Prowadzisz biznes online lub próbujesz promować firmę w internecie, ale nie przynosi to oczekiwanych rezultatów? Jeśli chcesz, żeby Twoja strona internetowa była widoczna w wynikach wyszukiwarek, by potencjalni klienci mogli Cię znaleźć i skorzystać z Twojej oferty, niezbędne jest zadbanie o efektywną optymalizację. Żeby wdrożyć skuteczne działania, potrzebne jest szczegółowe zidentyfikowanie tego, co wymaga poprawy, do czego niezbędny jest audyt SEO. Sprawdź, na czym polega i dlaczego warto skorzystać z tej usługi, wybierając profesjonalną, doświadczoną firmę.
Audyt SEO – czy i kiedy jest potrzebny
Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój biznes jest odpowiednio promowany w internecie, musisz regularnie kontrolować stronę www i sprawdzać, czy spełnia aktualne wymogi wyszukiwarek oraz czy jest optymalnie dostosowana do potrzeb użytkowników. W tym celu przeprowadza się audyt SEO, czyli kompleksową analizę, która obejmuje aspekty związane z widocznością i funkcjonalnością strony. Dzięki niemu poznasz obszary, które wymagają poprawy.
Tego typu usługę warto zlecić już na początku, po wdrożeniu nowej witryny, by sprawdzić, czy została poprawnie zaprojektowana i czy nie zawiera błędów. Audyty wykonuje się także po aktualizacjach, wprowadzaniu znaczących zmian i rozbudowywaniu struktury strony. Jeśli zauważysz spadek w ruchu organicznym, nie jesteś usatysfakcjonowany z efektów działań marketingowych również dobrym krokiem będzie skorzystanie z możliwości przeprowadzenia specjalistycznej weryfikacji.
Co jakiś czas każda strona powinna podlegać audytowi – jest to związane z tym, że Google i inne wyszukiwarki często aktualizują swoje algorytmy, co może wpływać na pozycję stron w wynikach wyszukiwania. Po dużych zmianach algorytmu warto wykonać szczegółowe testy, by być na bieżąco i zoptymalizować stronę do nowych wymagań.
Jakie elementy są sprawdzane podczas audytu?
Analiza strony musi być przeprowadzona kompleksowo i obejmować wiele obszarów. Badaniu podlegają takie elementy, jak:
- techniczne parametry witryny – aspekty techniczne, które związane są z wydajnością strony, czyli wszystkie czynniki wpływające na wydajność strony m.in. szybkość ładowania, bezpieczeństwo, dostosowanie do urządzeń mobilnych, struktura URL, mapy witryny i indeksowanie, a także jakość i skuteczność treści,
- linkowanie oraz analiza konkurencji – analizowany jest link building, a także to, z jakimi innymi stronami konkuruje nasza witryna o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania – więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj – https://www.range.pl/pozycjonowanie-stron/krakow/,
- analiza słów kluczowych – sprawdzane jest to, na jakie frazy wyświetla się strona oraz domeny konkurentów, dzięki czemu można zobaczyć, jakich słów kluczowych brakuje, które z nich mają potencjał i na które warto zwrócić szczególną uwagę.
Dlaczego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów i przeprowadzić audyt SEO?
Po wykonaniu audytu otrzymasz informacje na temat tego, co wymaga poprawy i wskazówki, jak wdrożyć prace naprawcze, by uzyskać oczekiwane rezultaty. Korzystając z usług firm, takich jak agencja reklamowa Bytom, zyskujesz pewność, że wszelkie działania wykonywane są w sposób profesjonalny przez doświadczone osoby przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Eksperci przeprowadzają skrupulatną analizę, uwzględniając każdy obszar, by dostosować strategię SEO do zmieniających się trendów i wymagań algorytmów wyszukiwarek, co znacząco zwiększa szanse na utrzymanie wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki ich pracy możesz zwiększyć ruch na swojej stronie, przyciągnąć nowych użytkowników i poprawić konwersję, a także zbudować zaufanie do marki i wzmocnić swoją pozycję na rynku.