Dzisiaj w Dużej Galerii Miejskiego Ośrodka Kultury odbył się wernisaż wystawy malarstwa Tomasza Bukowskiego oraz Andrzeja Zdanowicza zatytułowanej „Składniki Naturalne”.
Tomasz Bukowski
- Urodzony w 1969 roku w Gnieźnie
- Studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu
- Dyplom w pracowni malarstwa prof. Jana Świtki w 1995r.
- Kierownik XVII Pracowni Rysunku na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu
Punktem wyjścia strategii malarskiej Tomasza Bukowskiego są kwadraty Malewicza oraz motywy liter. Artysta dokonuje ich reinterpretacji i traktuje jako pola „naturalnej” ekspresji malarskiego gestu. W swoich obrazach koncentruje się na malarskiej powierzchni, a wielokrotne nakładanie warstw farby na dużych płótnach odzwierciedla kumulowanie energii, a wszelkie odniesienia do rzeczywistości kryją się pod grubą warstwą koloru, gdzie każdy obraz umiera i rodzi się na nowo.
Andrzej Zdanowicz
Urodzony w 1960 roku w Poznaniu. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w V Pracowni Malarstwa prof. Jana Świtki, w której w 1985 roku otrzymał dyplom z wyróżnieniem. Od 1986 do 2007 roku pracował jako asystent w IV Pracowni malarstwa prof. Norberta Skupniewicza. Od 2007 roku prowadzi IV Pracownię Malarstwa w UAP.
W twórczości Andrzeja Zdanowicza dużą rolę odgrywa przywiązanie do tradycji malarstwa pierwszej awangardy: abstrakcji geometrycznej, konstruktywizmu, futuryzmu. Istotnym punktem odniesienia jest malarstwo metafizyczne Giorgio de Chirico, a w szczególności atmosfera obrazów, z których treści można zrekonstruować tkwiącą w bezruchu tajemniczą i niepokojącą sytuację. Małe formaty obrazów wymagają od odbiorcy wielkiego skupienia, ale mogą też dużo ofiarować, ponieważ są odzwierciedleniem specyficznego postrzegania codzienności.
W twórczości Andrzeja Zdanowicza dużą rolę odgrywa przywiązanie do tradycji malarstwa pierwszej awangardy: abstrakcji geometrycznej, konstruktywizmu, futuryzmu. Istotnym punktem odniesienia jest malarstwo metafizyczne Giorgio de Chirico, a w szczególności atmosfera obrazów, z których treści można zrekonstruować tkwiącą w bezruchu tajemniczą i niepokojącą sytuację. Małe formaty obrazów wymagają od odbiorcy wielkiego skupienia, ale mogą też dużo ofiarować, ponieważ są odzwierciedleniem specyficznego postrzegania codzienności.
MOK, (Buk)