Gimnazjum nr 3 w Gnieźnie w roku szkolnym 2014/2015 oraz 2015/2016 realizuje projekt: „Profesjonalizm pracowników w kontekście kształtowania umiejętności i proeuropejskiej postawy uczniów” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój PO WER finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Koordynatorem projektu jest Beata Socha. Nauczyciele gimnazjum świadomi jak ważna jest chęć uczenia się przez całe życie podnoszą swoje kwalifikacje, poznają nowe metody nauczania oraz wymieniają się doświadczeniami z innymi nauczycielami.
W ramach tego projektu 6 nauczycieli języków obcych wzięło udział w szkoleniach organizowanych w krajach Unii Europejskiej. Pierwsze szkolenie "Fluency and English Language Development for Educators" odbyło się w czerwcu br. na Malcie. Wzięły w nim udział nauczycielki języka angielskiego Małgorzata Perczak-Rybak oraz Beata Socha. Następne szkolenie zorganizowane było w październiku br., w którym wzięły udział Marta Przybyła oraz Ewa Czyżewska-Węcławiak. Podczas zajęć nauczycielki miały okazję doskonalić swoje umiejętności językowe, poszerzyć wiedzę z zakresu gramatyki czy słownictwa. Ważnym elementem szkolenia była współpraca z innymi nauczycielami Unii Europejskiej pochodzącymi z Niemiec, Holandii, Francji, Włoch, Czech, Estonii, Słowenii oraz Litwy. Owocami tej współpracy jest zdobyta wiedza i doświadczenie, jak również spojrzenie na uczniów i system nauczania z szerszej perspektywy. Poznanie systemów edukacyjnych innych państw pozwala ocenić i pozyskać sprawdzone, a być może niestosowane w naszym środowisku nowe metody nauczania. Takie doświadczenia wprowadzają świeżość w procesie kształcenia i stwarzają jedyną w swoim rodzaju szansę na pogłębiony rozwój osobisty i zawodowy.
Nauczycielki języka niemieckiego, Karolina Wesołowska oraz Dorota Sikorska, w czerwcu br. uczestniczyły w szkoleniu zorganizowanym w Wiedniu. Program kursu obejmował nie tylko zajęcia mające na celu odświeżenie znajomości tego języka, ale również bogaty program kulturowy, w trakcie którego poznały najważniejsze zabytki stolicy Austrii oraz wzięły udział w wykładzie na temat życia i twórczości klasyków wiedeńskich.
Udział w mobilnościach miał bez wątpienia również wymiar międzykulturowy. Wyjazd na Maltę oraz do Austrii dał nauczycielkom możliwość bezpośredniego obcowania z różnorodnością tych państw i w naturalny sposób wprowadził do refleksji nad wieloma aspektami życia. Bogaty program pozalekcyjny oraz możliwość mieszkania u rodzin był świetną okazją do bezpośredniego zetknięcia się z bogatą historią tych państw, różnorodnością narodowości, które miały wpływ na ich losy, oraz pięknem środowiska naturalnego.