Aranżacja wnętrza księgarni jest jednym z najtrudniejszych, a zarazem najciekawszych wyzwań dla niejednego dekoratora i doradcy z zakresu visual merchandisignu. Książki, prasa, mapy, pocztówki i inne artykuły oraz akcesoria papiernicze są towarem specyficznym. Taki asortyment wymaga nie tylko odpowiedniej ekspozycji, ale również skrupulatnego uporządkowania według rozmaitych kategorii. Poznaj główne zasady zagospodarowania wnętrza sklepu, które sprawią, że Twoi klienci poczują się w nim komfortowo i z chęcią będą dokonywać regularnych zakupów.
… na zrobienie pozytywnego wrażenia na osobie odwiedzającej Twój sklep po raz pierwszy. Potencjalny nabywca nigdy nie kupi produktu tam, gdzie czuje się nieprzyjemnie. Jeśli będzie zagubiony i poirytowany np. poprzez brak odpowiednich szyldów czy oznaczeń – możemy być pewni, że szybko opuści naszą księgarnię.
Pamiętaj, że powodami zaprzepaszczenia szansy pozyskania lojalnego klienta w naszym sklepie mogą być najczęściej:
Przyjemne spacery między półkami
Bardzo ważną zasadą aranżacji każdej przestrzeni handlowej jest również pozostawienie odpowiednich odstępów między regałami i umożliwienie swobodnego ruchu klientów w alejkach. Nie ma nic gorszego niż ściśnięte i przeładowane towarem półki i standy promocyjne. Zadbaj również o posortowanie wszystkich pozycji książkowych. Najczęściej dzieli się je ze względu na gatunki, a następnie alfabetycznie po nazwiskach autorów. Każdą półkę opatrz oczywiście stosownym i widocznym z daleka szyldem. Zapobiegniesz w ten sposób poczuciu zdezorientowania osób odwiedzających sklep. Oznaczenia wykonuj najlepiej na wymiar i specjalne zamówienie u sprawdzonej firmy dysponującej własnym transportem i wykwalifikowaną ekipą montażową. Zaoszczędzisz w ten sposób swój czas i unikniesz problemów logistycznych.
Jednolita ekspozycja
Urządzając wnętrze księgarni nie można pominąć kwestii profesjonalnej ekspozycji książek, płyt czy wszelkich artykułów papierniczych. Zarówno sklepowe regały jak i gabloty, stojaki prasowe czy akcesoria starajmy się kompletować u jednego wykonawcy. Zadbamy w ten sposób o jednolity kolor, materiał i styl całego wyposażenia. Przeznaczone specjalnie dla branży księgarskiej i papierniczej ekspozytory umożliwiają klientowi wyszukiwanie i wygodne przeglądanie interesującego go towaru i z pewnością sprawią, że będzie on pozytywnie odbierał wnętrze naszej księgarni. źródło: http://vonart.com.pl/
Jeden komentarz
Warto jest skorzystać z indywidualnego zamówienia mebli wtedy będziemy mieli pewność, że w pełni wykorzystaliśmy powierzchnię naszego lokalu.