Volkswagen T-Roc to auto stworzone głównie z myślą o poruszaniu się w przestrzeni miejskiej, jednak my postanowiliśmy także przetestować go poza betonową dżunglą.
Parkowanie – zaufaj nowoczesnym systemom
Na początek rzecz dla jednych banalnie prosta, dla innych problematyczna. Parkowanie T-Roc’kiem. Chociaż w dużych lusterkach wszystko dokładnie widać, pozycja za kierownicą jest wygodna i także pozwala nam na obserwowanie otoczenia, możemy także w pełni zaufać czujnikom parkowania i dużemu wyświetlaczowi wewnątrz auta, który informuje nas o przeszkodach. Parkowanie jest banalnie proste.
Manewry parkingowe, zawracanie, wymijanie
T-Roc jest bardzo zwrotny. Zawieszenie, jak na auto z floty VW przystało, nie jest zbyt miękkie co sprawia, że ten crossover prowadzi się pewnie i jest stabilny. Nie nurkuje przy, nie przechyla się na zakrętach. Manewrowanie w wąskich uliczkach czy na parkingu nie sprawia żadnych trudności.
Jedziemy w teren!
T-Roc teoretycznie stworzony jest do poruszania się w miejskiej dżungli. My zabraliśmy go także na drogi gruntowe. Jak możecie zobaczyć w naszej fotorelacji, nie byliśmy dla niego zbyt łaskawi. VW bez problemu pokonuje duże kałuże, bardzo pewnie prowadzi się na bezdrożach. Chcesz wrzucić kajak na dach? Pociągnąć przyczepkę z łódką na ryby? T-Roc’kiem bez problemu dojedziesz do linii brzegowej i bez najmniejszych problemów wrócisz na asfalt. Ten mały crossover naprawdę pozytywnie nas zaskoczył. Piach, kamienie, błoto, drogi wymyte przez ulewne deszcze – to wszystko nie ma żadnego znaczenia, VW radzi sobie świetnie! Można odnieść wrażenie, że to mały czołg, który swoim tempem pokonuje wszystkie trudności terenu. Przypomnijmy, że testowana przez nas wersja ma napęd tylko na przednią oś. Dostępna jest także opcja z napędem na cztery koła.
W środku T-Roc nie zaskakuje, ale to auto nie ma zaskakiwać. To typowy Volkswagen. Radio z dużym wyświetlaczem jest czytelne i proste w obsłudze. Miejsca wystarcza dla czterech dorosłych osób lub pięciu o skromniejszej posturze (mowa o trzech na tylnej kanapie). Bagażnik jest bardzo pojemny – biorąc pod uwagę gabaryty auta – i wygodny w użytkowaniu. Wysoki próg załadunku sprawia, że pakowanie i wyciąganie walizek czy toreb z zakupami nie jest problematyczne nawet dla kobiety.
Ekonomia i liczby
Ponad 300 pokonanych kilometrów zarówno na trasie, jak i mieście oraz terenie. Średnie spalanie 5,8 l/100 km. To naprawdę bardzo dobry wynik. Cena testowanej przez nas wersji to 116 tys. zł. Volkswagen Berdychowski ma także specjalne rabaty dla grup zawodowych oraz wygodne formy finansowania. T-Roc to naprawdę fajna, zwrotna i wszechstronna miejska terenówka idealna na weekendowe wypady za metropolię.
Monika Kowalewska-Gross
Specjalista ds. Sprzedaży
tel.: (61) 827 31 13
tel. kom.: 502 606 069
Dawid Gawłowski
Dział Sprzedaży Samochodów
tel.: 61 8273 109
tel. kom: 519 135 126
Rafał Zamiara
Specjalista ds. Sprzedaży
tel.: (61) 827 31 15
tel. kom.: 609 696 560