Dlaczego tak trudno jest odnieść sukces na międzynarodowym rynku?
Wejście ze swoją działalnością na nowy, obcy rynek zawsze jest dużym wyzwaniem. Internet zniósł co prawda wiele barier — ale to nie znaczy, że branża e-commerce jest już rynkiem „bez granic”. A przynajmniej jeśli nie wiesz, jak te granice pokonać.
Planując wirtualną ekspansję swojego sklepu musisz wziąć pod uwagę kilka czynników — między innymi:
- potrzeby rynku i charakterystykę konsumentów w danym kraju;
- specyficzne uwarunkowania prawne (szczególnie jeśli dany kraj nie jest częścią jednolitego rynku UE);
- barierę językową, czyli problem obsługi obcojęzycznego klienta.
Ze wszystkich problemów na drodze do międzynarodowego sukcesu tym najbardziej kosztownym jest jednak logistyka. Wysyłając swoje produkty z Polski do Hiszpanii raczej nie będziesz mógł zaoferować swoim klientom konkurencyjnych cen i szybkiej dostawy. Jeśli jednak jesteś pewny, że Twoje produkty znajdą swoją niszę na danym rynku — na przykład dlatego, że nikt inny ich tam nie oferuje — to rozszerzenie działalności na pewno z czasem Ci się opłaci. Zwłaszcza jeśli zdecydujesz się na współpracę z partnerem logistycznym, który zna „nieznane wody”!
W jaki sposób fulfillment pomoże rozszerzyć działalność na zagraniczne rynki?
Fulfillment w ofercie Omnipack — czołowego europejskiego operatora logistycznego — to prawdopodobnie najchętniej wybierany model zarządzania procesami logistycznymi przez przedsiębiorców planujących rozszerzenie działalności za granicę. Jest to usługa „all-in-one”; forma outsourcingu, w ramach której wybrany operator zajmuję się wszystkimi etapami logistycznej obsługi zamówień w imieniu klienta.
Z usługi fulfillmentu (o której więcej przeczytasz na omnipack.com) korzystają zarówno właściciele małych, dopiero rozwijających się sklepów, jak i rynkowi giganci. Taki model świetnie sprawdza się także w sprzedaży międzynarodowej! A dlaczego? Oto kilka powodów:
- operatorzy logistyczni współpracują długofalowo ze wszystkimi najważniejszymi firmami kurierskimi; jeśli liczysz na preferencyjne stawki i opcje dostawy, Twój bardziej doświadczony partner logistyczny może je Twojej firmie zapewnić (nawet na obcym rynku!);
- za każdym operatorem stoi rozbudowane centrum logistyczne, zaplecze technologiczne i, przede wszystkim, zestaw skutecznych procedur. Niezależnie od tego, ile zamówień realizuje każdego dnia Twój sklep — dobra firma logistyczna sobie z nimi poradzi;
- największe firmy oferujące usługi fulfillmentu już od lat działają na międzynarodowym rynku; ich doświadczenie oraz logistyczne know-how to bezcenne zasoby dla każdego rozwijającego się przedsiębiorstwa. Zwłaszcza w trakcie ekspansji na nowe rynki!
-
niektórzy operatorzy oferują wsparcie także i w innych sferach obsługi zamówień — nie tylko logistycznych. Przykładowo, wspomniany już Omnipack pomaga swoim partnerom w rozliczeniach podatkowych zamówień zagranicznych i przy załatwianiu formalności związanych z obsługą celną.