Od września obecni uczniowie trzecich klas gimnazjum rozpoczną naukę w nowych szkołach. Która z nich jest najlepsza? Pod lupę wzięliśmy gnieźnieńskie licea: I LO, III LO, III LO oraz LO w ZSP nr 2, opierając się na danych z metody Edukacji Wartości Dodanej.
Gdyby wszystkie szkoły w Polsce pracowały z uczniami o tym samym poziomie uprzednich osiągnięć szkolnych, wyniki egzaminu końcowego byłyby dobrą miarą efektywności. Ale tak nie jest. Metoda EWD pozwala uwzględnić zróżnicowanie szkół ze względu na zasoby "na wejściu".
Od 2010 r. publikowane są ewaluacyjne wskaźniki egzaminacyjne dla liceów ogólnokształcących i techników. W pierwszym roku wyliczone zostały wskaźniki jednoroczne tylko z języka polskiego i matematyki. W 2011 roku opublikowano trzy wskaźniki dwuletnie. W 2012 roku po raz pierwszy można było opublikować obejmujące okres 2010-2012 miary trzyletnie. Są to kolejno: wskaźnik humanistyczny, z języka polskiego, matematyczno-przyrodniczy i matematyczny.
Od 2010 r. publikowane są ewaluacyjne wskaźniki egzaminacyjne dla liceów ogólnokształcących i techników. W pierwszym roku wyliczone zostały wskaźniki jednoroczne tylko z języka polskiego i matematyki. W 2011 roku opublikowano trzy wskaźniki dwuletnie. W 2012 roku po raz pierwszy można było opublikować obejmujące okres 2010-2012 miary trzyletnie. Są to kolejno: wskaźnik humanistyczny, z języka polskiego, matematyczno-przyrodniczy i matematyczny.
Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2010-2012 (kolor niebieski – przedmioty humanistyczne, kolor zielony – przedmioty matematyczno-przyrodnicze, kolor czerwony – matematyka, kolor żółty – język polski).
[im wyższe wartości liczbowe na skali – tym lepszy wynik szkoły]
I LO
II LO
III LO
LO w ZSP nr 2
(Buk), www.ewd.edu.pl
Jeden komentarz
no i co ta analiza ci da człowieku???????? ja i tak pójde tam gdzie chce i tam gdzie idą moje kolezanki. Nie obchodzi mnie jaki ma wynik ewd, jak ja bede chciała sie uczyc to bede miala dobre wyniki a reszta uczniow mnie nie obchodzi