Adult’s shop to sklep z artykułami dla dorosłych. Branża ta wzbudza wiele kontrowersji. Aby je rozwiać, porozmawialiśmy z właścicielem gnieźnieńskiego adult’s shop’u. Odpowiedzi na niejedno pytanie były zaskakujące.
Dlaczego zdecydował się Pan na otwarcie sklepu dla dorosłych?
Dlaczego nie?! Jeszcze kilka lat temu sklepy takie kojarzyły się z moralnym zepsuciem. Spora większość tematów związanych z seksem miała etykietkę „tabu”. Na szczęście czasy się zmieniają. W sklepach dla dorosłych możemy kupić nie tylko wymyślne seksualne zabawki uprzyjemniające nam życie, ale również żele i olejki do masażu, afrodyzjaki, prezerwatywy lub seksowną bieliznę – i to wbrew pozorom nie zawsze wyuzdaną, ale po prostu pasującą do gustu klientek, które nie zadowalają się popularnym asortymentem w sieciowych sklepach bieliźniarskich. Przecież seks to ważna dziedzina naszego życia.
Jakie osoby najczęściej są klientami adult’s shop’u?
Zróżnicowana klientela w różnym przedziale wiekowym. Jedni wolą pozostać anonimowi i już sam fakt odwiedzin takiego miejsca, to dla nich nie lada wyzwanie. Inni otwarcie, bez wstydu i skrępowania odwiedzają sklep. W pełni odnajdują się w asortymencie i aurze jaka w takim miejscu panuje. Jednak muszę stwierdzić, że większość stanowią kobiety.
Czy klienci często proszą o rady przy wyborze towaru?
Część kupujących jest zdecydowana i wie czego szuka, ale większość klientów potrzebuje porady. Sklep dla dorosłych to miejsce, gdzie możemy uzyskać poradę dotyczącą wszystkich produktów i ich wykorzystania, względnie po prostu wyboru, gdyż asortyment w tej dziedzinie jest szczególnie bogaty.
Czy w Gnieźnie Pana zdaniem jest duże zapotrzebowanie na artykuły dla dorosłych?
Tak, uważam że w naszym mieście jest zapotrzebowanie na tego typu artykuły. W Gnieźnie mieszkają tacy sami ludzie jak wszędzie na świecie ,którzy jedzą, piją ,śpią i uprawiają seks. Dlaczego więc mieliby nie urozmaicać tego ostatniego.
Z jakimi problemami spotyka się Pan najczęściej w tej branży?
Jedynym problemem związanym z tą branżą jest pruderia społeczeństwa, nie tak duża jak kiedyś ,ale jednak. Nie robimy czegoś, bo inni patrzą, bo źle pomyślą – a tak naprawdę chcielibyśmy to zrobić. Pruderia jest wynalazkiem społecznym. Staramy się być pruderyjni, by zachować twarz – nie przed sobą i własnym sumieniem, ale przed niezależnymi obserwatorami. Bycie pruderyjnym jest więc niewygodne. Nie pozwala bowiem zrealizować własnych pragnień i fantazji.
Co najczęściej wywołuje zdziwienie u klientów?
Największe zdziwienie wśród klientów wywołuje klimat jaki panuje w sklepie. Całkowity brak jakiejkolwiek perwersji. Wystrój sklepu, kolorystyka , nastrojowa muzyka ,sofa, na której można usiąść i przejrzeć katalogi oraz stylowy kominek sprawiają, że klient czuje się pewnie, bez skrępowania i pośpiechu może dokonać zakupu. Dużym zaskoczeniem jest też przystępność cen markowej bielizny i akcesoriów. Dyskretna lokalizacja pozwala nawet mniej odważnym osobom czuć się w nim swobodnie i komfortowo.
Dziękuję za rozmowę.
(Buk)