Między 6 a 21 listopada przejazd przez Rynek nie był możliwy – to wszystko ze względu na wymianę 3 progów zwalniających, oraz remont fragmentu nawierzchni. Mieszkańcy mogą ponownie korzystać z tej drogi.
W ramach zadania wykonano rozbiórkę dwóch progów zwalniających z kostki kamiennej i zdemontowano zdegradowany próg z elementów prefabrykowanych. Przeprowadzone zostały prace rozbiórkowe wraz z przygotowaniem i wykonaniem nowych fundamentów pod trzy progi zwalniające. Zakupiono i zamontowano trzy progi z elementów prefabrykowanych.
Ponadto przeprowadzony został remont cząstkowy nawierzchni jezdni na powierzchni 100 metrów kwadratowych. Przedmiotowy remont polegał na rozebraniu nawierzchni z kostki kamiennej na podsypce wraz z podbudową. Następnie wykonano nową podbudowę betonową oraz ponownie ułożono oczyszczoną kostkę kamienną.
Całkowity koszt realizacji prac wyniósł 88 360,08 złotych brutto, poniżej podział kosztów omawianego zadania:
- zakup wraz z montażem progów zwalniających U-16: 28 228,50 złotych
- prace rozbiórkowe istniejących progów wraz z wykonaniem fundamentów pod progi prefabrykowane: 8 173,25 złotych
- prace rozbiórkowe nawierzchni z kostki kamiennej na podsypce i podbudową, wykonanie nowej podbudowy betonowej oraz ponownie ułożenie kostki kamiennej – 100 m2: 51 905,05 złotych
4 komentarze
Do centrum miasta Gniezna powinny wjeżdżać wyłącznie… małe elektryczne lub wodorowe busiki. Takie jak wożą turystów do Morskiego Oka… Powinny one jeździć z dość dużą częstotliwością na trasach: od Dworca kolejowego ( od Urzędu Miejskiego nr „1”), do Szpitala na ul Jana, gdzie jest większość specjalistycznych przychodni zdrowia. Druga linia od parkingu buforowego przy ulicy Wyszyńskiego ( lub od parkingu przy galerii MAX ) do parkingu przy galerii „PIASTOVA”. I trzecia trasa busików biegła by od Liceum przy Kostrzewskiego do Urzędu Miasta Gniezna nr „2” przy ulicy Pocztowej. Jakimi ulicami te busiki przejeżdżały by przez STARÓWKĘ, to pozostawiam do ustalenia przez mieszkańców Gniezna. A na osiedla bardziej oddalone od centrum typu Tysiąclecie, Winiary,Dalki, Skiereszewo, Pustachowa, Jelonek, Piekary powinny już jeździć dotychczasowe duże autobusy, już z dużo mniejszą częstotliwością, niż busiki wodorowe w centrum miasta . Dlaczego proponuję „busiki wodorowe? Bo można je „załadować” w ciągu zaledwie 5 minut !!
Na Morskie Oko nie jeżdżą elektryczne busiki byłem w czwartek 🙂
Turystów do Morskiego Oka wożą wozy konne a nie busy.
Do centrum miasta Gniezna powinny wjeżdżać wyłącznie… małe elektryczne lub wodorowe busiki. Takie jak wożą turystów do Morskiego Oka… Powinny one jeździć z dość dużą częstotliwością na trasach: od Dworca kolejowego ( od Urzędu Miejskiego nr „1”), do Szpitala na ul Jana, gdzie jest większość specjalistycznych przychodni zdrowia. Druga linia od parkingu buforowego przy ulicy Wyszyńskiego ( lub od parkingu przy galerii MAX ) do parkingu przy galerii „PIASTOVA”. I trzecia trasa busików biegła by od Liceum przy Kostrzewskiego do Urzędu Miasta Gniezna nr „2” przy ulicy Pocztowej. Jakimi ulicami te busiki przejeżdżały by przez STARÓWKĘ, to pozostawiam do ustalenia przez mieszkańców Gniezna. A na osiedla bardziej oddalone od centrum typu Tysiąclecie, Winiary,Dalki, Skiereszewo, Pustachowa, Jelonek, Piekary powinny już jeździć dotychczasowe duże autobusy, już z dużo mniejszą częstotliwością, niż busiki wodorowe w centrum miasta . Dlaczego proponuję „busiki wodorowe? Bo można je „załadować” w ciągu zaledwie 5 minut !!