Na stronie internetowej Systemu Ewaluacji Oświaty pojawił się pełny raport z ewaluacji przeprowadzonej w Gimnazjum nr 2 w Gnieźnie. Ocena szkoły odbywała się w skali od A do E, gdzie A oznacza ocenę najwyższą, a E najniższą.
Poniżej zamieszczamy do pobrania pełen raport z ewaluacji przeprowadzonej w Gimnazjum nr 2 oraz tabelę z poziomem spełniania wymagań w danym obszarze.
(Buk), www.npseo.pl
41 komentarzy
jest nowy dyrektor !..w nim nadzieja,że malkontentów,obiboków i mącicieli zagoni wreszcie do pracy.Trudno pogodzić się z tym ,że za poprzedniego dyrektora szkoła osiągnęła najgorsze wyniki w Gnieźnie (czytaj raport z ewaluacji)!!!.To ,że TYLE DZIAŁAŃ tu wypisujecie jest kompletnie czymś innym od tego czego oczekują kuratorzy!Liczą się wyniki osiągane przez uczniów -głównie !
Oceny d,c to jedne z najniższych jakie można osiągnąć !!!
Jeśli się nic nie zmieni (cała nadzieja w nowej władzy szkolnej) przyjdzie Wam zgasić światło !!!
wypadało by rzetelnie naprostowac dane panie redaktorze!! te tutaj zawarte są nieaktualne
Ten artykuł chyba juz nieaktualny, nie widze na stronie takiej oceny! coś się nie zgadza…. prosze pana redaktora o weryfikację swoich informacji! bo sa nierzetelne! ja widze tylko oceny D i C
jestem ciekawa czy sprawa redaktora juz trafiła do prokuratury bo na miejscu dyra juz dawno za takie pomawianie i kreowanie złego wizerunku placówki jest wyrok!
a czy dyrektor wniósł zastrzezenia? bo miał do tego prawo.
Zgodnie z prawem ostateczna opinia, wyrok, orzeczenie, itp. są wówczas, gdy wszelkie procedury w tym odwoławcze zostaną zakonczone. bez wyczerpania się możliwości odwołania kazdy wyrok sądowy i w tym przypadku raport nie jest prawomocny. Jakim prawem zatem ten raport zpstał upubliczniony? Jestem prawnikiem i dziwi mnie nieznajomosc prawa i redaktora i kuratorium!
Zastanawia mnie jesna sprawa – a mianowicie na wystawienie opinii maja miec wpływ opinie róznych grup respondentów, skoro zatem rodzice, mauczzuciele, dyrektor i wszyscy przedstawiciele instytucji współpracujących ze szkoła wyrażają taka sama opinie , to nie rozumiem dlaczego wnioski sa przeciwne.?? kto to pisał? kto to analizował, jeśli w ogóle to robił.
Pierwszy raz widze na oczy taką forme raportu!!!! jestem pracownikiem kuratorium rózne raporty miałem w ręce ale takiego czegoś nigdy. Przeciez tam brakuje merytorycznych wniosk,ow, to sa tylko przepisane pytania z ankiet i ilosc osób udzielajacych odpowiedzi. Kto zatwierdził tego bubla? W raporcie powinny byc zawarte konstruktywne i fachowe wnioski, powienien miec on forme opisowa. A w ogóle czytajac liczne pozytywne komentarze zaskakuje nagle niska ocena – czy te panie miały jakies kryteria oceny? potrafia logicznie myslec? trzeba było pisac negatywy i dac niską ocene, a nie chwalic i zanizac ocene . same sobie przeczą! chyba ze celem było wyelinowac gimnazjum!
A może by tak zacytowaćWPROWADZENIE-OPIS PLACÓWKI: „W roku 2012, za promowanie w szkole wartości edukacji globalnej i inspirowanie do osobistego zaangażowania
na rzecz bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego świata, gimnazjum otrzymało tytuł: ?Szkoła Globalna.?
Gimnazjum wzięło udział w ogólnopolskim projekcie ?Edukacja globalna w szkolnych projektach edukacyjnych?.
Celem projektu było zwiększenie roli i miejsca edukacji globalnej w szkolnych programach nauczania i wychowania
oraz zaktywizowanie środowiska szkolnego do podejmowania i realizowania projektów w obszarze edukacji
globalnej.
W roku szkolnym 2010/2011 szkoła otrzymała Odznakę Jakości e-twinning, za projekt zrealizowany we współpracy
ze szkołą na Słowacji.
W kolejnym roku 2011/2012 Gimnazjum nr 2 w Gnieźnie zrealizowało projekt Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH)
i uzyskało tytuł „Szkoły Humanitarnej” – I CO ZA IDIOTA PISZE POZYTYWY Z JEDNEJ STRONY A KAWAŁEK DALEJ OBRZUCA BŁOTEM>
a może byś tak „Realisto”popchnął wszystkie placówki?? Zajrzyj na wyniki EWAD w temacie „Które gnieźnieńskie gimnazjum jest najlepsze?” i dowiesz sie, ze tak atakowane Gimnazjum nr 2 jest w tym samym przedziale co gimnazjum nr 1 i , czy SZKOŁA wymagajaca pomocy hi hi no i co? Popchnij wszystkie – ciekawe jak? bo to nie placówka jest winna a dzieciaki, które sie nie uczą, bo nie muszą! Bo wynik na egzaminie gimnazjalnym nie jest im do niczegi potrzebny i tak ich wszystkie szkoly przyjma bo jest NIŻ – zapomniałeś?a niby taki „Realista” jesteś
Realista to pewnie ten czwarty kandydat he he ten niby świeży??? a moze pani z innej szkoły? możez rolnika? ta z niespełnionymi ambicjami?
najpierw to chyba mi sie wydaje ze oni moga sie odwołać. zawsze jest jakas procedura odwoławcza. i dopiero potem jak uwzglednia albo nie zastrzezenia – to wtedy bedzie wiadomo na czy staneło. a w ogóle to u koleżanki w szkole była taka sama kontrola a podobno zupełnie w inny sposob przebiegala. ciekawe czy wszystkich obejmuja te same procedury?
Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, są wnioski kuratoryjne, pora wdrożyć plany naprawcze i to powinno teraz zaprzątać głowy dyrekcji i nauczycieli. I proponuję ciszej nad tą szkołą bo na koniec to przez te wasze komentarze nikt do tej szkoły nie przyjdzie i sami zgasicie światło.
… czas pchnąć tę placówkę na właściwe tory i wielu, nawet nauczycieli, wie o tym, chce tego…Zasadne jest zatem ogłosić konkurs i wybrać kompetentną osobę! Najlepiej człowieka zupełnie „świeżego”!
czy człowiek jest osobą obiektywną czy subiektywna?? zalezy od tego jaki jest cel jego działania, punkt widzenia zalezy od punltu siedzenia, a tak w ogóle to niezła jest nagonka na to gimnazjum, jak nie likwidacja to konkurs, jak nie konkurs to kontrole, ewaluacje, itd. Ciekawe dlaczego akurat na te szkole sie uwzieli???
nie rozumiesz konkluzji mariko – czytajac ten raport i to wszystko, co tam w Gimnazjum 2 sie dzieje człowiek zastanawia sie majac do porównania np. swoja szkołę, co trzeba jeszcze robic by spełniac wymagania Wspaniałego Kuratorium (które wymysliło ewaluacje bo groziła im likwidacja kuratoriów, wiec trzeba było wymyslic COŚ, co udowodni, ze sa potrzebni). Skoro robia nalot na szkoły, zawracaja głowy ankietami, wywiadami , hospitacjami i bóg wie jeszcze czym – to wypadałoby jeszcze do pracy sie przyłozyć i rzetelnie napisac wnioski. Przeciez tu w raporcie 3/4 to żywcem przepisane pytania i odp z ankiet. Czy one nie potrafia robić konstruktywnych wniosków??? albo zrobiły to na odwal sie, albo zanizyły ocene dla wiadomych potrzeb. skandal!
Ludzie kochani, czy sądzicie, że ocena jest subiektywna, albo, że kuratorium źle oceniło to gimnazjum, bo nie dali im lepszej oceny niż c? Są gimnazja, które osiągają ocenę b, a lub c i są oceniane w taki sam sposób, jak gimnazjum nr 2 w gnieźnie. Jak można doceniać nauczycieli? To jest ich praca. Czy doceniacie listonosza, albo panią, która pracuje w sklepie, że rozstawia towar na półkach i siedzi na kasie? Ludzie ogarnijcie się trochę i nie brońcie tak ślepo tej szkoły. Wiem, że tam pracujecie lub macie tam swoje dzieci, ale trochę obiektywizmu i przyjmijcie tą krytykę. Nie jest różowo, trzeba to zaakceptować, ale trzeba pomyśleć co z tym dalej zrobić. I przestańcie narzekać w końcu tylko bierzcie się do roboty!
Do Obywarela: zgadzam sie w 100% jak przy tylu działaniach (a jak czytam one sa tez wpisane w złe obszary, które dotyczą czego innego)można ocenić tylko na C ? ?? to krzywdzace dla tych dzieci i nauczycieli i rodziców, którzy tyle robia a nigdy ich nikt nie docenia!
ludzie ja nie rozumiem jakimi więc kryteriami kieruja sie ci w kuratorium skoro stosują inne oceny do podobnych lub takich samych zdarzen czy faktów?? co to za papudroki
Temat: uczniowie są aktywni – i opis działan na 3 strony, a szkola dostaje ocenę C, czyli średni poziom, to chciałbym zobaczyć jaką ocenę dostałyby pozostałe gimnazja w Gnieźnie, w ktorych nie ma połowy tego, co robi gim2? Załapałyby się choć na E?
Z Raportu:
„Szkoła lub placówka może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
Poziom E – oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom D – oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom C – oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom B – oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.
Poziom A – oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę.”
Więc jeśli potrafię czytać ze zrozumieniem, to gim2 ma oceny: średni, podstawowy i niski (w tym jednym temacie).
Czyli że nie ma czegoś takiego jak: poziom negatywny czy ocena negatywna…
Panie Redaktorze – proszę następnym razem czytać ze zrozumieniem – to jedna z podstawowych umiejętności.
Aaaa i jeszcze jedno – podobno szkoła ta była w 2012 roku kilkakrotnie kontrolowana przez władze miasta i dyrektor szkoły otrzymal ocenę wyróżniającą (czyli więcej niż dobrą?). To jak to jest – kto tu miesza? Kuratorium w ewaluacji czy urzad miasta w poprzednich kontrolach coś ukrywaL?
A tu przykład innego Raportu: Wymaganie UCZNIOWIE NABYWAJA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI: „1. Technik hotelarstwa (zewnętrzny egzamin potwierdzający klasyfikacje zawodowe):
w roku 2012 dyplom uzyskały 3 osoby na 27 zdających, co stanowi 11,11% (zdawalność okręgu 48,31%,
województwa 48,64%);
w roku 2011 dyplom uzyskały 4 osoby na 31 zdających, co stanowi 12,90% (zdawalność okręgu 50,92%,
województwa 52%);
w roku 2010 uczniowie nie zdawali tego zawodu.
2. Kucharz (zewnętrzny egzamin potwierdzający klasyfikacje zawodowe):
w roku 2012 dyplom uzyskało 15 osób na 28 zdających, co stanowi 53,57% (zdawalność okręgu 65,64%,
województwa 63,86%);
w roku 2011 dyplom uzyskało 6 osób na 20 zdających, co stanowi 30% (zdawalność okręgu 56,47%,
województwa 34,38%);
w roku 2010 dyplom uzyskało 15 osób na 32 zdających, co stanowi 46,88% (zdawalność okręgu 64,81%,
zdawalność województwa 52,27%).
W zawodzie technik hotelarstwa nastąpił spadek w 2012 roku w porównaniu z rokiem poprzednim (12,90%
do 11,11%), w zawodzie kucharz najniższy wynik szkoła uzyskała w 2011 roku – 30%, a najwyższy wynik był
w 2009 roku – 64,71%.
Poziom spełniania wymagania: C
i CO WY NA TO? I gdzie tu uczciwa ocena??? To jest rzetelny raport?? i o czym my tu mówimy!
wiesz Belfrze szkoła nie jest od zarabiania! a jak na razie to państwo zapewnia dostęp w tym kraju do nauki dzieciom!!!! i nie licz mi tu kosztów, bo na moim dziecku nikt nie bedzie oszczedzał! Oszczedzajcie sobie na szpitalu, który wybudowali i stoi i marnieje!
a dlaczego w tym raporcie są tylko zwykłe przepisane odpowiedzi z ankiet i żadnych konkretnych wniosków. Raport z mojej szkoły był opisowy i konstruktywny! Powiem szczerze, ze u nas dzieje sie połowa z tego co tu wypisali tej szkole a nam dali wyższe oceny! Coś tu mi nie pasuje. a kto tam był na tej ewaluacji?? czyzby nie kolezanki tej waszej pani od polskiego, nie wydzwaniała tam czasami i nie bluźniła wam na szkołę i dyra? zszargała opinie i tak z wami popłynęły te wizytatorki;- przeciez te ewaluacje to żenada!))
Wiecie co ten temat jest nudny juz… a może niech pan redaktor skoro tak szuka sensacji przyjrzy sie np. postepowaniu dyscyplinarnemu pani polonistki;-) to wszystkich zainteresuje!!!!!!! KTO JEST ZA? I dorzucic rozliczenie działalności NSZZ Solidarność Oswiaty w Gnieźnie!
Do Belfer: JESLI potrafisz czytać ze zrozumieniem i jestes obiektywna osobą, to skoro widnieją pozytywne opinie a ocenę KTOŚ wystawił niską, to chyba jest coś nie tak prawda???? Jesli ja chwalę swoje dziecko, ze jest grzeczne, ze ma dobre oceny, ze mi pomaga w domu a potem daję mu klapsa za to – to dla mnie jest cos nie tak!! PO PROSTU PANIE EWALUATORKI dały plamę: brak profesjonalizmu, fachowości, doświdczenia, wiedzy merytorycznej i zwykłej rzetelności i uczciwości. Tak czytam ten raposrt i smiac mi sie chce ,ze im nie wstyd taki knot publikować oficjalnie. Na miejscu tego zespołu który go spłodził , zapadłbym sie pod ziemie ze wstydu. Przecież tam jedno zdanie zaprzecza drugiemu!
Mordo ty moja – jesteś tak samo nauczycielką tej szkoły jak my i jestes odpowiedzialna za wyniki tego raportu, to ty przygotowujesz uczniów do egzaminu widocznie jestes nieudolna! i nie pisz takich bzdur bo nikt tego juz nie chce czytać! zdziwisz sie jak zgodnie z procedurami zostana uwzględnione zastrzezenia to japę otworzysz szerokoooo!
Zarządzanie: sprawowany wewnętrzny nadzór pedagogiczny – D D D D D D D D D D D D D D D D D D D D = ?
hola, hola. raport kończy się wnioskami i tabelą z ocenami. skupmy się na tym a nie na wybiórczych zdaniach. Nauczyciele gimnazjum nr 2: czy nie uczono was i czy wy nie uczycie (po wynikach widać, że chyba jednak nie uczycie) że wnioski i oceny są,że tak powiem,najistotniejsze w tym raporcie??????????????? Nie potraficie przyznać się do błędu?????????
Ale po co wypisujesz te „plusy” skoro oceny są do d…? 😛 Widać jak ocenili szkołę. Co wy tutaj podważacie? Opinię kuratorium? Podważycie tez to że co roku miasto dopłaca 2 miliony do utrzymania tej szkoły? A dyrektorek chwali się że zarobił 800 tysięcy przez 3 lata. No mistrz ekonomii i gospodarności.
i mozna by tak dalej….. i juz mamy artykuł na temat: Pozytywne wnioski z ewaluacji w Gimnazjum nr 2;-)))) alez to proste…. PUNKT WIDZENIA ZALEŻY OD PUNKTU SIEDZENIA!@
Osiągnięcia w zawodach sportowych i konkursach w roku szkolnym 2012/2013 :- pierwsze miejsce w turnieju piłki nożnej ?Coca Cola Cup 2013?;
– drugie miejsce w Drużynowych Mistrzostwach Miasta Gniezna szkół gimnazjalnych w piłce nożnej;
– cztery nagrody (w kategorii elektronicznej miejsce I, uczeń kl. III e ?Urządzenie z układem scalonym LM 3915?;
w kategorii mechanicznej miejsce I: ?Budowa, działanie i zastosowanie kołowrotu?, w kategorii modelarskiej:
miejsce I: uczeń, kl. II b ?Model czołgu Tiger?, w kategorii odnawialne źródła energii: miejsce I: uczeń kl. III a ?
Domek na energię słoneczną”) w Międzygimnazjalnym Konkursie Politechnicznym zorganizowanym przez Zespół
Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2;
– tytuł MISTRZA POLSKI w I Mistrzostwach Polski Młodzików im. Pawła Szydły w boksie (udział wzięło 64
zawodników wyłonionych w eliminacjach);
12 / 32 Raport z ewaluacji: Gimnazjum nr 2
– drugie miejsce drużynowo w VIII Finale Miejskim ?WIELOBOJU MORSKIEGO O ZŁOTĄ KOTWICĘ MARYNARKI
WOJENNEJ RP?;
– indywidualne II miejsce w XII Konkursie Wiedzy Marynistycznej organizowanym we współpracy z dowódcą okrętu
transportowo?minowego ORP ?GNIEZNO?;
– indywidualne II miejsce w Finale IX edycji Gnieźnieńskiego Konkursu Języka Niemieckiego gimnazjalistów
W opinii przedstawicieli samorządu i partnerów szkoły, efekty kształcenia w szkole są dobre. Zdaniem badanych
można zauważyć postęp. Dowodem na potwierdzenie tej tezy są zdaniem rozmówców następujące przykłady:
– wzrost średniej ocen uczniów;
– poprawa jakości nauczania języków obcych;
– powstanie klasy sportowej;
– udział uczniów w konkursach misyjnych, który pozwala na ćwiczenie umiejętności związanych z wypowiadaniem
się, kształcone są umiejętności społeczne i ponadprzedmiotowe, wzorce postępowania;
– doskonalenie się nauczycieli (udział w warsztatach organizowanych przez wydawnictwa, do dziesięciu
nauczycieli, współpraca z doradcami metodycznymi, około 15 nauczycieli korzysta z zasobów biblioteki
pedagogicznej;
– promowanie czytelnictwa, czuwanie nad kultywowaniem tradycji przez nauczycieli biblioteki np. W Roku Janusza
Korczaka – ?Nie ma dzieci, są ludzie? sesja popularno-naukowa (udział grupy 20 osób), projekty edukacyjne takie
jak: gra przestrzenna (II miejsce szkoły). Gry miejskie i przestrzenne dotyczyły bohaterów Powstania
Wielkopolskiego, kultywowania tradycji małej ojczyzny, np. opowieść o gnieźnieńskim rymarzu. Uczniowie, jedna
4-5 osobowa drużyna, nabyli umiejętności szukania informacji i współpracy w grupie. Brała udział ; ?Książka czy
film?? Podczas realizacji tego projektu uczestnicy mieli do przeczytania pięć powieści. Zdobyli dodatkową wiedzę,
poznali walory artystyczne, porównywali dzieło filmowe i literackie, uświadomili sobie zagrożenia np. narkomanią. -duże postępy w edukacji ekologicznej (uczniowie mieli zajęcia na składowisku odpadów, wzięli udział w działaniach
związanych z promocją projektu unijnego)
W Gimnazjum nr 2 w Gnieźnie, wicedyrektor i nauczyciele analizują wyniki egzaminu zewnętrznego
w ściśle ustalony sposób. Analizy ilościowej dokonuje wicedyrektor, a analiza jakościowa jest
w kompetencji nauczycieli przedmiotu. Wynikiem ich pracy jest ,,Program naprawczy? dla każdego
przedmiotu.
Dwa razy w miesiącu, w sobotę, nauczyciele zapraszają wszystkich chętnych uczniów, nie tylko z Gimnazjum nr 2,
do skorzystania z bezpłatnej pomocy w nauce. Pomagają przypomnieć, powtórzyć i utrwalić materiał
z poszczególnych przedmiotów.
W tym roku szkolnym gimnazjum nawiązało kontakty z kilkunastoma
szkołami z krajów Unii Europejskiej, z którymi uczniowie w ramach lekcji języka niemieckiego uczestniczą
w projekcie pod nazwą: ?Eine Postkarte aus den 27 EU-Ländern”.
Pomimo braku pełnowymiarowej sali gimnastycznej szkoła posiada wiele dyplomów i pucharów za osiągnięcia
sportowe. W roku 2012 utworzono w gimnazjum klasy sportowe.
Obok realizowania projektów edukacyjnych, szkoła dostosowuje wymagania do możliwości każdego ucznia.
Z myślą o młodzieży z różnorodnymi dysfunkcjami i deficytami utworzono klasy terapeutyczne.
W roku 2012, za promowanie w szkole wartości edukacji globalnej i inspirowanie do osobistego zaangażowania
na rzecz bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego świata, gimnazjum otrzymało tytuł: ?Szkoła Globalna.?
Gimnazjum wzięło udział w ogólnopolskim projekcie ?Edukacja globalna w szkolnych projektach edukacyjnych?.
Celem projektu było zwiększenie roli i miejsca edukacji globalnej w szkolnych programach nauczania i wychowania
oraz zaktywizowanie środowiska szkolnego do podejmowania i realizowania projektów w obszarze edukacji
globalnej.
W roku szkolnym 2010/2011 szkoła otrzymała Odznakę Jakości e-twinning, za projekt zrealizowany we współpracy
ze szkołą na Słowacji.
W kolejnym roku 2011/2012 Gimnazjum nr 2 w Gnieźnie zrealizowało projekt Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH)
i uzyskało tytuł „Szkoły Humanitarnej”
Do jednej osoby, która tylko czekała na ten artykuł wiedząc, ze ukaże się zaraz i napisała minuta po minucie wszystkie 3 komentarze czyli:Eddie, Matka i Rodzic (jakaz rozbiezność osobowości): srednie nie da się nijak zrobić kochaniutka;-) a skoro procedura przewiduje możliwość odwołania się i zmiany oceny, to ciekawe czy redaktorek napisze sprostowanie;-))) wątpię!!!! a co do rzekomych informacji z kuratorium, to oficjalne sa one dopiero z dniem ukazania sie raportu na stronie SEO! Fakt pozostaje faktem,ze uzyskał w sposób nielegalny niejawne dokumenty i je ujawnił i to w sposób nierzetelny!
średnia wychodzi D/C. gratuluję gronu pedagogicznemu tak świetnego wyniku. nawet do B nie doszliście. co wy tam jeszcze robicie? no już – pisać wypowiedzenia! sami cofnijcie się do gimnazjów i podstawówek jak uczyć nie potraficie!
Dlaczego nie pokazali nam takich statystyk jak zapisywaliśmy tam nasze dzieci?? 🙁 OSzuści!!! mówili, że to dobra szkoła!!!
Patrzę na ten raport i zastanawiam się czy teraz ktoś przeprosi redaktora za te oszczerstwa, groźby, domysły? Chyba jednak się nie mylił. Miał informacje z kuratorium.