Widowisko Plenerowe „Koronacja Królewska”, organizowane od kilku lat przez Miasto Gniezno i Miejski Ośrodek Kultury to jedna z największych wizytówek naszego miasta. Kolejne edycje imprezy ściągają każdego roku do Pierwszej Stolicy Polski rzesze turystów z każdego niemal zakątka Polski, chcących poczuć historię i nastrój czasów Pierwszych Piastów i Miasta Królów.
W ramach realizacji projektu „Królewskie Gniezno w sercu Wielkopolski”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego prowadzona jest ogólnopolska kampania promocyjna. Billboardy promujące „Koronację” pojawiły się w największych polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku, a spoty promocyjne w kanałach Discovery Historia i Discovery World. Wśród takich działań znalazły się również przedsięwzięcia celujące w bezpośredni kontakt z turystami. Miasto Gniezno wespół z Grupą Widowisk Historycznych „COMES” odwiedzi w tygodniach poprzedzających imprezę największe miasta w regionie, aby zaprosić ich mieszkańców do odwiedzin naszego miasta. Akcje promocyjne w Kaliszu, Toruniu, Bydgoszczy, Wrześni i Poznaniu polegać będą na realizacji krótkich widowisk teatralnych w centrum miast, a także dystrybucji materiałów promocyjnych. Pierwsze tego typu działania miały miejsce w czwartek, 12 lipca w nieodległym Kaliszu i sądząc po reakcjach odbiorców możemy spodziewać się licznych odwiedzin Kaliszan.