Od 1 czerwca gnieźnieńska informacja turystyczna ma nową lokalizację: znajduje się w pięknym, kompleksowo odrestaurowanym niedawno budynku Starego Ratusza pod adresem Chrobrego 40/41. Nowocześnie wyposażone pomieszczenie będzie służyć zarówno turystom, jak i mieszkańcom zainteresowanym ofertą kulturalną naszego miasta.
Na kompleksowe wyposażenie informacji, Miasto Gniezno przeznaczyło ponad 38 tysięcy złotych. Poza tym, biuro to wynajmować będzie od miasta lokal za symboliczną kwotę niecałych 200 złotych miesięcznie. Współpraca ta jest kolejną, ważną inwestycją gnieźnieńskiego samorządu w infrastrukturę turystyczną.
Przeniesienie informacji turystycznej jest ostatnim etapem zagospodarowania przestrzeni Starego Ratusza. Na kompleksowy remont, kosztujący w sumie 10 mln zł, Miasto Gniezno pozyskało dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości 6 mln zł. W zrewitalizowanym budynku Starego Ratusza mieści się obecnie Urząd Stanu Cywilnego oraz Biuro Rady Miasta. Przede wszystkim jednak obiekt ten został przeznaczony na działania kulturalne. Dokładnie 28 grudnia 2018 roku, w setną rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego, otwarto tam Dom Powstańca Wielkopolskiego, na który Miasto pozyskało dodatkowo zewnętrzne dofinansowanie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzące z Funduszu Promocji Kultury. W pozostałej przestrzeni budynku odbywają się różne inicjatywy kulturalne: koncerty, warsztaty i wystawy, będące częścią działalności Miejskiego Ośrodka Kultury.
Remont Starego Ratusza był gruntowny, łącznie z burzeniem ścian, wymianą dachu, elewacji, instalacji i stropów oraz adaptacją niewykorzystywanych do tej pory pomieszczeń, np. poddasza. Warto wspomnieć, że także przestrzeń wokół Ratusza zyskuje wciąż na atrakcyjności. W 2018 roku przed budynkiem pojawił się posąg Bolesława Chrobrego, będący jedną z części cieszącego się dużą popularnością Traktu Królewskiego. Wyłoniono już również wykonawcę prac renowacyjnych usytuowanych obok ratusza budynków oficynowych. Są one zlokalizowanymi w południowej granicy działki budynkami powojennymi, prawdopodobnie z lat 70 XX wieku. Zakres planowanych prac będzie obejmować: renowację elewacji frontowych z częściową wymianą stolarki okiennej, wymianę pokrycia dachowego wraz z naprawą kominów oficyn. Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał czas do połowy października 2019 roku na ukończenie wszystkich prac.
Przypominamy, że od 1 maja do 30 września Powiatowe Centrum Informacji Turystycznej czynne będzie od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9.00 do 17.00, a w weekendy i święta od 10.00 do 18.00.