Złe rozmieszczenie przeciwwag od dźwigu było przyczyną zwiększonego nacisku osi na drogę. Wielkopolscy inspektorzy zauważyli też zniszczoną oponę w naczepie i zatrzymali jej dowód rejestracyjny.
1 kwietnia wielkopolscy inspektorzy zatrzymali na zachodniej obwodnicy Gniezna, na drodze ekspresowej S5, zespół pojazdów, którym wykonywany był transport dźwigu z trzema przeciwwagami na trasie Plewiska – Gniezno. Dopuszczalny nacisk potrójnej osi nienapędowej w naczepie, przy normie 24,0 t, został przekroczony o tonę. Zaważyły o tym przewożone przeciwwagi. Okazało się też, że w naczepie poważnie uszkodzona była opona. Inspektorzy z Gniezna zatrzymali jej dowód rejestracyjny. Za brak zezwolenia kategorii piątej i wykonywanie przewozu pojazdem z usterką, przewoźnika czeka postępowanie administracyjne na łączną kwotę 8 tys. zł. Zespół pojazdów został doprowadzony do normatywności przez równomierne rozłożenie przeciwwag. Dźwig przeniósł je ze środkowej części naczepy na przód, dociążając ciągnik siodłowy z osią napędową i zarazem odciążając potrójną oś w naczepie.