Jakich obszarów dotyczy ekologia biznesu? To nie tylko fotowoltaika!
Firmy, które chcą być w 100% eco-friendly, powinny przede wszystkim inwestować w OZE, czyli odnawialne źródła energii. Fotowoltaika to świetny pomysł, szczególnie dla dużych firm produkcyjnych, które chcą ograniczyć wydatki związane ze zużyciem energii elektrycznej, a także produkcję zanieczyszczeń. Decydując się na taką formę proekologicznego podejścia do działania przedsiębiorstwa, warto też sprawdzić możliwe opcja finansowania takiego przedsięwzięcia. Dobrym pomysłem jest leasing fotowoltaiki proponowany przez mLeasing. Z takiego rozwiązania może skorzystać:
- firma działająca minimum 12 miesięcy na rynku,
- osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą,
- spółka prawa handlowego.
Ekologia w biznesie dotyczy m.in.: ochrona środowiska naturalnego, redukcja kosztów działania przedsiębiorstwa, zaangażowanie w akcje społeczne dotyczące ekologii.
Firma eco-friendly – na czym to polega?
Wyróżniamy kilka zasad, które pozwalają na prowadzenie firmy zgodnie z zasadami proekologicznego podejścia, a mianowicie:
- Prawidłowa segregacja śmieci na terenie firmy – dzięki temu można zyskać miano ekologicznego przedsiębiorcy zarówno w oczach społeczeństwa, jak i pracowników.
- Inwestycja w technologie oszczędzające zużycie wody i energii – montaż żarówek LED, kranów napowietrzających wodę oraz inwestycja w energooszczędne maszyny produkcyjne to podstawowe rozwiązania, na jakie warto postawić.
- Zmniejszenie śladu węglowego – wystarczy ograniczyć podróżowanie samochodami z silnikami spalinowymi. Można zainwestować w ekologiczne metody komunikacji: rowery dla całej załogi w firmie lub hulajnogi elektryczne. Rozwiązaniem, które jest wybierane przez wielu przedsiębiorców eco-friendly to także samochody elektryczne – ich zakup również można sfinansować leasingiem.
- Redukcja zużycia energii elektrycznej – w tym przypadku fotowoltaika będzie najlepszym rozwiązaniem.
- Wysyła towarów w ekologicznych opakowaniach nadających się do recyklingu.
Oczywiście jest też wiele innych metod, które pozwalają na ograniczenie zanieczyszczenia środowiska naturalnego oraz zmniejszenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Wiele zależy też od profilu działalności firmy. Dla przykładu: przedsiębiorstwa z branży e-commerce powinny wysyłać towary bez użycia folii bąbelkowych oraz plastikowych elementów zabezpieczających kartony.
Podsumowując – fotowoltaika, prowadzenie raportów sprawozdawczości środowiskowej, a także inwestowanie w nowoczesne maszyny produkcyjne to podstawowe działania związane z ekologią w biznesie.