Czy Ty także należysz do tego niezwykle licznego grona osób, które regularnie korzystają z Instagrama do dzielenia się ze światem swoimi zdjęciami i relacjami, komentarzami i opiniami? Jeśli tak, to być może Ciebie również nieco irytuje pewna opieszałość tego serwisu internetowego do wprowadzenia nowatorskich zmian, przełomowych rozwiązań i ogólnie nadążania za światowymi trendami. Ale to nie oznacza, że Instagram się nie zmienia w ogóle. Tak naprawdę to nieustannie ewoluuje w wielu różnych dziedzinach, z tym że wielu z nich nie widzisz na pierwszy rzut oka lub nawet jeśli je dostrzeżesz, to nie zdajesz sobie sprawy w wielu sytuacjach, jak ważne one są.
Dlatego właśnie dziś chcielibyśmy Ci zaprezentować kilka najważniejszych naszym zdaniem zmian, jakie pojawiły się na Instagramie w ostatnich miesiącach. Jesteśmy pewni, że wiele z nich Cię naprawdę zaskoczy!
Instagram nieustannie ewoluuje!
Jak pewnie doskonale wiesz, Instagram już wiele lat temu stał się jedną z najbardziej wpływowych i znaczących platform mediów społecznościowych na świecie. Analitycy oceniają, że liczba jego aktywnych użytkowników niedawno przekroczyła miliard. Efektem popularności Instagrama są także najwyższe ze wszystkich mediów społecznościowych wskaźniki zaangażowania, podobne rezultaty osiąga jedynie
gra w pokera na pieniądze w ramach rozgrywek pod egidą największych światowych federacji. Ale użytkownicy często narzekają, że Instagram tak naprawdę od dawna się nie zmienia i wszystko w nim zostaje po staremu. Nie jest to jednak prawda. Sam ten serwis internetowy nie tylko się rozwija w jedną stronę, ale przede wszystkim ewoluuje, wypełniając stopniowo nowe nisze i oferując kolejne funkcjonalności.
Co nowego na Instagramie?
Dlatego właśnie dzisiaj zamierzamy zaprezentować Ci kilka najważniejszych zmian, jakie pojawiły się ostatnio właśnie na Instagramie.
Poważne zmiany w API Messengera
Dla użytkowników profesjonalnych, biznesowych i twórców oprogramowania z pewnością najważniejszą nowiną będzie oczekiwane od lat gruntowne przebudowanie interfejsu API instagramowego Messengera. Teraz także aplikacje firm zewnętrznych będą miały dostęp do wiadomości Instagrama, co oznacza możliwość integrowania tej funkcjonalności w wielu popularnych narzędziach, takich jak choćby Google Messaging. Nie będziesz musiał więc przebijać się już przez setki powiadomień tylko po to, by sprawdził, czy czasem ktoś do Ciebie nie napisał, będziesz mógł nareszcie skorzystać z jednego dedykowanego narzędzia do obsługi wszystkich Twoich wiadomości ze wszystkich platform społecznościowych.
Jednak ta funkcja nie będzie dostępna dla wszystkich użytkowników już od samego na początku. Dostęp do API instagramowego Messengera będzie przebiegał w kilku etapach:
- Etap 1: możliwość korzystania z API Messengera na Instagramie otrzymają konta biznesowe mające od 10 000 do 100 000 obserwujących.
- Etap 2: Na tym etapie zostaną uwzględnione konta profesjonalne mające od 1 000 do 100 000 obserwujących.
- Etap 3: Dostęp do API otrzymają pozostałe konta biznesowe. Krok ten przewidziany jest jednak dopiero na koniec przyszłego roku.
Bardziej rozbudowany panel nawigacyjny
Na początku 2021 roku platforma Instagram zaprezentowała użytkownikom całkowicie zmodernizowany pulpit użytkownika, który zawiera między innymi zupełnie nową zakładkę o nazwie „Pulpit profesjonalny”, podobny do tego, jaki ma
kasyno GG.Bet. Możesz potraktować tę funkcję jako zaawansowany panel sterowania nie tylko konta użytkownika, ale także aplikacji mobilnej. Użytkownicy w zależności od rodzaju konta, z jakiego korzystają, otrzymali dostęp do mnóstwa nowych, użytecznych funkcji i narzędzi. Takich jak na przykład:
- Dane dotyczące ogólna skuteczności i rozpoznawalności Twojego konta.
- Klasyczny moduł statystyk na Instagramie, z poprzednich lat znany i lubiany.
- Panel zarządzania promocjami.
- Panel akceptowana treści o charakterze marketingowym.
- Funkcjonalność zakupowa bezpośrednio z Twoich postów na Instagramie
- Szablony odpowiedzi, na przykład na czas nieobecności lub urlopu.
Co ważne, panel ten zawiera także liczne samouczki, wskazówki i poradniki dotyczące stosowania najlepszych strategii marketingowej na Instagramie i optymalnie dostosowanych do oczekiwań Twoich i Twoich potencjalnych odbiorców.
Ukrywanie „lajków” przez Instagram
Instagram od pewnego czasu wprowadzał potajemnie nowe, bardzo pożądane przez wielu użytkowników rozwiązanie polegające na tym, że liczba polubień dla danej publikacji – czy to zdjęcia, czy też filmu lub relacji, nie jest dostępna dla wszystkich, a jedynie dla autora danego postu. Oczywiście jest to opcja do włączenia i wyłączenia w ustawieniach konta użytkownika, ale z informacji publikowanych przez zespół Instagrama wynika, że docelowym rozwiązaniem jest usunięcie całkowite informacji o liczbie polubień. Oczywiście zasada ta dotyczy jedynie kont biznesowych, użytkownicy prywatni w dalszym ciągu będą mogli decydować o tym, czy inni chcą widzieć liczbę „lajków”, jakie uzyskują, czy też nie.
Sugerowane posty
Na sam koniec zostawiliśmy sobie nową opcję, która spotyka się ze sporymi kontrowersjami i mieszanymi reakcjami użytkowników. Chodzi nam tutaj oczywiście o Sugerowane posty. Jest to opcja znana już z wielu innych serwisów internetowych, nie tylko społecznościowych i polega na tym, że Instagram podpowiada Ci posty, które mogą Cię zainteresować na podstawie tego, co przeglądasz, listy obserwowanych użytkowników oraz Twoich reakcji na posty.
Na pierwszy rzut oka jest to funkcja bardzo przydatna i zwiększająca poziom atrakcyjności korzystania z tego serwisu. Jednak jak pokazuje praktyka, wiele osób (ale naprawdę wiele – licznik obejmuje miliony użytkowników) skarży się na to, że Sugerowane posty są niezwykle wręcz natrętne. Każdy wybrany przez Ciebie post obłożony zostaje od razu kilkoma, a czasami nawet kilkunastoma sugerowanymi, co oznacza, że jeśli obserwujesz większą liczbę kont o podobnej tematyce, to błyskawicznie Twoja strona zostanie zasypana mnóstwem postów, wśród których trudno będzie Ci znaleźć te preferowane przez Ciebie.
Na razie opcji Sugerowanych postów nie da się wyłączyć – ale miejmy nadzieję, że wkrótce odpowiednia opcja się pojawi.
Jeden komentarz
Internetowy ekshibicjonizm. Ludzie zamieszczają tam zdjęcia dla polubień jakby od tego zależało ich życie. Co dzięki tym ilościom polubień zyskują? Czują się przez to lepsi? Dobrej pracy od tego mieć nie będą, pieniędzy nie zarobią. W przyszłości mogą tylko narobić sobie problemów przez to. Zatrudnić ich mogą nie chcieć przez te dziwne zdjęcia pokazywane publicznie. Te dążenie do jak największej ilości polubień to zwykła próżność.