Coraz więcej skarg dociera od klientów korzystających z przejazdów w Gnieźnie. Jak się okazuje, niektórzy kierowcy współpracujący z aplikacją BOLT podobno stosują nieuczciwe praktyki – przyjmują zlecenia, by po chwili anulować kurs i zaproponować wyższą stawkę „poza systemem”. Jeden z takich przypadków wzbudził szczególne emocje.
Jak działa „metoda na BOLTa”?
Klient zamówił przejazd przez BOLT o godzinie 00:45 – trasa 12 km za ok. 38 zł. Po pół godziny oczekiwania pierwszy kierowca (Pan Rafał – imię zmienione) anulował kurs. Kolejny, Pan Darek – imię zmienione – z firmy taksówkarskiej, przyjął zlecenie, lecz po kilku minutach zaproponował przez aplikację przejazd za 50 zł, bez użycia BOLT i taksometru, po czym również anulował kurs. W efekcie pasażerowie stracili 45 minut i zostali zmuszeni do skorzystania z droższej oferty.
Dlaczego to problem?
- Oszustwo na klientach – Zamiast uczciwie realizować kursy po stałych stawkach BOLT, kierowcy celowo anulują przejazdy, by narzucić wyższe ceny.
- Omijanie podatków? – Rozliczenie „poza taksometrem” może budzić wątpliwości co do legalności rozliczeń z Urzędem Skarbowym.
- Ryzyko dla pasażerów – Osoby w pilnej sytuacji (np. jadące do szpitala) mogą zostać pozostawione bez transportu.
Reakcja firmy taksówkarskiej
Właściciel firmy skomentował sprawę, podkreślając, że jego firma oferuje tradycyjne taksówki, a nie przejazdy przez BOLT, i zasugerował, by skargi kierować do samej platformy. Jednak klienci zwracają uwagę, że kierowca świadomie korzystał z aplikacji BOLT, by później „przejąć” klienta poza systemem.
Czy takie praktyki są karane?
- BOLT może nałożyć karę (25 zł) na klienta za anulowanie kursu, ale nie wiadomo, czy kierowcy ponoszą konsekwencje.
- US może zainteresować się niejasnymi rozliczeniami (płatności gotówką bez fiskalizacji).
Czy to odosobniony przypadek?
Niektóre opinie wskazują, że Pan Darek zwykle dostarcza dobrą usługę, jednak ta sytuacja pokazuje, że niektórzy kierowcy wolą „grać” na systemie, zamiast uczciwie konkurować. Do naszej redakcji w ciągu ostatnich kilku dni wpłynęły 4 informacje od niezadowolonych klientów, którzy opisali podobne praktyki tego samego kierowcy. W opiniach Google danej firmy pojawiły się natomiast 2 dwa wpisy na ten temat.
Czy taksówkarze w Gnieźnie naginają zasady, czy po prostu „radzą sobie” w trudnym rynku? Sprawa budzi emocje i pokazuje, że rynek transportu wymaga większej transparentności. Bez wątpienia usługi przewozów na aplikacje jak Uber czy BOLT są ogromną konkurencją dla tradycyjnych taksówek. Do kontrowersyjnych sytuacji dochodzi szczególnie w miastach średniej wielkości, gdzie społeczność taksówkarska stanowi bardzo hermetyczne grono. Jak sytuacja rozwinie się w Gnieźnie? Na to pytanie odpowiedź poznamy z upływem czasu.
22 komentarze
Prawda jest taka, że to Bolt i Uber manipulują stawkami za przejazd. Taksówkarz (nie kierowca na aplikację) jedzie wg taksometru, czyli ceny ustalonej przez organ wydający licencję taxi – w tym wypadku miasto Gniezno. Z kolei aplikacje nie dość że oferują jazdę za połowę ceny, to jeszcze pobierają kierowcy 25-30% za każdy kurs. Wiecie komu to się tylko opłaca? Ukraińcom, Gruzinom itd. A wiecie co jest najśmieszniejsze? W Kijowie kupują prawa jazdy za $150, bez testów i egzaminów, a następnie w Polsce mają je wymieniane na polskie. Tak, bez weryfikacji. Tak samo z oświadczeniem o niekaralności, które w ich przypadku jest sprawdza w wyłącznie od momentu przyjazdu do Polski, a co tam robili? Tylko oni wiedzą. I takie osoby wożą Polaków. Nie wiadomo kto, często bez prawa jazdy.
„zostali zmuszeni do skorzystania z droższej oferty” no straszne, zapłacili w miarę uczciwie zamiast oszukańczych dla kierowców stawek Bolta.
korzystając z bolt czy Uber warto zwrócić uwagę na ruchomy cennik. cena za przejazd w weekend czy święta wyższa niż w zwykłym taxi.
Bzdura
bredzisz
ze względu na wielokrotne przypadki gwałtów i wypadków w przewozach na aplikację wszystkim odradzam korzystanie z tych usług. wolę dopłacić 5 zł i dojechać cało prawdziwą taksówką.
tak są okradane Miasta,. Opiszę na przykładzie Włocławeka, normalny taksówkarz na podstawie taksometru odprowadza podatek do US we Włocławku, natomiast Uber, Bolt itp. gdzie? do Krakowa, a licencję otrzymują z UM Włocławek. BRAWO
wiecej jezdzic z ciapatymi…gratuluje
Brawo, tyle tylko że to są pseudo Taksówki i wielu z nich jeździ bez pojęcia bo nie znają trasy. Fakt klient korzysta Uber, Bolt jeszcze bardziej! Rotacja kierowców którzy myślą że zarobią jest bardzo duża i często rezygnują psując rynek, a wiele z tych szrotów które jeżdżą nie powinno być dopuszczone do przewozu osób!
Artykuł sponsorowany, czy pożyteczny i…? Kryptoreklama.
Też powinien się zaiteresować US.
Poza tym reklama powinna się pojawić w wydzielonym bloku.
Przyganiał kocioł garnkowi.
niech płacą 2300 zusi jak my
Hahaha, jak zwykle nagonka firm Taxi na Taxi na aplikację podobnie jak w Zakopanem. To aż już nie jest nawet śmieszne, na aplikacji przynajmniej jest taniej i znasz swoją trasę przejazdu a nie jak w zwykłej Taxi do okoła miasta i za gruby hajs
Artykuł sponsorowany, czy pożyteczny i…? Kryptoreklama.
Też powinien się zaiteresować US.
Poza tym reklama powinna się pojawić w wydzielonym bloku.
Przyganiał kocioł garnkowi.
chlopie jestes po prostu glupi kurs dookola miasta masz z panem kazie murarzem dorabuajacym sobie na lewo licencjonowany taksowkarz napewno cie nie obwiezie wiec nie pluj jadem na ludzi ciezko pracujacych na kawalek chleba
w sunie to i dobrze ze jest bolt bo od tego czasu mam spokoj z patolami hahahhah
gdzie komentarz?
gdzie komentarze, wysłałem i brak ich tu?!?
Problemem jest prowizja jaką od kierowcy pobierają Bolt czy Uber.
Prowizja wynosi nawet 40% ceny przejazdu.
temat powinien zostać rozszerzony o nieuczciwe praktyki TAXI ceny z kosmosu , cieszę się że jest aplikacją bolda nareszcie nikt mnie nie oszukuję wiem ile zapłacę kiedy będzie kierowcą a to że panowie z postoju cierpią zasłużył sobie
naucz sie poprawnie pisac analfabetko…tacy jak ty bezmozgie yeti jezdza BOLDAMI 😂😂😂
a wiesz kolego skad sie biora juz te oszustwa w bolcie?? to ja ci powiem za stawki na ktorych jezdzi bolt nie da sie zarobic na koszty wiec stad kombinowanie a to sie dopiero zacznie jak skonczy sie im maly zus hahahahah 2500 i nie mow tu o cenach z kosmosu jak nie masz o tym pojecia 70 procent z kursu to sa koszty utrzymana dzialalnosci czy ty za bulka i parowke naprawisz mi samochod??
masz absolutną rację ceny przejazdów poniżej kosztów bolt ma głęboko w d…e jak kierowcy mają utrzymać się amortyzacja auta zus skarbowy paliwo te koszty dla nich się nie liczą glówny ekonomista jest pewnie absolwentem kolegium humanum i jeszcze odpowiedzialność zbiorowa w kwestii OC zjadamy samochody a jak się skończą na następne pieniędzy nie będzie ale to nic przyjdą następni z nie zajechanymi autami i znów będą mieli niewolnika na swoje prowizje