Gra wideo This War of Mine, stworzona przez 11 Bit Studios, została dodana do programu szkolnego w Polsce. Po raz pierwszy gra wideo została oficjalnie wpisana na listę lektur uzupełniających. Rodzice mieli ambiwalentny stosunek do tej decyzji, ale dzieci wykazały zainteresowanie innowacją, gdyż wiele z nich lubi spędzać czas przy komputerze.
Wielu rodziców obawia się, że gry komputerowe są przedstawiane jako coś pożytecznego. Tym samym dzieci mogą nie być w stanie odróżnić gry edukacyjnej od zwykłej. Tym bardziej, że za niektóre gry użytkownicy mogą otrzymać bonusy, jak np. na portalu Bonus-bez-depozytu.pl, i uzależnić się od rozgrywki.
Oczywiście część rodziców przyjmuje te wiadomości bardziej pozytywnie i jest przekonana, że dzieci będą potrafiły odróżnić pożyteczne gry od rozrywki.
This War of Mine to gra, w której gracz musi przejść drogę ofiary wojny, przeżywając w niewypowiedzianie trudnych warunkach. W przeciwieństwie do większości gier wojennych, tutaj gracz nie musi walczyć i zabijać. Musi szukać jedzenia, lekarstw i schronienia oraz pomagać innym przetrwać.
Akcja gry rozwija się w mieście Pogorene, które jest pod ciągłym bombardowaniem. Obie walczące strony nie chcą się poddać, a to oddaje istotę wojny: nie ma zwycięzców, są tylko przegrani. Gra została wydana w 2015 roku i miała swoich fanów, a także nagrodę publiczności na Independent Games Festival.
Teraz polscy uczniowie mogą uczyć się historii poprzez nową formę sztuki: gry wideo. Mamy nadzieję, że ta innowacja przyniesie tylko korzyści dla edukacji i rozwoju dzieci.
Nawiasem mówiąc, to nie pierwszy raz, kiedy dzieciom w wieku szkolnym proponuje się naukę poprzez gry wideo.
W niektórych stanach w Stanach Zjednoczonych gry komputerowe są wykorzystywane jako materiały dydaktyczne w szkołach. Na przykład stan Floryda wykorzystuje gry do nauczania matematyki i nauk ścisłych.
W Finlandii gry komputerowe są wykorzystywane do nauczania języka, matematyki i historii.
Japonia jest znana z technologii gier komputerowych, a gry komputerowe są wykorzystywane jako materiały dydaktyczne w japońskich szkołach. Na przykład, gra „Kokoro no Kokoron” jest używana do rozwijania inteligencji emocjonalnej u dzieci.
W Chinach gry komputerowe są wykorzystywane do nauczania języka angielskiego i matematyki.
W Kanadzie gry komputerowe są wykorzystywane do nauczania historii, geografii i nauk społecznych.
W Australii gry komputerowe są wykorzystywane do nauczania nauk o zdrowiu i wychowania fizycznego.
W Holandii gry komputerowe są wykorzystywane do nauczania języków obcych i matematyki, a w Wielkiej Brytanii gry komputerowe są wykorzystywane do nauczania historii, geografii i nauk przyrodniczych.