Realizacja projektów z udziałem środków unijnych i ministerialnych na kwotę ok. 5 mln zł., liczne prezentacje na targach krajowych i zagranicznych, intensywna działalność wydawnicza to wybrane obszary działalności Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej w ostatnich 4 latach. W dniu 30 maja br. odbyło się Walne Zebranie Członków stowarzyszenia, podczas którego podsumowano czteroletnią kadencję WOT oraz wybrano nowe władze.
Wielkopolska Organizacja Turystyczna szczyci się uznaną i ugruntowaną pozycją w środowisku turystycznym, ma na swoim koncie szereg udanych realizacji, jest aktywnym uczestnikiem wielu ważnych wydarzeń w kraju o charakterze promocyjno-turystycznym, kreatywnie podąża za nowymi trendami w turystyce.
Ostatnie cztery lata obfitowały w wiele znaczących przedsięwzięć. Głównym obszarem budowania wizerunku turystycznego regionu była promocja produktu turystyki aktywnej w regionie, jakim jest Wielka Pętla Wielkopolski. Pozyskano znaczące środki na oznakowanie szlaku, wydawnictwa, promocje na targach branżowych, aplikację mobilną, spoty reklamowe, eventy w plenerze i działania outdoorowe. Efektem podjętych działań było uzyskanie w roku 2015 dla Wielkiej Pętli certyfikatu Polskiej Organizacji Turystycznej dla najlepszego produktu turystycznego.
Aktualnie Wielkopolska Organizacja Turystyczna rozpoczyna nowy etap promocji regionu, który związany jest z kluczowym szlakiem dziedzictwa kulturowego województwa wielkopolskiego, Szlakiem Piastowskim. Od ubiegłego roku jest realizowany projekt związany z oznakowaniem Szlaku Piastowskiego znakami drogowymi E-22, ustawieniem tablic informacyjnych wraz z aplikacją AR (rozszerzonej rzeczywistości) przy obiektach oraz zainstalowaniu niestandardowych obiektów informacji turystycznej. Ponadto rozpoczęła się również realizacja projektu unijnego z udziałem środków z UE, dla którego liderem projektu jest Wielkopolska Organizacja Turystyczna. Partnerami w projekcie jest 5 samorządów: Gniezno (stworzenie Traktu Królewskiego), Konin (rewitalizacja konińskiego słupa milowego), Kalisz (modernizacja Baszty Dorotki), Pobiedziska (przebudowa Skansenu Miniatur) i Pyzdry (modernizacja domu podcieniowego oraz instalacja wystawy).
Promocja regionu poprzez dwa wizerunkowego produkty – Wielką Pętlę Wielkopolski oraz Szlak Piastowski – idealnie wpisuje się w hasło reklamowe "Wielka historia, wielka przygoda". Konsekwentnie realizowana od lat polityka promocji regionu zaczyna przynosić oczekiwane rezultaty, których owocem są liczne nagrody i wyróżnienia za działalność WOT, jak również wzrost zainteresowania regionem oraz coraz lepsza rozpoznawalność Wielkopolski jako miejsca, gdzie zaczęła się Polska.
Stowarzyszenie Wielkopolska Organizacja Turystyczna działa od 1 stycznia 2004 r. Zrzesza przedstawicieli samorządów, branży turystycznej, uczelni wyższych i stowarzyszeń działających w turystyce i kulturze. Do stowarzyszenia należy obecnie 94 członków, w tym 39 samorządów. Najważniejszym członkiem jest Województwo Wielkopolskie, które przekazuje największe składki na jego działalność.
Powiat Gnieźnieński jest członkiem WOT od 2008 roku. Aktywnie wykorzystuje możliwości członkostwa w regionalnej organizacji turystycznej, na wszystkich możliwych płaszczyznach współpracy.