Oferta handlowo-usługowa
Po pierwsze, niewątpliwą zaletą galerii handlowych jest fakt, że oferują one szeroką ofertę handlowo usługową. Doceniają to przede wszystkim Ci klienci, którzy planują wykonać zakupy odzieżowe w tak zwanych sieciówkach. Z reguły w galeriach można szybko porównać ofertę wielu znanych marek bez potrzeby przemieszczania się po mieście.
Oferta gastronomiczna i rozrywkowa
Po drugie, oferta handlowo-usługowa jest zazwyczaj uzupełniona o ofertę rozrywkową i gastronomiczną. Od wielu lat standardem jest, że w galeriach tworzona jest specjalna strefa gastronomiczna, w której lokowane są punkty restauracyjne. Jeśli natomiast chodzi o ofertę rozrywkową to w tym aspekcie najbardziej charakterystycznym przykładem jest kino.
Co ciekawe, nawet w małych miejscowościach galerie liczą co najmniej kilkadziesiąt punktów handlowo-usługowych. Na przykład Galeria Gniezno ma 44 sklepy + 9 tak zwanych średnich powierzchni (na których jest między innymi kino oraz hipermarket).
Udogodnienia charakterystyczne dla nowoczesnych powierzchni handlowych
Po trzecie, zaletą galerii handlowych są liczne udogodnienia. Praktycznie każda galeria lub centrum handlowe jest wyposażone w parking. Co więcej wiele galerii jest lokowanych w pobliżu transportu miejskiego. Pozostałe udogodnienia jakie są standardem w nowoczesnych pomieszczeniach handlowych to szatnia, schody ruchome, windy, klimatyzacja, bezpłatne toalety, miejsce do odpoczynku pomiędzy zakupami oraz liczne udogodnienia dla niepełnosprawnych. Elementy tego typu to drobne aspekty, ale razem sprawiają, że dokonywanie zakupów w galeriach jest po prostu komfortowe.
Więcej na temat galerii handlowych można przeczytać na mapahandlu.pl.