Jak rozwija się mózg dziecka? Dlaczego tak trudno zrozumieć nam własne dzieci? Czym różni się mózg nastolatka od mózgu dorosłego człowieka? Co my, rodzice i nauczyciele, możemy zrobić, by ułatwić naszym dzieciom proces uczenia się? A także, jak wiedza o funkcjonowaniu układu nerwowego pomóc może w przygotowywaniu i przeprowadzaniu lekcji? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań mieszkańcy Gniezna będą mogli poznać już 14 września.
Podczas konferencji dowiemy się m.in., jak rozwija się mózg człowieka i co może wydarzyć się, gdy rozwój ten nie przebiega prawidłowo. Poznamy także warunki optymalnego kształtowania się seksualności najmłodszych wzbogacone odwołaniami do wiedzy neuropsychologicznej. Przyjrzymy się neuronalnym podstawom emocji i zastanowimy, jak wspierać dzieci w dążeniu do emocjonalnej dojrzałości. Przede wszystkim jednak dyskutować będziemy o tym, w jaki sposób neuronauka może pomóc w efektywniejszym uczeniu się i nauczaniu.
Wiedza neuropedagogiczna i neuropsychologiczna rozwijają się w ostatnich latach w bardzo szybkim tempie. Znajomość podstaw neurodydaktyki wydaje się współczesnym „must have” każdego świadomego, refleksyjnego nauczyciela, a także rodzica oraz studenta kierunków pedagogicznych. Podążanie za aktualnymi światowymi trendami w nauce jest niezwykle ważne – stąd też pomysł, aby konferencję neurodydaktyczną zorganizować w GSW Milenium. Zapraszamy do zapisów!
Neurodydaktyka w edukacji i wychowaniu dzieci i młodzieży
Miejsce GSW Milenium, ul. Okulickiego 3A Gniezno
Koszt 170 zł/os.
– cena zawiera obiad, przerwę kawową oraz certyfikat udziału
Tel. 61 428 26 27 / 690 942 988
Zapisy http://bit.ly/konferencja_neurodydaktyka
– ilość miejsc ograniczona
W PROGRAMIE:
- Epigenetyczne podstawy rozwoju układu nerwowego (prof. dr hab. Ewa Mojs)
- Zmiany w ośrodkowym układzie nerwowym wpływające na rozwój i funkcjonowanie dziecka (dr hab. Agnieszka Słopień)
- Dwa mózgi. Dlaczego tak trudno zrozumieć własne dzieci? (dr Marek Kaczmarzyk)
- Rozwój ośrodkowego układu nerwowego a seksualność dzieci i młodzieży (dr Monika Zielona-Jenek)
- Jak neuronauka wspiera dydaktykę? Uczeń to nie dyktafon a nauczyciel to nie megafon (mgr Robert Bielecki)
- Neurodydaktyka a skuteczne uczenie się (dr Marek Kaczmarzyk)