Niniejsza publikacja jest pierwszą z serii. Celem jest przedstawienie różnych aspektów istotnego zagadnienia dla wielu mieszkańców, nie tylko Gnieźnieńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Dla większości czytelników dotychczas znane jest tylko stanowisko Zarządu GSM.
Jako spółdzielcy opłacamy sowicie zarządcę zasobów, którym jest Gnieźnieńska Spółdzielnia Mieszkaniowa. Szczególnie Zarząd GSM w osobach Zdzisława Kujawy i Romana Klejborowskiego jest odpowiedzialny zgodnie z Prawem budowlanym za "utrzymywanie w należytym stanie technicznym i estetycznym, nie dopuszczając do nadmiernego pogorszenia jego właściwości użytkowych i sprawności technicznej w szczególności w zakresie związanym z wymaganiami, o których mowa w ust. 1 pkt 1-7" (ust.2 art. 5 Prawa budowlanego).
Zarząd GSM w przedmiocie sprawy wykorzystuje metody wschodnie, to jest narzucanie swojego "jedynie słusznego" stanowiska wykorzystując straszenie, manipulacje, niewiedze i skłócanie spółdzielców zamiast konstruktywnego dialogu sfinalizowanego wypracowaniem optymalnego rozwiązania zgodnego z prawem i wolą mieszkańców.
Pierwszym etapem realizacji "centralnej ciepłej wody" jest ankieta, której charakter można nazwać "Putinowskie referendum na Krymie". Zamiast rozwiązać w pierwszym etapie kwestie fundamentalne a związane z prawidłowo funkcjonującą wentylacją (opisane w publikacjach jak wyżej) Zarząd GSM wymusza realizacje tematu wtórnego, to jest instalacje ciepłej wody podgrzewanej cieplikiem. Należy podkreślić, że bez względu na sposób przygotowania ciepłej wody dla zdrowia i życia niezbędna jest prawidłowa wentylacja i ta kwestia winna być pierwotna do wszelkich innych działań.
W ankiecie mieszkańcy mają do wyboru jeden z dwóch przedstawionych wariantów (technicznie i ekonomicznie możliwych jest więcej wariantów). Pierwszy wariant oparty jest tylko na "ingerencji w stolarkę okienną" wraz z pozostawieniem dotychczasowych gazowych podgrzewaczy wody. Jakie jest prawdopodobieństwo wyboru tego wariantu przez mieszkańca skoro do ankiety załączono stosownie zmanipulowany wyciąg z ekspertyzy systemu wentylacyjnego budynku przy Sobieralskiego 9. Po pierwsze przywołana ekspertyza nie jest ekspertyzą Twojego i mojego systemu wentylacyjnego, a po wtóre nie uwzględnia rzeczywistego Twojego i mojego stanu systemu wentylacyjnego. Drugi wariant nie zakłada naprawy systemu wentylacyjnego tylko omijając zupełnie kwestie prawidłowej wentylacji zakłada "dostarczanie ciepłej wody użytkowej z węzła cieplnego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, wraz z poniesieniem kosztów przebudowy systemu". Użycie słowa przebudowy sugeruje zmianę czegoś co już istnieje, a faktycznie oznacza zabudowę nowej centralnej instalacji ciepłej wody, która wiąże się z istotną ingerencją w istniejący stan naszych łazienek poprzez prace rozbiórkowe części ścian. W jakim zakresie się nie informuje, ale z uwarunkowań technicznych wynika, że może być to interwencja w znacznym zakresie (ten aspekt sprawy zostanie omówiony w następnych publikacjach). Trzeba podkreślić jeszcze inną bardzo istotną kwestię, a mianowicie kwestię finansową. Żadnej kwoty się nie podaje oraz brak jest dodatkowych informacji chociażby załączonych jak ekspertyza. Poprzez podpisanie "Oświadczenia", bez względu na wybór wariantu, zgadzam się na konstrukcję rozliczeń finansowych, która spowoduje praktycznie uniemożliwienie powstania wspólnoty mieszkaniowej, czyli innymi słowy Twój blok nie odłączy się od GSM-u np. w przypadku wejścia w życie ustawy wg propozycji poseł Staroniowej.
Uważając, że jako wyodrębnieni właściciele lokali mieszkalnych, których obejmuje ochrona art. 199 Kodeksu Cywilnego oraz fakt, że to my jesteśmy pracodawcami Zarządu GSM a nie współczesnymi ich niewolnikami wystąpiliśmy do GSM celem uzyskania stosownych informacji i określenia naszego stanowiska w przedmiocie sprawy. Niniejszym informujemy, że do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy odpowiedzi na nasze pismo, natomiast p. Kujawa i p. Klejborowski wystąpili o pozwolenie na budowę centralnej instalacji ciepłej wody wbrew zapisom art. 199 Kodeksu Cywilnego. Załączam kopię naszego stanowiska w przedmiocie sprawy jakie zostało skierowane do GSM-u.
Zarząd GSM w przedmiocie sprawy wykorzystuje metody wschodnie, to jest narzucanie swojego "jedynie słusznego" stanowiska wykorzystując straszenie, manipulacje, niewiedze i skłócanie spółdzielców zamiast konstruktywnego dialogu sfinalizowanego wypracowaniem optymalnego rozwiązania zgodnego z prawem i wolą mieszkańców.
Pierwszym etapem realizacji "centralnej ciepłej wody" jest ankieta, której charakter można nazwać "Putinowskie referendum na Krymie". Zamiast rozwiązać w pierwszym etapie kwestie fundamentalne a związane z prawidłowo funkcjonującą wentylacją (opisane w publikacjach jak wyżej) Zarząd GSM wymusza realizacje tematu wtórnego, to jest instalacje ciepłej wody podgrzewanej cieplikiem. Należy podkreślić, że bez względu na sposób przygotowania ciepłej wody dla zdrowia i życia niezbędna jest prawidłowa wentylacja i ta kwestia winna być pierwotna do wszelkich innych działań.
W ankiecie mieszkańcy mają do wyboru jeden z dwóch przedstawionych wariantów (technicznie i ekonomicznie możliwych jest więcej wariantów). Pierwszy wariant oparty jest tylko na "ingerencji w stolarkę okienną" wraz z pozostawieniem dotychczasowych gazowych podgrzewaczy wody. Jakie jest prawdopodobieństwo wyboru tego wariantu przez mieszkańca skoro do ankiety załączono stosownie zmanipulowany wyciąg z ekspertyzy systemu wentylacyjnego budynku przy Sobieralskiego 9. Po pierwsze przywołana ekspertyza nie jest ekspertyzą Twojego i mojego systemu wentylacyjnego, a po wtóre nie uwzględnia rzeczywistego Twojego i mojego stanu systemu wentylacyjnego. Drugi wariant nie zakłada naprawy systemu wentylacyjnego tylko omijając zupełnie kwestie prawidłowej wentylacji zakłada "dostarczanie ciepłej wody użytkowej z węzła cieplnego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, wraz z poniesieniem kosztów przebudowy systemu". Użycie słowa przebudowy sugeruje zmianę czegoś co już istnieje, a faktycznie oznacza zabudowę nowej centralnej instalacji ciepłej wody, która wiąże się z istotną ingerencją w istniejący stan naszych łazienek poprzez prace rozbiórkowe części ścian. W jakim zakresie się nie informuje, ale z uwarunkowań technicznych wynika, że może być to interwencja w znacznym zakresie (ten aspekt sprawy zostanie omówiony w następnych publikacjach). Trzeba podkreślić jeszcze inną bardzo istotną kwestię, a mianowicie kwestię finansową. Żadnej kwoty się nie podaje oraz brak jest dodatkowych informacji chociażby załączonych jak ekspertyza. Poprzez podpisanie "Oświadczenia", bez względu na wybór wariantu, zgadzam się na konstrukcję rozliczeń finansowych, która spowoduje praktycznie uniemożliwienie powstania wspólnoty mieszkaniowej, czyli innymi słowy Twój blok nie odłączy się od GSM-u np. w przypadku wejścia w życie ustawy wg propozycji poseł Staroniowej.
Uważając, że jako wyodrębnieni właściciele lokali mieszkalnych, których obejmuje ochrona art. 199 Kodeksu Cywilnego oraz fakt, że to my jesteśmy pracodawcami Zarządu GSM a nie współczesnymi ich niewolnikami wystąpiliśmy do GSM celem uzyskania stosownych informacji i określenia naszego stanowiska w przedmiocie sprawy. Niniejszym informujemy, że do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy odpowiedzi na nasze pismo, natomiast p. Kujawa i p. Klejborowski wystąpili o pozwolenie na budowę centralnej instalacji ciepłej wody wbrew zapisom art. 199 Kodeksu Cywilnego. Załączam kopię naszego stanowiska w przedmiocie sprawy jakie zostało skierowane do GSM-u.
Mariusz Górkowski