Dwa dni temu do Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie zgłosiła się 23-letnia kobieta, która straciła 1 000 zł, bo uwierzyła w wiadomość otrzymaną od „siostry”.
Jak się okazało, nieznana osoba włamała się na konto na portalu społecznościowym należące do siostry pokrzywdzonej i wysłała prośby o szybką pożyczkę w jej imieniu do znajomych. Kobieta, do której należało konto nie miała o tym pojęcia, do momentu kiedy otrzymała telefon od 23-latki z pytaniem co ciekawego kupowała i na co była jej potrzebna ta pożyczka. Zaskoczona pytaniem nie bardzo wiedziała o co chodzi i wtedy okazało się, że ktoś pisał w jej imieniu do jej znajomych i prosił o szybką pożyczkę pieniędzy za pomocą mobilnych kodów płatności BLIK. Gdy siostra 23-latki chciała sprawdzić korespondencje na komunikatorze, zauważyła że nie może się zalogować na konto na portalu społecznościowym. Próbowała odzyskać hasło, ale jej się nie udało.
Niestety 23-latka najpierw przelała pieniądze podając kody, a dopiero później zadzwoniła do siostry, żeby zapytać czy to faktycznie ona chciała te pieniądze pożyczyć.
Pamiętaj!
Jeżeli otrzymasz na komunikatorze wiadomość od znajomego z prośbą o pożyczkę z wykorzystaniem kodów szybkich płatności ZANIM podasz kod zadzwoń do tej osoby i upewnij się czy to na pewno ona chce pożyczyć od Ciebie pieniądze! Ważna jest kolejność! Najpierw telefon – potem kod, w odwrotnej sytuacji stracisz swoje pieniądze!