Ważnymi kwestiami przy realizacji tego typu materiałów reklamowych są m.in. scenariusz, dopasowanie do grupy odbiorców, jakość wideo, jak również postprodukcja.
Przede wszystkim potrzebny jest pomysł
Zarówno w sieci, jak i w telewizji codziennie odtwarza się miliony filmów reklamowych. Żeby dane wideo zapadło w pamięć i dotarło do właściwego odbiorcy, musi się więc wyróżniać, co w dzisiejszym natłoku informacji i samych obrazów, nie jest łatwe, ale jak najbardziej możliwe.
Na taką reklamę trzeba mieć tylko oryginalny pomysł. W stworzeniu interesującego wideo może pomóc agencja marketingowa. Najlepiej wybrać taką, w której pracują osoby doświadczone, ale nie brakuje też młodego zespołu. We współpracy z taką agencją możliwe jest stworzenie kreatywnej reklamy, która z pewnością trafi do docelowej grupy odbiorców.
Forma wideo musi trafiać do odbiorcy docelowego
Żeby film reklamowy spełnił swoje zadanie, dobry pomysł to jeszcze nie wszystko. Trzeba jeszcze zadbać o jego sposób przekazu i ostateczną realizację. Istotną kwestią jest to czy ma być on emitowany w telewizji czy w Internecie. Jeszcze inną opcją są telebimy.
Inny kanał dystrybucji będzie się sprawdzał w zależności od tego, w jakim wieku znajduje się wspomniana grupa docelowa. W przypadku młodych osób lepiej sprawdzają się reklamy w Internecie wyświetlane m.in. na popularnych portalach społecznościowych i streamach. W przypadku starszych odbiorców wciąż skuteczniejsze jest emitowanie filmów reklamowych dla firm w telewizji. W ostatecznym wyborze kanału dystrybucji powinna pomóc agencja marketingowa, przy uprzedniej analizie grupy docelowej.
Przy tworzeniu wideo istotna jest jakość
Podczas nagrywania samego wideo (o ile ma mieć on formę tradycyjnego filmu, a nie animacji reklamowej), bardzo ważne jest wykorzystanie urządzeń, które pozwalają uzyskać obraz i dźwięk jak najlepszej jakości. Mowa tutaj nie tylko o kamerze i aparacie, ale też o lampach i nagłośnieniu. Zastosowanie odpowiedniego sprzętu pozwoli stworzyć materiał przyjazny dla oka, który będzie przyciągał odbiorców już od pierwszej sekundy. Amatorskie wideo nagrywane telefonem na pewno się tutaj nie sprawdzi.
Podczas tworzenia filmów reklamowych dla firm należy zwrócić uwagę również na postprodukcję. To już końcowy etap, którego wynikiem jest ostateczne wideo. Od tego jak przebiega postprodukcja, będzie zależeć to, czy film będzie miał właściwą korekcję barw, a co za tym idzie czy nie będzie przejaskrawiony albo zbyt ciemny. Na tym etapie ważne jest też opracowanie dźwięku.
Sprawdź pełną ofertę studia KrótkieFormy – produkcja filmowa, postprodukcja, video marketing