Kuratorium Oświaty przeprowadziło w Gimnazjum nr 2 w Gnieźnie ewaluację. Niestety wnioski z niej są bardzo negatywne dla szkoły.
Wnioski z ewaluacji przeprowadzonej w Gimnazjum nr 2 w Gnieźnie:
- Podczas analizy wyników egzaminu gimnazjalnego szkoła nie uwzględnia EWD. Edukacyjna Wartość Dodana w latach 2010-2012 wskazuje na to, że Gimnazjum nr 2 w Gnieźnie jest szkołą wymagającą pomocy (wyniki egzaminu w części humanistycznej) i szkołą wspierającą (wyniki egzaminu w części matematyczno-przyrodniczej). Trzyletni wskaźnik EWD jest ujemny dla części humanistycznej egzaminu, a zatem efektywność nauczania jest niższa niż w szkołach, które pracowały z uczniami o podobnym potencjale na wejściu.
- W roku szkolnym 2012/2013, w gimnazjum realizowany jest program poprawy efektywności kształcenia. Od 2010 roku, wynik standaryzowany egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej i matematyczno-przyrodniczej przyjmuje wartości ujemne. Średni wynik szkoły w 2012 roku jest w 3 lub 4 staninie (niski/niżej średni) i jest niższy od wyniku w roku 2011 i 2010. Wyniki standaryzowane szkoły w kolejnych latach (2010-2012) przybierają wartości ujemne, linia trendu jest spadająca.
- Uczniowie Gimnazjum nr 2 w Gnieźnie nabywają wiadomości i umiejętności w zakresie podstawy programowej na stałym niskim poziomie. Odsetek uczniów nieklasyfikowanych wynosi powyżej 10%, średnia ocen klas mieści się w przedziale od 2 do 3, frekwencja uczniów jest niska.
- Połowa ankietowanych nauczycieli zadeklarowała, że uczniowie są raczej niezaangażowani podczas lekcji, także połowa uczniów klas III uznała, że lekcje i zajęcia pozalekcyjne nie są interesujące.
- Zdaniem połowy ankietowanych rodziców dziecko chodzi niechętnie albo w ogóle nie chodzi na zajęcia pozalekcyjne.
- W opinii wszystkich respondentów unowocześnienia wymaga sprzęt w pracowniach komputerowych. W celu wykorzystania możliwości dziennika elektronicznego konieczny jest także zakup nowych komputerów.
- Systematyczna diagnoza zachowań uczniów i zagrożeń prowadzona jest w klasach terapeutycznych. W dokumentacji szkolnej zadania wychowawcze przypisane są głównie pedagogowi i psychologowi. W szkole nie istnieje aktualny program wychowawczy i profilaktyki.
- Stała grupa rodziców (19 z 80) stwierdza, że nauczyciele nie reagują na niewłaściwe zachowania uczniów a pozytywne zachowania dziecka nie są chwalone.
Informacje na temat czym jest ewaluacja można znaleźć tutaj.
Ze względu na domniemania czytelników odnośnie pochodzenia w.w. wniosków z ewaluacji informujemy, że otrzymaliśmy je w odpowiedzi na zapytanie prasowe skierowane do Kuratorium Oświaty w Poznaniu. Pełen raport z ewaluacji w Gimnazjum nr 2 nie jest jeszcze dostępny w formie elektronicznej, jednak posiada go Kuratorium Oświaty w Poznaniu. Do końca maja 2013 roku ma zostać opublikowany w systemie ewaluacji oświaty.
(Buk)
57 komentarzy
Drodzy pedagodzy !
Nie zasłaniajcie się trudną intelektualnie młodzieżą !
Przecież wy tam jesteście ,wy macie ich uczyć i nauczać.Nie sztuką jest osiągać b.dobre wyniki z dzieckiem prawników,lekarzy….itd.Macie szanse pokazać swoje umiejętności.Efekty kontroli są dla mnie szokujące!
Wygląda na to,że ze starym dyrektorem nie robiliście NIC !….albo……????jako towarzystwo wzajemnej adoracji….wspieraliście się ….Efekty ukazały wyniki
komisji z kuratorium ….ZGROZA !
a mnie te literki intersuja jak zeszłoroczny snieg! podoba mi sie szkoła i nauczyciele działają, dyrekcja bardzo zyczliwa więc i tak dam tam swojego chłopaka@@@ a te literki wsadźcie sobie głęboko…
ojjj to chyba juz nieaktualne!
Mam dla pana redaktora nowy ciekawy temat: GNIEŹNIEŃSKI KONKURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO GIMNAZJALISTÓW
?Wer eine Fremdsprache lernt, zieht den Hut vor einer anderen Nation? (Martin Kessel)11. maja 2013 odbył się w auli Gimnazjum nr 2 finał X edycji Gnieźnieńskiego Konkursu Języka Niemieckiego Gimnazjalistów, w którym udział wzięli reprezentanci 4 gnieźnieńskich gimnazjów. Do finału przystąpiło 28 uczniów – zwycięzców etapów szkolnych, które przeprowadzone zostały w poszczególnych szkołach w marcu 2013 roku. Organizatorem tegorocznej edycji konkursu było Gimnazjum nr 2 w Gnieźnie.
A teraz dla równowagi pan Redaktor, skoro uwaza siebie za rzetelnego dziennikarza powinien z uczciwosci przedstawić również pierwszą czesc raportu dot. opisu szkoły. prawda?;-))
ten pan co pisze te banialuki jest niby obiektywny???? Jak mozna pisać „negatywny wynik” – nie pomyslał pan, ze dla niektórych dzieci i ich rodziców to krzywdząca opinia? Niech pan sobie wyobrazi środowisko patologiczne: rodzice nie pracują, matka alkoholiczka, dzieci niedopilnowane i głodne bez warunków do nauki… i takie dziecko przychodzi do gimnazjum po szkole podstawowej z wynikiem dopuszczającym, a gimnazjum kończy z wynikiem dostatecznym. Druga sytuacja: bogata rodznia tata lekarz mama nauczycielka dziecko opływa w dostatki, stac ich na korepetycje, komputer, ksiązki, pomoce dydatktyczne, itp.- dziecko ma same piatki. idzie do gimnazjum z piatką i kończy gimnazjum z piatką. KTÓRY UCZEŃ WG PANA osiagnął postęp w nauce??? Nie jest sukcesem ucznia piatkowego utrzymac na poziomie piątki, ale sukcesem jest tego słabego wyciągnąć na trójkę!!! a ta trójka zawsze będzie słabsza od tej piatki – ale ile pracy wymagało od ucznia i nauczyciela podniesienie poziomu tego NIKT nie zrozumie, póki sam nie doswiadczy!
w sumie to racja. Ja też chetnie przeczytam skoro rzeczywiście negatywny raport się ukazał. nie jestem z tej szkoły, ale ten artykuł według mojego odczucia jest nagonką na tę szkołę i chęcia za wszelką cenę udowodnienia, ze jest zła i trzeba wymienic dyrekcje , nauczycieli a dzieci rozesłac po innych szkołach….a wtedy budynek bedzie juz mozna przejąć.
http://www.npseo.pl/
tutaj są dostępne wszystkie raporty i informacje.
Nie ma tam jeszcze raportu z gim 2, bo oficjalnie, zgodnie z procedurami znajdzie się tam pewnie ostatniego dnia maja, albo w okolicy tego dnia.
Jak widać są równi i równiejsi, którzy mają dostęp do materialow.
A poza tym jeśli juz pan redachtór interesuje się tematem, to zgodnie z zasadami obiektywności dziennikarskiej powinien zamieścić wszystkie badane punkty czy obszare, tematy.
proszę podać panie redaktorze link do strony z oficjalnym Raportem! zgodnie z procedurami powinien być udostępniony! GDZIE ON JEST?? Chcę go przeczytać skoro pan mógł go przeczytać, to ja też mam prawo!!!! Prosze o link!!!
Co za niesprawiedliwy komentarz moje dziecisie tam uczyły i jestem zadowolona
Mojej znajomej syn uczy się w Gimnazjum nr 2 i w tym roku zdobył Mistrzostwo Polski w jakiś zawodach sportowych a mój syn chodził na Maraton Matematyczny i Noc Naukowców organizowaną w tej szkole więc nie pisać mi tu takich bzdur,ze szkoła jest zła! To kłamstwa. dla mnie rodzica to normala szkoła! i polecam wszystkim rodzicom!
Ze strony Gimnazjum nr 2 czytam, że szkoła posiada Narodową Odznakę Jakości, Eurooejską Odznake Jakości, tytuł Szkoła z klasą, Szkoła Humanitarna, Szkoła Globalna…. uuuu pan redaktorek chyba z tą megatywna oceną sie zapędził
temat tego artykułu podaje ocenę faktu, jeśli ten fakt okaże sie nieprawdzwy wiecie co grozi redaktorowi? Proces-)) ciekawe czy zamieści tutaj na łamach swojego portalu sprawozdanie z odbytych rozpraw i wyrok;-)
a ja nie patrzę na rankingi i co? wiem, ze moje dziecko jest słabe w nauce ma takie a nie inne mozliwości i nic na to nie poradzę, siedze z nim codziennie nad lekcjami w szkole chodzi na zajęcia wyrównawcze i co? NIC. Ale trudno tak czy siak musi sie uczyć , a dla mnie nie ma najmniejszego znaczenia na jakim miejscu w jakims smiesznym rankingu jest ta szkoła.
ja akurat ucze w Liceum Ogólnokształcącym od 5 lat i u mnie też poziom jest mierny! Z roku na rok gorszy. O jakich rankingach ty piszesz ??? Czy ty masz pojęcie w ogóle?? Człowieku te badania są niewspółmierne do rzeczywistości. Zresztą ktos zapomniał o tym, że w róznych typach i rodzajach szkół nie można dokonywac takich samych analiz i porównaywac wyników! co za isiota porównuje wyniki np. uczniów LO z wynikami uczniów w Technikum? ci pierwsi uczą się tylko przedmiotów ogólnych, ci w technikum mają po 10 dodatkowych przedmiotów zawodowych! kto ma łatwiej? LO to tylko matura a Technikum jeszcze egzaminy zawodowe ! Jak tu można porównywać??? BZDURA!
Człowieku do mnie po gimnazjum nr 3 przyszedł uczen, który czytac nie umie!!! bo w klasach 1-3 nie zostawia sie dzieci, od 4tej był przepychany a potem nikt nawet nie zauważył,ze dzieciak ani Be ani Me;-( to skąd to się bierze? kto zawala? a może rodzice tez maja swój udział w wychowaniu? jak cały dzień pracują to dzieciek w samowoli i tyle… nie ma co obarczać nauczycieli winą ,ze sa słabe wyniki. Od zawsze byli uczniowie słabsi i gorsi ale kazde dziecko ma prawo do nauki!(jak na razie w tej chorej Polsce)
Ja za swoich czasów były egzaminy wstepne i 16 osób na 1 miejsce a teraz? Proszą się w każdej szkole byle by ktokolwiek przyszedł. Do Liceum przyjmują do nas ze średnią 2,5;-( tragedia! a z egzaminu maja po 12pkt na 50pkt możliwych do zdobycia – oto cala prawda o poziomie nauczania w POLSCE! a potem te dzieciaki ukończą liceum i pójda na studia prywatne i tez je skończą, potem pójdziesz do lekarza a tam za biurkiem Tomus z klasy 2a, który miał zostac z matmy i miał srednią w gimnazjum 2,5;-))) do tego dąży ta Polska! i nie pisz tu takich idiotycznych wniosków bo chyba sama nie wirzysz co piszesz
„DoRedaktor” to rozumiem osoba , ktora dostarczyła te niejawne dane, czy osoba, ktorej bardzo zalezy by ten artykuł okazał sie prawdą? a może sama wiozła list z raportem w środku z kuratorium do pana redaktora? bo z tego co tu czytam nie ma wersji elektronicznej tego dokumentu, zatem tylko pocztą mogła być dostarczona;-) i nie sądzę, by na „zapytanie prasowe” ktos ryzykował i ujawnał poufne dane;-))
Do Miszcza – no pewnie, ze nie ma oceny: negatywna czy pozytywna; to tak jak by napisac, że uczeń zdał egzamin gimnazjalny na piątkę….przecież egzamin mozna zdac na 5 punktów, 10, 20, 30 ,….PUNKTÓW!! a nie na piatkę czy czwórkę. Tak samo tu – nie ma wyniku negatywnego czy pozytywnego. Wyraz użyty w tytule tego artykułu jest pomówieniem i jesli okaże sie nieprawda dyrektor i całe grono mogą wystapic do sądu o odszkodowanie za zniesławienie, oszczerstwa i szerzenie nieprawdy. Współczucie dla redaktora, bo odszkodowania sa baaaardzo wysokie;-) trzeba było zastanowic się zanim takie kłamstwa pan wypisuje;-)
Po pierwsze gdyby „rzetelny” redaktor podał/zacytował cały Raport – można by sadzic,ze jest rzetelnym dziennikarzem, ale jesli raport liczy ok 40-50 stron, to te kilka zdań wyciągniętych z kontekstu mądremu i inteligentnemu człowiekowi daje obraz tylko stronniczego, kiepskiego bełkotu dziennkarskiego, a ty jesli WakacjiCzar podniecasz sie tymi wypocinami to znaczy,ze z inteligencja jestes na bakier- współczuję
sprawdziłem – nie ma czegoś takiego jak „negatywne wnioski” z ewaluacjii… Można dostać literę – od A do E chyba. No to jakią ocenę dostała szkoła? Kolejny redaktorzyna a nie redaktor…
…że dzieci niechętnie lub wcale nie chodzą na zajęcia pozalekcyjne? – no i co z tego, a gdzie chodzą chętnie? Moje dzieci nie chodzą na zajęcia pozalekcyjne, bo nie mają takiej potrzeby – chodzą na dodatkowe zajęcia do MOKu, na harcerstwo i to wystarczy… Nam w ankiecie nikt się nie pytał dlaczego nie chodzą. Pytanie było krótkie: czy dzieci chodzą na zajęcia – a pytania Dlaczego – to juz nie było. Więc taka opinia nie ma sensu żadnego.
A że zajęcia lekcyjne nie są atrakcyjne? a kiedy i dla kogo będą? dzieciaki mają w domu komputery, ajfony i inne gadżety a w szkole książka i zeszyt – dobra są też inne pomoce, ale powiedzmy szczerze – gimnazjalistów jest ciężko zainteresować czymkolwiek poza fejsbukiem i innymi ju tjubami… Smiech na sali – że lekcje nie są atrakcyjne – a co to znaczy, że lekcje sa atrakcyjne? czy ktoś te dzieciaki o to zapytał? Nieeee, bo tego juz nie ma w ankiecie, którą paniusie z kuratorium przyniosły. Atrakcyjna dla gimnazjalistów lekcja jest wtedy, kiedy na lekcji nic się nie robi i jest luz. a w gim2 nauczyciele gonią do roboty. No wymagają – żeby mieć zeszyt i w nim jeszcze notować, żeby mieć podręcznik, ćwiczenia… i jeszcze na dodatego mają się uczyć. Dla gimnazjalisty to jest na pewno szalenie atrakcyjne.
atrakcji się zachciewa. Uczyć się i już – atrakcje są po szkole – filmy, znajomi, imprezki…
Poczekajmy do końca maja,aż oficjalny elaborat się pojawi, a nie tylko wypunktowane wnioski. Jeśli informacja z kuratorium jest odcinkiem pilotażowym w tym serialu, to nie ma wyjścia. Trzeba wymienić w tej szkole wszystkich, Samego dyrektora się nie da. Ciało pedagogiczne jest do bani, skoro uwstecznia uczniów zamiast rozszerzać im horyzonty.
Drogi Redaktorze, skoro Redakcja informuje, że informację otrzymała od Wielkopolskiego Kuratorium to chyba jest źródło wiedzy, co? jakiego innego źródła chcesz? Ciekawe, że nikomu nie przeszkadzało jak osoby postronne miały informacje niejawne, które powinny być znane jedynie osobom z komisji… wtedy to było OK? Brawo dla Pana Bukowskiego za rzetelność i naświetlanie prawdy o szkole!!!
Uważam, że trzeba poinformować Kuratorium o tym artykule opublikowanym pod ich znakiem firmowym – myślę, że odzew bedzie natychmiastowy. Jesli zas okaze się, że Kuratorium nie udzieliło tej informacji to redaktor ma pozamiate, włącznie z osoba która udostępniła niejawny raport
stwierdzę tak: z dokumentu liczącego np. 40 stron mozna napisać zarówno artykuł o pozytywnych, jak i negstywnych wynikach;-) kwestia, które zdania wybiórczo dana osoba wyciągnie z kontekstu i całego dokumentu… dopiero czytając cały raport można stwierdzić, czy redaktor napisał prawde czy nie…czy tylko celowo nierzetelnie i wybiórczo tak napisał artykuł, by zadziałac na szkode szkoły… to normalna praktyka kiepskich brukowcow niestety;-)Prawdziwy, doswiadczony i ceniony dziennikarz zasięga informacji u źródła, i pisze rzetelną prawdziwą informację…tu niestety tak nie jest !
Uważam, że jak każdy fałszywy albo nieprawdziwy i wprowadzający w błąd opinię publiczną artykuł powinien zostać napiętnowany a jego autor pociągniety do odpowiedzialnosci, na szczescie są na to przepisy
a skąd Czytelniku wiesz,ze wnioski sa negatywne? To że napisal jakiś pismak, ze negatywne to nie znaczy, ze to prawda… Macierewicz też wiele twierdzi i ma TEORIĘ;-)) zastanów się co za brednie piszesz. Poza tym nie ma oceny „pozytywnej” ani :negatywnej” jesli znasz się na procedurach ewaluacyjnych matole
Niewielu prawdziwe oblicze tej sprawy zna…
Najlepiej wszyscy wszystkich do prokuratury! A co!
Nauczyciele boli Was ta opinia i teraz piszecie negatywy na redaktora, bo nie macie już na kogo. Po tak negatywnych wnioskach niestety już nic nie zrobicie i nie możecie ludziom mydlić oczu, że jest dobrze, więc znaleźliście sobie kozła ofiarnego i na nim musicie się wyżyć. Opamiętajcie się trochę.
widać jak grunt spod nóg usuwa się pieniaczom,bo wyniki kontroli są jak widać druzgocące. PUP czeka z zasiłkiem. Pozdrowienia dla celebrytki telewizyjnej. Co za zdolności aktorskie! Może mały etacik w teatrze?
no i dobrze, niektórzy czują się bezkarni, a gdzie nie popatrzeć same szuje, nagonka na ludzi, oszczerstwa, pomówienia i rzucanie kłód pod nogi. ciekwa kiedy bedzie nowy konkurs i kto w nim wystartuje;-) pani przewodnicząca nie może to może zechce posadzic swoje kumpele z NSZZ???
Szanowni rozmówcy niniejszego portalu, jest już późny wieczór i myślę że czas chyba zakończyć dyskusję. Myślę jednak i wierzę, że dyrektor Gimnazjum nr 2 w Gnieźnie postąpi zgodnie z sumieniem i sam zgłosi prokuratorowi popełnienie przestępstwa, które będzie ścigane z urzędu w stosunku do właściciela tego portalu i wszystko się powinno wyjaśnić. Liczę na to, że również WKO w Poznaniu zjmie stosowne stanowisko w tej sprawie. Dobranoc
ja tam myslę, że chcą do końca zepsuć opinie obecnemu dyrektorowi bo ma być nowy konkurs i tyle.. ale ja tam bym ich pozwał do sądu za nękanie, pomawianie, działanie na szkodę i naruszanie donra osobistego. przeciez polityka przeciw temu dyrektorowi ciagnie sie cały rok szkolny a zaczęło sie od pana dziela….
Szanowny Panie Macieju Wolski, myslę, że nikt nie zamierza się tu ukrywać, bo z tego co czytam Ci ludzie mają rację. Mnie tez nie podoba się ten artykuł, ani sposób -jesli to prawda – w jaki pan redaktor wszedł w posiadanie dokumentów tajnych. Kto mu je udostepnił, bo na pewno nie kuratorium w to nawet dziecko nie uwierzy.
ZGADZAM się z prawnikiem: Dodatkowo art. 240 par. 1 kodeksu karnego określa odpowiedzialność prawną ( zagrożenie karą pozbawienia wolności do lat 3 ) każdej osoby, która nie zawiadamia organów ścigania ?mając wiarygodną wiadomość? o przestępstwie (rozumianym w tym przypadku nie tylko jako dokonanie czynu zabronionego, ale również jego planowanie – wyczerpujące znamiona karalnego przygotowania lub usiłowania).
Czy na posługowanie sie i wykorzystywanie znaku firmowego lub oznakowania instytucji bez jej zgody jest prawne? z tego co wiem NIE. Podobnie działanie na szkodę,ujawnianie niejawnych informacji:” Ochrona informacji niejawnych w Rzeczypospolitej Polskiej unormowana jest ustawą z 5 sierpnia 2010 r., oraz aktami wykonawczymi wydanymi na podstawie tego aktu prawnego. „
Ciekawe dlaczego pan redaktor Bukowski tak namietnie i z takąpasją uwziął się akurat na Gimnazjum nr 2? Jak sięgam pamięciom w tylu szkołach w Gnieźnie była juz kontrola i ewaluacja, ale żadnej nie poświęcił tyle uwagi. Zapewne jest w tym jakiś interes, a może kolega nie dostał sie na stołek w konkursie?
Macieju Wolski o ile nim jesteś – ten artykuł nosi znamiona przestepstwa: po pierwsze Źródło i sposób pozyskania niejawnego dokumentu a po drugie wybiórcze spreparowanie tekstu w ten sposób, by dac negatywny obraz tej szkoły – to działanie celowe na szkode instytucji publicznej, to jest karalne. Wine powinien ponieść ten co upublicznia i ten który nielegalnie ujawnił mu ten dane…na to sa paragrafy z Kodeksu Karnego!
Drogi Panie Macieju Wolski, tutaj nikt nikogo nie straszy tylko stwierdza fakty jakie nastąpiły. Pan redaktor wszedł w posiadanie informacji, które nie zostały jeszcze opublikowane na stronie BIP. Skąd je posiadł, pisze ze z Kuratorium. Dla mnie to jest oszustwo i próbuje teraz kłamać dalej. Dla mnie to jest opublikowanie dokumentów niejawnych, których bieg administracyjny się nie skończył. Gdy ten bieg administracyjny z wyczerpaniem środków odwoławczych się zakończy dokumenty ewaluacyjne Gimnazjum Nr 2 w Gnieźnie zostaną oficjalnie opublikowane. Do tego momentu udostępnianie tajnego raportu z ewaluacji zewnętrznej gimnazjum nr 2 w Gnieźnie jest przestępstwem ściganym z urzędu. Sam ten fakt zgłoszę do prokuratury.