W czwartek, w Urzędzie Skarbowym w Gnieźnie odbyło się szkolenie dla osób bezrobotnych. Zorganizowano je wspólnie z Powiatowym Urzędem Pracy oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Wydarzenie było adresowane dla osób bezrobotnych, zakładających po raz pierwszy własną działalność gospodarczą dofinansowaną środkami z funduszu Urzędu Pracy. Przyszli przedsiębiorcy mogli uzyskać niezbędne informacje na temat rozliczeń podatkowych firmy, a także kwestii związanych z zasadami przydzielania dotacji oraz warunków jakie powinna spełniać osoba ubiegająca się o dotację z tytułu rozpoczęcia działalności gospodarczej.
Eksperci z Urzędu Skarbowego w Gnieźnie opowiedzieli o rejestracji i aktualizacji działalności gospodarczej oraz związanych z tym zagadnieniach, rejestracji podatnika w rejestrze podatników podatku VAT, składaniu deklaracji podatkowych, kasach fiskalnych, Jednolitym Pliku Kontrolnym oraz ulgach w spłacie zobowiązań. Ponadto promowane były wszystkie usługi w E-Urzędzie, elektroniczne kanały obsługi oraz internetowa rezerwacja wizyt w Urzędzie Skarbowym
Pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy przybliżyli zasady zawierania umów, a także obowiązki jakie wynikają ze współpracy z ich urzędem. Natomiast, pracownicy gnieźnieńskiego Inspektoratu ZUS zaprezentowali dokumenty zgłoszeniowe, rozliczeniowe i płatnicze stosowane przez ZUS w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej.
To kompleksowe szkolenie miało na celu, wyposażenie słuchaczy w wiedzę, potrzebną do rozpoczęcia swojej własnej działalności gospodarczej. Na koniec spotkania słuchaczom wręczono zaświadczenia o jego ukończeniu.
Jeden komentarz
Czyli jednak coś te urzędy robią…