Już niedługo rozpocznie się trzecia edycja projektu „eSzkoła. Moja Wielkopolska”. Uczniowie z Gniezna kolejny raz będą mieli szansę rozwijać swoje zainteresowania matematyczno-przyrodnicze dzięki metodzie projektowej, która pozwoli im potraktować naukę jako osobiste wyzwanie.
Poznawali tajniki parowozów, zajmowali się Parkiem Miejskim i stworzyli salę astronomiczną. Uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego im. Dąbrówki już po raz trzeci będą mieli szansę zgłębiać zagadnienia matematyczno-przyrodnicze w ramach projektu „eSzkoła – Moja Wielkopolska”.
105 wielkopolskich gimnazjów i liceów, około 10 tysięcy uczniów i tysiąc nauczycieli – tak w skrócie wygląda projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska”. Każda ze szkół biorących udział w projekcie została wyposażona w nowoczesną pracownię z tablicą interaktywną, laptopami i tabletami oraz dostępem do szerokopasmowego Internetu.
Obie dotychczasowe edycje „eSzkoły” pokazały, że gnieźnieńskim licealistom nie brakuje pomysłów na ciekawe zaprezentowanie najróżniejszych zagadnień przyrodniczo-technicznych. Ostatnio promowali swój region poprzez opracowanie gry planszowo-karcianej „Gnieźnieńczyk”, pozwalającej dzieciom i dorosłym (jak piszą autorzy – graczom od 7 do 107 lat) odbyć wędrówkę po współczesnym Gnieźnie. Inny zespół poznał „od deski do deski” gnieźnieński Park Miejski – uczniowie nie tylko opracowali folder informacyjny i tabliczki edukacyjne, ale zorganizowali też konkurs fotograficzny, a nawet wykonali badania ekologiczne. Trzecia grupa wzięła udział w „Dniach Pary”, na których zaprezentowała własne makiety semafora, zwrotnicy i obrotnicy – wszystko w ramach zgłębiania szczegółów technicznych parowozów i infrastruktury kolejowej. Dwie dotychczasowe edycje „eSzkoły” pokazały, ile pomysłów i zapału mają wielkopolscy gimnazjaliści i licealiści – mówi Joanna Ganowicz, dyrektor Departamentu Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Wśród kilkuset zrealizowanych projektów pojawiły się najróżniejsze tematy – od krwiodawstwa i tworzenia gier planszowych, aż po otwarcie sali astronomicznej i budowę motocykla! Jesteśmy pewni, że również uczestnicy trzeciej edycji wykażą się wyobraźnią i zapałem do pracy projektowej.
Realizacja pomysłów uczniowskich i wsparcie techniczne udzielone szkołom to nie wszystko, co oferuje uczestnikom projekt „eSzkoła”. W trzeciej edycji po raz kolejny organizowane będą wykłady online transmitowane na żywo z sal Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza do kilkudziesięciu miejsc w całym województwie. Aktywny udział brać może nie tylko kilka grup projektowych, które przyjeżdżają na spotkanie do Poznania – prowadzący wykład odpowiada także na pytania przesyłane na żywo przez uczestników oglądających transmisję w swoim mieście.
Gorąco zachęcamy uczniów do udziału w trzeciej edycji projektu. Już teraz w każdej „eSzko-le” rozpoczyna się tworzenie trzech grup projektowych, a zajęcia pozalekcyjne odbywać się będą od listopada do czerwca. Następnie projekty wezmą udział w głosowaniu społecznościowym, a Rada Naukowa „eSzkoły” wyłoni zwycięzców. Autorzy najlepszych projektów zostaną nagrodzeni sprzętem elektronicznym.
Projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska” realizowany jest przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego wraz z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej, zaś współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
105 wielkopolskich gimnazjów i liceów, około 10 tysięcy uczniów i tysiąc nauczycieli – tak w skrócie wygląda projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska”. Każda ze szkół biorących udział w projekcie została wyposażona w nowoczesną pracownię z tablicą interaktywną, laptopami i tabletami oraz dostępem do szerokopasmowego Internetu.
Obie dotychczasowe edycje „eSzkoły” pokazały, że gnieźnieńskim licealistom nie brakuje pomysłów na ciekawe zaprezentowanie najróżniejszych zagadnień przyrodniczo-technicznych. Ostatnio promowali swój region poprzez opracowanie gry planszowo-karcianej „Gnieźnieńczyk”, pozwalającej dzieciom i dorosłym (jak piszą autorzy – graczom od 7 do 107 lat) odbyć wędrówkę po współczesnym Gnieźnie. Inny zespół poznał „od deski do deski” gnieźnieński Park Miejski – uczniowie nie tylko opracowali folder informacyjny i tabliczki edukacyjne, ale zorganizowali też konkurs fotograficzny, a nawet wykonali badania ekologiczne. Trzecia grupa wzięła udział w „Dniach Pary”, na których zaprezentowała własne makiety semafora, zwrotnicy i obrotnicy – wszystko w ramach zgłębiania szczegółów technicznych parowozów i infrastruktury kolejowej. Dwie dotychczasowe edycje „eSzkoły” pokazały, ile pomysłów i zapału mają wielkopolscy gimnazjaliści i licealiści – mówi Joanna Ganowicz, dyrektor Departamentu Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Wśród kilkuset zrealizowanych projektów pojawiły się najróżniejsze tematy – od krwiodawstwa i tworzenia gier planszowych, aż po otwarcie sali astronomicznej i budowę motocykla! Jesteśmy pewni, że również uczestnicy trzeciej edycji wykażą się wyobraźnią i zapałem do pracy projektowej.
Realizacja pomysłów uczniowskich i wsparcie techniczne udzielone szkołom to nie wszystko, co oferuje uczestnikom projekt „eSzkoła”. W trzeciej edycji po raz kolejny organizowane będą wykłady online transmitowane na żywo z sal Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza do kilkudziesięciu miejsc w całym województwie. Aktywny udział brać może nie tylko kilka grup projektowych, które przyjeżdżają na spotkanie do Poznania – prowadzący wykład odpowiada także na pytania przesyłane na żywo przez uczestników oglądających transmisję w swoim mieście.
Gorąco zachęcamy uczniów do udziału w trzeciej edycji projektu. Już teraz w każdej „eSzko-le” rozpoczyna się tworzenie trzech grup projektowych, a zajęcia pozalekcyjne odbywać się będą od listopada do czerwca. Następnie projekty wezmą udział w głosowaniu społecznościowym, a Rada Naukowa „eSzkoły” wyłoni zwycięzców. Autorzy najlepszych projektów zostaną nagrodzeni sprzętem elektronicznym.
Projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska” realizowany jest przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego wraz z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej, zaś współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.