W lutym br. zwróciliśmy się do Zarządu Gospodarowania Lokalami z zapytaniami prasowymi związanymi z rewitalizacją targowiska na Placu 21 Stycznia. Ze względu na natłok spraw związanych z kończeniem tej ważnej dla miasta inwestycji dyrektor Zarządu Gospodarowania Lokalami w Gnieźnie – Mariola Landowska, zwróciła się do nas z prośbą o przedłużenie terminu odpowiedzi na zapytania do końca marca. Ponieważ zależało nam na opublikowanie odpowiedzi przed otwarciem targowiska, wyraziliśmy zgodę na ich udzielenie do 28 marca. Oczywiście odpowiedzi udzielono 28 marca, jednak dostarczono nam po weekendzie, czyli 31 marca. Nie twierdzimy, że było to celowe, jednak mając na uwadze stosunki panujące między naszym portalem a ZGL-em, możemy tak domniemywać. Osoby handlujące na Placu 21 Stycznia zapewne zainteresuje kwestia wind i przyznawania boksów, bowiem wychodzi na to, że informacje podawane opinii publicznej były nieprawdziwe i władze miasta wiedziały o tym od początku.
Jakie były zasady przyznawania kiosków kwiatowych, boksów i stołów na rewitalizowanym targowisku na Placu 21 Stycznia? Czy deklaracje składane przez kupców przed rozpoczęciem rewitalizacji miały sygnaturę urzędową lub klauzulę informująca, że są to formalne zobowiązania do powrotu na targowisko po zakończeniu rewitalizacji? Proszę o przesłanie wzoru deklaracji.
Czy w boksach będą zamontowane kontakty elektryczne np. do podłączenia kas fiskalnych? Jeżeli nie to dlaczego?
Ponadto zgodnie z par. 4 ust. 8. umowy Najemca oświadcza, iż znane są mu przepisy regulujące prowadzenie działalności handlowej oraz, ze zobowiązuje się do ich przestrzegania, a nadto uzyskania na własny koszt wszelkich zezwoleń niezbędnych do jej prowadzenia na przedmiocie najmu, tym samym Miasto Gniezno nie ingeruje w zakresie rozliczeń podatkowych, od tego są odpowiednie służby w Państwie. Natomiast Miasto Gniezno na podstawie zawartych umów najmu będzie wystawiało faktury i odprowadza należny VAT z tytułu najmu straganów, stołów i kiosków.
Czy na stronie internetowej Urzędu Miasta, Zarządu Gospodarowania zostanie opublikowana lista osób, którym przyznano stoły, boksy i kioski kwiatowe? Jeżeli tak to kiedy?
Zapowiadano, że targowisko będzie posiadało 3 windy oraz 8 wejść (co podniosło koszt inwestycji). Czy założenia te zostaną zrealizowane?
Na konferencji prasowej wyraźnie podkreślano, że będzie obowiązywała zasada jeden podmiot – jedno stanowisko. Czy prawdą jest, że osoby handlujące płodami rolnymi będą miały do dyspozycji 2 boksy? Jeżeli tak to dlaczego tak zdecydowano oraz dlaczego nie przyznano dwóch boksów np. osobom handlującym odzieżą?
Czy sprawdzono prowadzenie działalności oraz posiadanie koncesji np. na handel płodami rolnymi przez osoby ubiegające się o boksy?
Na jaki okres czasu będą zawierane umowy z osobami handlującymi na targowisku?
Ile wynosi miesięczna rata kredytu Jessica zaciągniętego na rewitalizację targowiska na Placu 21 Stycznia? Przez ile miesięcy będzie spłacany kredyt Jessica?
Od redakcji: W przytoczonej uchwale czytamy m.in.: "Inwestycja będzie realizowana ze środków własnych w wysokości 2 022 444 zł i pożyczki preferencyjnej w kwocie 5 602 500 zł." Nadmieniono również, że oprocentowanie kształtuje się na poziomie poniżej 2% w stosunku rocznym, a kredyt zaciągnięto na 20 lat. Nie ma jednak wyraźnie określonej miesięcznej lub rocznej raty kredytu Jessica, a tego dotyczyło nasze pytanie.
Jaki jest prognozowany miesięczny dochód z opłat (czynszów, dziennej opłaty targowej) od kupców handlujących na zrewitalizowanym targowisku?
14 x 492,00 zł brutto
86 x 221,40 zł brutto
30 x 98,40 zł brutto
Prognozowana kwota dochodu stoisk targowych z wynajętych na aukcji 14 378,70 zł brutto.
10 komentarzy
Ladowska z synkiem i jego kancelarią juz swoJe wydoili z kasy miasta he he
Nie umiesz, Kaso fiskalna, czytać po polsku, to siedź lepiej cicho.
chciałabym odnieść się do wypowiedzi nijakiego Jajco—no cóż niektórzy mają głowę a w niej mózg a niektórzy na szyi mają JAJCO i tym myślą tyle razy powtarzał pan Rafał Spachacz i wtórowała mu pani Mariola Landowska że jest to targowisko na miarę XXI wieku więc młotku kontakty elektryczne,oświetlenie to podstawa ty se kup telewizor na akumulatorek lub bateryjkę bo do prądu nie dochodż jeszcze cię kopnie w jajco Jajco
zapomniał Pan panie redaktorze o pytaniach na temat parkingu, a mianowicie chcielibyśmy wiedzieć jaki w ogólnym koszcie rewitalizacji targowiska był koszt budowy parkingu i jaki procent w kwocie obsługi KREDYTU JESSICA będzie pokryty z wpływów parkingu.W końcu ten remont to tylko ze względu na parking.
do Tags ——–gdzie ty widzisz spójność i sensowność w odpowiedziach????? pewnie masz trudności ze zrozumieniem tego co czytasz albo liżesz du.sko swojej pani dyrektor
w pytaniu pierwszym– co to jest art 8 KC i art 66 KC ,dlaczego nie ma wzoru deklaracji,co oznacza zasada pisemności???? co to za twór ? może Redakcja wyjaśni te pytania w celu zrozumienia odpowiedzi p Landowskiej
wczytując się w pytania i odpowiedzi stanowczo stwierdzam że na żadne powtarzam na żadne z zadanych pytań nie padła logiczna merytoryczna odpowiedz.Dziwię się Redakcji że zamieściła te odpowiedzi chyba że chodziło o pokazanie społeczeństwu Miasta Gniezna że na logiczne i merytoryczne pytania urzędnicy UM odpowiadają bełkotem .Myślę że warto te same pytania zadać kupcom z Targowiska i wtedy będziemy mieli możliwość weryfikacji odpowiedzi udzielonych przez panią dyrektor Mariolę Landowską.
Każdy, kto wynajmuje na tym targowisku jakieś stoisko pozbawione prądu, a ma obowiązek wydać paragon (rejestrować sprzedaż), niech sobie kupi kasę fiskalną na bateryjkę albo na baterie słoneczne albo jakiś agregat prądotwórczy i niech się sam zasila. Po co tam komu ten prąd? To tylko kłopot.
Wydaje mi się, że prowadzący portal przy podpisie (Buk) prowadzi indywidualną wendetę przeciwko dyrektorce ZGL. Świadczą o tym dotychczasowe wręcz napastliwe artykuły, a żadnego pozytywnego. A gdzie obiektywizm mediów. Chyba, że obiektywizm przy przekazie informacji temu portalowi jest obcy.
Wyjaśnienia akurat są bardzo spójne i sensowne więc co zatajono? znów sensacja której nie ma ???