. Chodzi tutaj o to, aby poprawić widoczność Twojej strony w organicznych (naturalnych, nie płatnych) wynikach wyszukiwania. Służy temu przede wszystkim poprawa technicznych aspektów witryny, treści, jakie znajdują się na stronie oraz pozyskiwanie linków przychodzących. Cel? Strona ma być widoczna i należy pozyskać dla niej ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Z SEO nierozerwalnie łączy się pozycjonowaniem stron internetowych. Obejmuje więc wszelkie działania mające na celu zdobycie i utrzymanie jak najwyższej pozycji dla konkretnych słów / fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej. SEO polega na udoskonalaniu strony i stanowi jedną z najskuteczniejszych metod wykorzystywanych w pozycjonowaniu.

W działaniach SEO możemy rozróżnić te związane z samą stroną (on-page) oraz te poza nią (off-page) - wszystkie jednak istotne, oddziałujące na siebie, tworzące różne kombinacje, a także, w zależności od konkretnego słowa kluczowego, posiadające różną wagę i znaczenie. Wszystkie niezbędne, aby odnieść sukces.

On-page SEO
Działania SEO związane ze stroną, czyli on-page SEO, mają na celu przede wszystkim optymalizację techniczną strony (np. poprzez dostosowywanie jej do standardów W3C czy zmniejszanie objętości kodu, co poprawia szybkość ładowania strony) i umieszczenie na niej wartościowej treści oraz kontrolowanie wszystkiego, co się z tą treścią dzieje. Wszelkich zmian dokonujesz tutaj na własnej stronie internetowej i obejmują one m.in.:
  • tworzenie wartościowych tekstów i zmiany w tych tekstach (wydłużanie artykułów, zmiany tytułów),
  • tworzenie przejrzystej struktury (w tym rozmieszczenie tekstu na stronie, wprowadzenie linków wewnętrznych pomiędzy zasobami strony),
  • analiza, a następnie wprowadzanie na stronę i odpowiednie rozmieszczenie w jej strukturze słów kluczowych.

Stała praca z wymienionymi czynnikami sprawi, że Twoja witryna będzie lepiej odczytywana przez roboty wyszukiwarki, zyskując lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Off-page SEO
Off-page SEO obejmuje wszystko to, co dzieje się poza stroną. Tutaj do najistotniejszych czynników zaliczymy z pewnością pozyskiwanie odpowiednich linków. Pożądaną ich ilość oraz jakość uzyskasz np. dzięki obecności w mediach społecznościowych, a także za pośrednictwem artykułów sponsorowanych. Budowanie linków powinno być jednak procesem konsekwentnym i przemyślanym - przypadkowe umieszczanie wpisów na różnych serwisach nie przyniesie Ci bowiem oczekiwanych rezultatów. Warto postawić na portale o dobrych parametrach czy te specjalistyczne o wysokiej wartości merytorycznej, ściśle związane z branżą, w jakiej działasz.

Istotnym wsparciem dla działań off-site SEO będą także wszelkie czynniki i działania pomagające Twojej marce. To przede wszystkim dobry produkt, ale także profesjonalny proces obsługi klienta, czy dbanie o wizerunek firmy poprzez monitorowanie opinii i recenzji na temat produktu (w tym w mediach społecznościowych), czy też tworzenie i pielęgnowanie dobrych relacji ze środowiskiem branżowym.
 

Napisz komentarz

Komentarze(1)

PODOBNE TEMATY
Przyłbice i osłony z plexi Przyłbice ochronne i osłony stanowisk kasowych - to także możecie zamówić w Copypoint! Wysoka jakość... Poniedziałek, 6 kwietnia 2020
Liczysz na obecność potencjalnych klientów na stoisku? Komunikuj się z nimi! Choć wygoda i szybkość przesyłu informacji, jaką oferują dziś nowe technologie, pozwala na bardzo dużo,... Niedziela, 15 marca 2020
CopyPoint - producent reklam i drukarnia! Szybko, solidnie i w rozsądnej cenie! Budujemy marki, produkty oraz usługi odkrywając bezkres kreatywności od 1994 roku. Stawiamy na jakość... Środa, 29 stycznia 2020
Naklejki foliowe jako oryginalna wizytówka firmowa Jako nowoczesną wizytówkę firmy można używać m.in. oryginalną i atrakcyjną wizualnie naklejkę. Są niewielkie,... Środa, 9 października 2019