Nieprawidłowości, które zostały wykazane podczas rozbudowy gnieźnieńskiego szpitala przy ul. 3 Maja oburzyły opinię publiczną. Co dalej z wynikami kontroli NIK-u?
Zwróciliśmy się do Najwyższej Izby Kontroli z następującym zapytaniem prasowym:
Czy w związku z nieprawidłowościami, które wykazała kontrola NIK przeprowadzona w gnieźnieńskim szpitalu przy ul. 3 Maja oraz Starostwie Powiatowym, NIK złoży zawiadomienie do Prokuratury? Jeżeli tak, to które nieprawidłowości ujawnione w wyniku kontroli zostaną zgłoszone?
Czy NIK nałoży kary finansowe (lub inne) na ww. kontrolowane podmioty? Jeżeli tak, to jakie?
Czy NIK nałoży kary finansowe (lub inne) na ww. kontrolowane podmioty? Jeżeli tak, to jakie?
Poniżej odpowiedź, którą otrzymaliśmy:
Odpowiadając na pismo Pana redaktora z dnia 24 sierpnia 2014 r. uprzejmie informuję, że w związku z kontrolą nr S/14/006 – Przygotowanie i realizacja inwestycji "Rozbudowa szpitala przy ul. 3 Maja 37 w Gnieźnie", przeprowadzoną w Zespole Opieki Zdrowotnej w Gnieźnie (ZOZ) oraz w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie, Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Poznaniu, do kierowników tych jednostek skierowała 14 sierpnia 2014 r. wystąpienie pokontrolne.
Dyrektorowi ZOZ oraz staroście gnieźnieńskiemu, w myśl art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli, przysługuje prawo zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego. Zastrzeżenia te mogą być zgłoszone w terminie 21 dni od dnia przekazania wystąpienia pokontrolnego. Do czasu rozstrzygnięcia przez komisję rozstrzygającą NIK ewentualnych zastrzeżeń zgłoszonych przez dyrektora ZOZ i starostę gnieźnieńskiego, wyniki kontroli nie są prawomocne i NIK nie ma podstaw do kierowania zawiadomień do organów ścigania w związku z ustaleniami ww. kontroli. Analizy prawne w powyższym zakresie będą mogły być podjęte dopiero po zakończeniu postępowania w sprawie ewentualnych zastrzeżeń albo po upływie terminu na wniesienie zastrzeżeń, w przypadku rezygnacji przez ww. osoby z tego ośrodka odwoławczego.
Informuję ponadto, że Najwyższa Izba Kontroli nie posiada ustawowych uprawnień do nakładania kar.
Dyrektorowi ZOZ oraz staroście gnieźnieńskiemu, w myśl art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli, przysługuje prawo zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń do wystąpienia pokontrolnego. Zastrzeżenia te mogą być zgłoszone w terminie 21 dni od dnia przekazania wystąpienia pokontrolnego. Do czasu rozstrzygnięcia przez komisję rozstrzygającą NIK ewentualnych zastrzeżeń zgłoszonych przez dyrektora ZOZ i starostę gnieźnieńskiego, wyniki kontroli nie są prawomocne i NIK nie ma podstaw do kierowania zawiadomień do organów ścigania w związku z ustaleniami ww. kontroli. Analizy prawne w powyższym zakresie będą mogły być podjęte dopiero po zakończeniu postępowania w sprawie ewentualnych zastrzeżeń albo po upływie terminu na wniesienie zastrzeżeń, w przypadku rezygnacji przez ww. osoby z tego ośrodka odwoławczego.
Informuję ponadto, że Najwyższa Izba Kontroli nie posiada ustawowych uprawnień do nakładania kar.
Wiemy już, że kontrolowane podmioty będą zgłaszały zastrzeżenia do wystąpienia pokontrolnego. Pytanie jednak, jaki interes ma Starostwo Powiatowe oraz gnieźnieński ZOZ w opóźnianiu rozbudowy szpitala? Czy istniejący budynek spełni wymogi rozporządzenia Ministra Zdrowia? Czy z Gniezna zniknie szpital powiatowy?
(Buk)
4 komentarze
Starostwo ma gnieźnian za idiotów, którym nie mozna pokazac raportu tylko jego interpretację, bo gnieźnianie tego nie zrozumieją. No to kto jest tutaj w tym mieście idiotą?
Kim jest doradca Pilaka, który w sprawie szpitala ma tyle do powiedzenia ?
Poczekamy zobaczymy. Żenujący jest fakt iż osoby publiczne doprowadziły do tak wielu nieprawidłowości, nadal siedzą i pier***ą w swoje stołki.
jak można opóźniać rozbudowę tak ważnej instytucji jaka jest szpital???przecież ich rodziny tez za chwile mogą nie mieć gdzie sie leczyć