Teatr im. A. Fredry w Gnieźnie zaprasza na spektakl Doroty Masłowskiej „Między nami dobrze jest” w reżyserii Piotra Waligórskiego. To groteskowa opowieść o ,”nowym człowieku”, który wiedzę o świecie czerpie z kolorowych gazet i telewizji. To sztuka o trzypokoleniowej rodzinie, w której każdy ma inne doświadczenie wojny. O żyjącej wspomnieniami babce i córce, która mimo wszystko potrafi marzyć… Spektakle odbędą się 16 i 17 maja o godz. 19.00. Osoby posiadające legitymacje szkolne lub studenckie mogą kupić bilety w promocyjnej cenie 7 zł.
Dorota Masłowska
MIĘDZY NAMI DOBRZE JEST
reżyseria i opracowanie muzyczne: Piotr Waligórski
scenografia i kostiumy: Jan Kozikowski
występują:
scenografia i kostiumy: Jan Kozikowski
występują:
- Halina – Iwona Sapa
- Mała Metalowa Dziewczynka – Anna Pijanowska (gościnnie)
- Osowiała Staruszka – Daniela Zybalanka-Jaśko (gościnnie)
- Bożena – Katarzyna Czubkówna
- Monika – Katarzyna Adamczyk-Kuźmicz
- Reżyser – Wojciech Kalinowski
- Aktor – Łukasz Chrzuszcz (gościnnie)
- Prezenterka – Sonia Jachymiak
- Edyta – Martyna Rozwadowska
- Radio – Maciej Hązła
asystent reżysera: Sonia Jachymiak
inspicjent sufler: Ewa Malicka
premiera 26 stycznia 2014
Tekst Masłowskiej jest odzwierciedleniem stanu duszy współczesnego Polaka – mówi Piotr Waligórski, reżyser. Staram się znaleźć dla niego właściwe okoliczności, aby wypowiadany ze sceny był prawdziwy. Chodzi mi o to, by widz nie mógł być obojętny wobec rzeczywistości scenicznej, żeby się zaangażował. Wykorzystując samą grę słowną (bardzo atrakcyjną u Masłowskiej), pozostalibyśmy tylko odbiorcami na poziomie lektury, a nie rzeczywistości scenicznej. Tekst Masłowskiej świetnie się czyta, ale niezbyt ciekawie ogląda. Dlatego moim zamiarem jest dodanie tkanki scenicznej. Chcę, aby słowa „miały” ludzi. Skupiłem się na mocnym rozgraniczeniu dwóch światów: slumsów i wesołego miasteczka mediów. Zależy mi na tym, żeby między nimi nie zachodziła żadna prawdziwa komunikacja. Jedni myślą o drugich, ale mając fałszywe dane – są w błędzie. A widz, obserwując te dwie perspektywy i brak wzajemnego porozumienia, dostrzega cały absurd sytuacji. Tutaj jest miejsce na śmiech, ale gorzki.
Dorota Masłowska Utalentowana pisarka młodego pokolenia. Pochodzi z Wejherowa, niewielkiej miejscowości, położonej w woj. pomorskim. Studiowała psychologię na Uniwersytecie Gdańskim i Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. W chwili debiutu miała zaledwie 19 lat, a jej pierwsza powieść Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną, napisana tuż przed maturą, opublikowana w wydawnictwie Lampa i Iskra Boża w 2002 roku wstrząsnęła polskim środowiskiem literackim. Stała się jednym z najgłośniejszych wydarzeń artystycznych pierwszej dekady XXI wieku. Została okrzyknięta manife¬stem pokolenia i przeniesio¬na na ekran filmowy. Pisarka otrzymała wówczas Paszport Polityki w kategorii literatura. Dwa lata później ukazała się jej następna powieść pt. Paw Królowej (2004), która przyniosła jej nagrodę literacką Nike w 2006 roku, jedno z najważniejszych polskich wyróżnień w dziedzinie literatury. W tym samym roku Masłowska opublikowała dramat Dwoje biednych Ru¬munów mówiących po polsku wzbudzając natychmiast zainteresowanie twórców teatralnych i niedługo potem,- dramat Między nami dobrze jest (2008). Na początku 2009 wyjechała do Berlina, na roczne stypendium DAAD. Na jej najnowsze dzieło przyszło czytelnikom poczekać kilka lat. Dopiero w 2012 roku oficyna literacka Noir sur Blanc wydała długo oczekiwaną powieść pisarki pt. Kochanie, zabiłam nasze koty. Pisarka publikowała również w tygodniku Przekrój felietony pod tytułem Dziennik z krainy pazłotka oraz recenzje książek w tygodniku Wysokie Obcasy.
inspicjent sufler: Ewa Malicka
premiera 26 stycznia 2014
Tekst Masłowskiej jest odzwierciedleniem stanu duszy współczesnego Polaka – mówi Piotr Waligórski, reżyser. Staram się znaleźć dla niego właściwe okoliczności, aby wypowiadany ze sceny był prawdziwy. Chodzi mi o to, by widz nie mógł być obojętny wobec rzeczywistości scenicznej, żeby się zaangażował. Wykorzystując samą grę słowną (bardzo atrakcyjną u Masłowskiej), pozostalibyśmy tylko odbiorcami na poziomie lektury, a nie rzeczywistości scenicznej. Tekst Masłowskiej świetnie się czyta, ale niezbyt ciekawie ogląda. Dlatego moim zamiarem jest dodanie tkanki scenicznej. Chcę, aby słowa „miały” ludzi. Skupiłem się na mocnym rozgraniczeniu dwóch światów: slumsów i wesołego miasteczka mediów. Zależy mi na tym, żeby między nimi nie zachodziła żadna prawdziwa komunikacja. Jedni myślą o drugich, ale mając fałszywe dane – są w błędzie. A widz, obserwując te dwie perspektywy i brak wzajemnego porozumienia, dostrzega cały absurd sytuacji. Tutaj jest miejsce na śmiech, ale gorzki.
Dorota Masłowska Utalentowana pisarka młodego pokolenia. Pochodzi z Wejherowa, niewielkiej miejscowości, położonej w woj. pomorskim. Studiowała psychologię na Uniwersytecie Gdańskim i Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. W chwili debiutu miała zaledwie 19 lat, a jej pierwsza powieść Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną, napisana tuż przed maturą, opublikowana w wydawnictwie Lampa i Iskra Boża w 2002 roku wstrząsnęła polskim środowiskiem literackim. Stała się jednym z najgłośniejszych wydarzeń artystycznych pierwszej dekady XXI wieku. Została okrzyknięta manife¬stem pokolenia i przeniesio¬na na ekran filmowy. Pisarka otrzymała wówczas Paszport Polityki w kategorii literatura. Dwa lata później ukazała się jej następna powieść pt. Paw Królowej (2004), która przyniosła jej nagrodę literacką Nike w 2006 roku, jedno z najważniejszych polskich wyróżnień w dziedzinie literatury. W tym samym roku Masłowska opublikowała dramat Dwoje biednych Ru¬munów mówiących po polsku wzbudzając natychmiast zainteresowanie twórców teatralnych i niedługo potem,- dramat Między nami dobrze jest (2008). Na początku 2009 wyjechała do Berlina, na roczne stypendium DAAD. Na jej najnowsze dzieło przyszło czytelnikom poczekać kilka lat. Dopiero w 2012 roku oficyna literacka Noir sur Blanc wydała długo oczekiwaną powieść pisarki pt. Kochanie, zabiłam nasze koty. Pisarka publikowała również w tygodniku Przekrój felietony pod tytułem Dziennik z krainy pazłotka oraz recenzje książek w tygodniku Wysokie Obcasy.
Teatr im. A. Fredry