Kiedy były prezes MPK, a obecny prezydent Gniezna – Tomasz Budasz – informował o zmianach komunikacyjnych na ul. Roosevelta w Gnieźnie, nikt nie spodziewał się, że problemy będą aż tak duże. Kierowcy 12-metrowych autobusów miejskich mają spory problem z wyjazdem z ulic podporządkowanych. Wszystko przez wysepki – azyle drogowe – zamontowane na środku drogi.
Raz uda się wyjechać za pierwszym razem „na żyletki”, a za drugim razem trzeba cofać – mówi jeden z kierowców MPK. Wystarczy, że autobus wyjeżdżający z ul. Budowlanych w prawo, w ul. Roosevelta stanie kilka-kilkanaście centymetrów bliżej prawej strony lub za mało się zada. To jest najgorszy wyjazd z ulicy podporządkowanej. Tą trasą jeżdżą 12-metrowe autobusy i obecnie ta ulica nie jest do tego w ogóle przystosowana. Podobnie jest podczas skrętu z ul. Staszica w prawo, w ul. Roosevelta.
Na załączonych filmach problematyczny moment wyjazdu z ul. Budowlanych w ul. Roosevelta. Jeden kierowca przejechał dosłownie na milimetry, drugi niestety musiał cofać na skrzyżowaniu.
Kolejna przeszkoda to drzewo przy skrzyżowaniu z ul. Libelta.
Problematyczne jest także drzewo przy skrzyżowaniu z ul. Libelta – dodaje kierowca. Przód autobusu „gabaryt” trzeba wypuścić do przodu i lusterko można zostawić na drzewie. Wszystko przez to, żeby tylnym lewym kołem nie wjechać na wysepkę. Na środku drogi jest nowa wyspa, a jezdnia została lekko poszerzona w stronę chodnika. Drzewa nikt nie wyciął. Do kogo będą pretensje kiedy zostanie uszkodzony autobus? Oczywiście do kierowcy. W sprawie drzew temat jest bardziej skomplikowany, bo wszyscy je sadzą, a później nie ma komu pielęgnować/ Przykładem są ulice Łaskiego, Jeziorna, Ludwiczaka, Wawrzyńca i inne. Na ul. Roosevelta wysepki są zbyt szerokie i długim pojazdom bardzo utrudniają wyjazd. Oba pasy ruchu zostały bardzo zwężone i pojazdy ciężarowe mijają się na przysłowiową „gazetę”.
Nie zadbano także o stan nawierzchni, a w szczególności o słynne już w całej Polsce, gnieźnieńskie studzienki.
Na pasie w stronę Jankówka, na wysokości Warki jest zapadnięta studzienka kanalizacyjna i żeby ją ominąć autobusem lub ciężarówką trzeba wjechać na ścieżkę lub przekroczyć podwójną linię ciągłą i wjechać na przeciwny pas – mówi kierowca MPK. Nie mówiąc już o zapadającej się świeżo przeniesionej studzience przy Warce kolo przystanku wiedeńskiego. Kolejny przykład kolo marketu Kaufland – na ścieżce rowerowej jest zapadnięta studzienka.
Dlaczego doszło do takiej sytuacji? Urząd Miasta Gniezna od dawna robi wszystko, żeby utrudnić życie kierowcom w Pierwszej Stolicy. Mieszkańcy są zgodni, że dba się jedynie o rowerzystów.
Wiele osób z Urzędu Miasta Gniezna nie porusza się samochodami, nie mają nawet prawa jazdy – takie informacje do nas docierają – mówi kierowca autobusu. Budowa są kolejne ścieżki rowerowe i kontrapasy. Oczywiście są to inwestycje potrzebne, ale w wielu przypadkach kolidują z warunkami drogowymi. Jeżeli chodzi o ul. Roosevelta, to co prawda jazda próbna została wykonana, ale w momencie gdy nie było jeszcze wysepek oraz przez pracownika biurowego, który sporadycznie wsiada za kółko. Druga sprawa, to łatwiej wykonać jazdę próbną bez pasażerów oraz rozkładu, który obowiązuje kierowców MPK. Pokonywanie tej ulicy po kilka, a nawet kilkanaście razy dziennie jest zupełnie czymś innym. Biurokracja sprawiła, że pasażerowie autobusów skarżą się, że ulica po przebudowie straciła w wielu aspektach, a jazda autobusem stała się nieprzyjemna. Mają oczywiście rację. Wystarczy pomyśleć o jeździe autobusem, pasażerach zajmujących miejsca stojące i pojeździe cofającym na skrzyżowaniu. Nikt nie jest przygotowany do takiego ruchu autobusu. Nasze zdanie również podzielają kierowcy z firmy URBIS, którzy też wykonują pracę na rzecz miasta.
Ulica Roosevelta sprawiła także, że przedsiębiorcy skarżą się na problem z dowozem towaru do firm. Zwężenie wysepkami sprawiło, w godzinach szczytu ciężarówki mają spory problem z mijaniem. Jeżeli natomiast zdarzy się sytuacja zamknięcia drogi krajowej nr 15 na odcinku Gniezno – Jankowo Dolne (dzieje się tak, kiedy na obwodnicy dochodzi do większego wypadku) cały ruch zostanie wówczas skierowany ul. Roosevelta. To wróży paraliż komunikacyjny na tym odcinku.
Warto zaznaczyć, że jeżeli infrastruktura drogowa uniemożliwia kierowcy MPK bezpieczne prowadzenie kursu, ma on prawo odmówić dalszej jazdy.
31 komentarzy
BUDASZ ty wale, nabrałeś kredytów na spółki miasta ,które Tobie podlegają i nawet nie potrafisz ich dobrze zagospodarować !!!!
dlaczego usuwacie komentarze ??? prawda w oczka kole ???
jak chcą biegać i jezdzić rowerami to wokół GNIEZNA są piękne lasy i pola,niech tam hasają jak zajączki,w godzinach szczytu ROOSEVELTA nie można przejechać ,a jak opuszczą rogatki przy Biedronce to dramat gotowy.
najpierw wymyślił inteligent baseny,zamiast te pieniądze zainwestować w jezioro WINIARY,ale pewnie szwagier w basenach robi,jeszcze wczesniej chciał wyciąć wszystkie drzewa przy ulicy Spokojnej,żeby dewelopera wpuścić,chwała PANI WIESNER,że do tego nie doszło.
to macha Budasza
Ten kto to projektował te ścieżki rowerowe nie źle pościł wodze fantazji.
Znikająca ścieżka rowerowa co 100 metrów .
Do tego te niebezpieczne wysepki autobusowe .Dojdzie tam do tragedii bo przy dużym natężeniu ruchu i stojącym autobusie przy tej wysepce miejsca na przejazd karetki na sygnale już nie ma.
Niestety ale nawet ścieżka rowerowa na Winiarach w 2/3 długości jest poprowadzona błędnie.Mając tyle terenu wolnego na boki ktoś z uporem maniaka/psychopoaty połączył ruch pieszych z rowerowym na tej samej szerokości.W większości drogi wystarczyło poszerzyć drogę o ok 1m max 1,5 by było bdb a tak i dla ruchu rowerowe jest kiepsko bo kolidujemy z ruchem pieszych aż za bardzo i dla pieszych jest słabo bo nie mieszczą się na chodnikach jeżeli ktoś idziez naprzeciwka (chyba że pojdą gęsiego)
Panie Prezydent Gniezna-bez urazy ale można te drogę już przebudowywać….za marna pewnie bańke.
Przecież ten cały zarząd drog w Gnieźnie jest do odstrzelenia ludzie co wy robicie ogarnijcie się zaraz miasto stanie dlaczego budujecie sygnalizację co korkuje ruch zamiast rond sciezzki rowerowe na chama wepchniete byle były zero wyobraźnię debile jedne
Artykuł w punk. Właśnie wczoraj jadąc tą ulicą o tym właśnie pomyślałem. Jak muszą się męczyć w tym slalomie kierowcy autobusów i samochodów ciężarowych? Łatwo jest coś wylać na papier, a w rzeczywistości jest jak zawsze w naszym kraju. Pomyśleć, że oni chcą budować elektrownie jądrowe. Już się obawiam…
bo ronda są 4krotnie droższe,ale masz całkowitą racje,zobaczcie co zrobili z ulicą WOLNOŚCI,kto to odbierał PANIE PREZYDENCIE
Ta władza już tych „niedociągnięć” w reorganizacji ruchu na ulicy Roosevelta ….nie zmieni. …………….Musimy poczekać półtora roku, aż władza się zmieni. No cóż, musimy się do tego czasu pomęczyć.
Idiotyzm poprawiania czegoś co działa i przebudowywania dobudowywania kolejnych kolorowych przeszkod na drogach to Polski dramat. Po co te inwestycje??? Kupa kasy na to idzie a nie ma to nic wspolnego z bezpieczenstwem. Przede wszystkim znieśmy idiotyczny przepis ze pieszy ma pierwszenstwo na pasach i wszystko wroci do normy. Nie bedzie trzeba tych wszystkich niepotrzebnych znakow barierek wysepek budowac. Ile to kosztowało??? I czy są jakieś badania czy takie gowna na drodze cos poprawiaja w bezpieczeństwie??? Śmię wątpić
Sciezkuja całe Gniezno i nic z tego nie ma…rowerów w sezonie na tych ścieżkach jak na lekarstwo. Za to aut wciąż przybywa i przybywa, korki wszędzie a drogi zwężają, zwężają….głupie myślenie że zmienią Gniezno w ekomiasto? Amsterdamu to już raczej z niego nie zrobią…jest brudne, zabetonowane, zieleni mało i juz nigdy nie odzyska potęgi gospodarczej którą kiedyś miało.
???? Tam na Budowlanych jest zakaz jazdy ciezarowkami ograniczenie do 3,5T i jestes przysłowiową dupą koleś. Jak sie nie wie to sie nie pisze. Chyba ze sie pochwalisz kiedy wyjeżdżałeś z Budowlanych na RooseveltaPolicjanci z Gniezna chętnie się dowiedzą 😁😁 autobusy mają zgodę.
Nagranie jest z autobusu MPK.
Co w ogole robi magistrat – nic, wielkie gówn…. , do tego ta cała armia urzędnicza się nadaje. Miasto z roku na rok doświadcza coraz większej degradacji, syf, kiła i mogiła gdy patrze się na inne miasta. Wszystkie osoby pracujące w promocji UM, powinny doświadczyć solidnego kopa w dupsko od swego pracodawcy. Budasz też wpisuje się w poczet Prezydentów Miasta Gniezna nieudaczników, za dużo ich mieliśmy.
Wolny rynek zweryfikował potęgę gnieźnieńskiej gospodarki – bez centralnego dofinansowania wszystko poupadało.
Szkoda pisać na ten temat ręce opadają ludzie ta ulica się korkuje.
Proszę coś z tym zrobić.
Na co dzień jeżdżę ciężarówką… I powiem że trzeba być przysłowiową d…ą żeby nie móc skręcić z Budowlanych w Roosvelta… Sorry ale mam wrażenie że z braku laku jako kierowców autobusów biorą coraz gorszych kierowców… Wiadomo za takie stawki dobry szofer nie będzie jeździł.
A ciężarówka ile ma metrów? Nie zawsze jest możliwość stanąć z lewej strony pasa
Ciężarowe Ducato na bliżniakach pewnie…
Miasto inwestycje drogowe powinno konsultować z kierowcami MPK i taksówkarzami są to ludzie którzy są na tych drogach i codziennie i widzą co się na nich dzieje.
To jakiś absurd , kto projektował te drogi chyba osoba która nie ma zielonego pojęcia o jeździe samochodem.
Fantazja ciebie poniosła w temacie jazda ciężarówką. Gdybyś w ogóle czym kolwiek jeździł to na te wsztstkie zmiany na drogach miasta Gniezna szału dostał.
A ile metrów ma ta twoja ciężarówka? I co najważniejsze na Budowlanych w dwóch kierunkach obowiązuje ograniczenie tonarzowe do 3,5t (nie dotyczy autobusów) więc nie możesz tam przejeżdżać
Strach jechać taka ścieżka rowerową, która znika przed każdym skrzyżowaniami. Ja swojemu dziecku nie pozwolę korzystać z tej niebezpiecznej ścieżki rowerowej
Niech sobie nią jeżdżą pomysłodawcy tej inwestycji.
No to też jest ciekawe 😉 A jak to wyglada np. w Poznaniu? hmmm te ściezki to jest jakaś masakra…
Ejjjj nie doceniacie tego ze dla wykazania sie jacy oni sa ekologiczni jestesmy pierwsi w wykorzystaniu teleportacji na sciezkach rowerowych. Dojezdza sie do czerwonego pola na siezce przed skrzyzowaniem i jest sie teleportowanym do czerwonego pola na sciezce za skrzyzowaniem.
Cos cudownego jaki genialny pomysl na zwiekszenie bezpieczenstwa rowerzysty.
Ciekawe jaki idiota to wymyslil i jaka premie dostal
Łapię się za głowę za każdym razem jak jadę ul. Roosevelta. Pieniądze wyrzucone w błoto. Takie są konsekwencje braku odpowiedzialności decydentów. A pan z ciężarówki z wcześniejszego komentarza albo jest urzędnikiem albo debilem bo po Budowlanych ciężarówką nie można jeździć- zakaz do 3,5t
Wystarczyło oddać metr chodnika i po sprawie i tak zauważyłem ze większość jeździ po chodniku
Świetny artykuł, to już jest problem, a później? Wyobraźcie sobie jak może wyglądać lewoskręt z Roosevelta do słowackiego, Żeromskiego, praktycznie jedno stanowisko do skrętu i z tylu tworzy się korek. Dziękuję za ten artykuły. Szkoda że nie było lepszych konsultacji. Pozdrawiam.